Industrija luksuza se suočava sa padom prodaje, nakon 25 godina, odlazi kreativni direktor Valentina

featured image

23. mar 2024. 20:59

Nakon 25 godina rada, Pierpaolo Piccioli napustio je italijansku modnu kuću visokog profila Valentino. Vijest da Piccioli više nije njihov kreativni direktor, potvrdila je u petak i modna kuća uz obrazloženje da su se dogovorili s Picciolijem o prekidu saradnje, te da će uskoro biti objavljena nova kreativna postava. Odlazak Picciolija dolazi u trenutku kada se industrija luksuza suočava sa slabijom prodajom. Naime, nakon pandemije kupci su kupovali luskuznu robu više, ali je njihova kupovina ponovo u silaznoj putanji.

Model prezentuje kreaciju s potpisom dizajnera Pierpaolo Picciolija koja je dio njegove Haute Couture Fall/Winter 2023-2024 kolekcije u Parizu, Foto: REUTERS/Sarah Meyssonnier

Pad prodaje luksuzne robe

Kako prediđa Barclays, a prenosi Reuters, porast prodaje u industriji će biti oko 5% ove godine, što je pad u odnosu na gotovo 9% prošle godine, a razlog je što mlađi potrošači obuzdavaju kupovine usred rastućih troškova.

Valentino brend je najpoznatiji po čuvenoj Valentinovoj crvenoj boji, “Valentino rosso”, kao i po svojoj prelijepoj čipki, svilenom šifonu, bijeloj falti, životinjskom printu i ženstvenim detaljima na odjeći koju krase biseri, vez i karneri.

Pored čuvene, crvene boje, za koju se govori da je napravljena od kombinacije magenta nijanse, žute i 10% crne, žene vole Valentino torbe, Valentino cipele, haljine i marame.

Picciolijev kreativni potpis naročito je bio vidljiv na haute couture dizajnima koje je u posljednje vrijeme proslavila Zendayja.

Foto: Reuters

U kući Valentino Piccioli se zaposlio davne 1999., a 2016. godine preuzeo ulogu jedinog kreativnog direktora.

“Njegov doprinos u proteklih 25 godina ostavit će neizbrisiv trag”, rekao je predsjednik Valentina Rachid Mohamed Rachid.

Piccioli je u istoj izjavi naglasio: “U ovoj kompaniji sam 25 godina, a 25 godina postojim i živim s ljudima koji su istkali tkanje ove lijepe priče koja je moja i naša.”

Valentino povećao zaradu za više od milijardu dolara

Valentino brend u jednom trenutku je bio u društvu najbrže rastućih modnih kompanija na svijetu. U periodu od 2013. i 2019. godine, Valentino je povećao zaradu za više od milijardu dolara, što je u to vrijeme predstavljalo rast od 134 posto.

Pierpaolo Piccioli na predstavljanju muške kolekcije Fall/Winter 2024-2025 na Men's Fashion Weeku u Parizu, Foto: REUTERS/Sarah Meyssonnier

Ova italijanska modna kuća u vlasništvu je kraljevske porodice iz Katra koja ju je kupila za nevjerovatnih 700 miliona eura, ali i u vlasničkoj strukturi se dešavaju promjene.

Francuska luksuzna grupa Kering prošle godine je od katarskog investicijskog fonda Mayhoola kupila 30 posto udjela u Valentinu s opcijom otkupa ostatka za pet godina.

Promjene za kreativnim kormilom ranije je proveo Keringov Gucci, koji upravo prolazi kroz reviziju dizajna, pod kreativnim vodstvom Sabata de Sarna koji je prethodno radio zajedno s Picciolijem, dok je marka Alexander McQueen u novom zamahu dizajna pod palicom novog kreativnog direktora Seana McGirra, koji je krajem prošle godine zamijenio dugogodišnju kreativnu direktoricu Sarah Burton.