Forbes donosi rang listu najuspješnijih influencera na svijetu: Njihov biznis i dalje raste
Influencerska ekonomija raste – ali i odrasta.
Procjenjuje se kako danas industrija influencera vrijedi 250 milijardi dolara. Goldman Sachs predviđa kako će do 2027. vrijednost porasti do gotovo 500 milijardi dolara.
Forbes je zato i ove godine sastavio popis 50 najuspješnijih kreatora sadržaja, koji su tijekom posljednjih 12 mjeseci ukupno zaradili gotovo 720 milijuna dolara – 20 milijuna više nego lani. Također su ukupno dobili 100 milijuna više pratitelja i premašili 2,7 milijardi pratitelja na YouTubeu, TikToku i Instagramu.
Neki kreatori svoj društveni utjecaj koriste kako bi prerasli od zabavljača u poduzetnike, dok drugi ulaze u mainstream medije.
Najnoviju Forbesovu rang-listu najuspješnijih kreatora sadržaja a 2024. godinu možete pogledati OVDJE, a Forbes Hrvatska izdvaja najboljih 10:
1. MrBeast
ZARADA: 85 milijuna dolara | PROSJEK ANGAŽMANA NA OBJAVAMA: 2,38 % |
UKUPNO PRATITELJA: 503 milijuna | OCJENA PODUZETNIŠTVA: 4 |
Uz više od 500 milijuna pratitelja na društvenim mrežama, Mr Beast je najpraćeniji kreator na svijetu. Pravog imena Jimmy Donaldson, Mr Beast se može pohvaliti s preko 320 milijuna pretplatnika na YouTubeu i gotovo 9 milijardi pregleda u protekloj godini. Sve je to zahvaljujući ludim videima u kojima izvodi ekstremne podvige poput preživljavanja u špilji tjedan dana ili organizira natjecanja, (preživljavanje 100 dana u bunkeru za 500.000 dolara). Donaldsonova nevjerojatna popularnost izrodila je uspješne linije proizvoda od odjeće do slatkiša Feastable.
MrBeast je privukao i kontroverze. U rujnu su natjecatelji njegovog programa na Amazonu Beast Games tužili Donaldsonovu produkcijsku kompaniju zbog opasnih uvjeta na setu. Donaldson nije komentirao tužbu.
2. Dhar Mann
ZARADA: 45 milijuna dolara | PROSJEK ANGAŽMANA NA OBJAVAMA: 0,33 % |
UKUPNO PRATITELJA: 120 milijuna | OCJENA PODUZETNIŠTVA: 4 |
Maltretiranje, rasizam, nejednakost. To su teme videa koje Dhar Mann i njegov tim od 150 ljudi proizvode za 23 milijuna pratitelja na YouTubeu. “Od početka je cilj bio pomoći ljudima koji prolaze teške trenutke. Kroz takve trenutke sam i ja prošao,” kaže Mann.
On sam piše scenarije za videe koje snima s glumcima u studiju u Los Angelesu. Tijekom prošle godine zaradio je oko 45 milijuna dolara preko Google Adsensa i partnerstva s, među ostalima, WhatsAppom, Universalom i SocialPointom.
Mann također vodi agenciju kreatora 5th Quarter Agency i beauty brend LiveGlam.
3. Matt Rife
ZARADA: 50 milijuna dolara | PROSJEK ANGAŽMANA NA OBJAVAMA: 3 % |
UKUPNO PRATITELJA: 30,4 milijuna | OCJENA PODUZETNIŠTVA: 3 |
Komičar Matt Rife iskoristio je svoju popularnost u digitalnom svijetu da napuni sjedala pred stvarnim pozornostima. Rife je postao viralan 2022. godine na TikToku, a ove je godine zaradio milijune rasprodajom live izvedbi – 30 mjesečno.
Istovremeno ima dva specijala na Netflixu. Prvi, Natural Selection, je privukao kritike zbog šale na temu nasilja u obitelji. Drugi, Lucid, na Netflix je stigao u kolovozu i bio je među najgledanijim specijalima godine. Rife bi u prosincu trebao objaviti i svoj memoar, naziva Your Mom’s Gonna Love Me.
4. Charli D’Amelio
ZARADA: 23,50 milijuna dolara | PROSJEK ANGAŽMANA NA OBJAVAMA: 0,27 % |
UKUPNO PRATITELJA: 213,5 milijuna | OCJENA PODUZETNIŠTVA: 4 |
Charli D’Amelio 2021. je godine bila najplaćenija TikTokerica. Tada je imala samo 18 godina, a društvene mreže osvojila je svojim plesnim vještinama. Nekoliko godina tisuću imitatora kasnije, D’Amelio je još uvijek jedna od najpraćenijih osoba na čitavom TikToku. Uz to vodi i reklamne kampanje za Garnier, a pokrenula je (zajedno sa svojom sestrom Dixie, 6. na popisu) i liniju obuće D’Amelio Footwear. Charli ide i na Broadway gdje će tri mjeseca glumiti u mjuziklu & Juliet.
5. Blizanci Stokes
ZARADA: 20 milijuna dolara | PROSJEK ANGAŽMANA NA OBJAVAMA: 3,09 % |
UKUPNO PRATITELJA: 113,7 milijuna | OCJENA PODUZETNIŠTVA: 3 |
Identični blizanci Alex i Alan Stokes vode jedan od najbrže rastućih kanala na YouTubeu. Njihovi videi s psinama i izazovima te vlogovi redovito privlače više od 40 milijuna pregleda. Sada ovaj dvojac ima više od 100 milijuna pratitelja na TikToku, Instagramu i YouTubeu. U posljednjih 12 mjeseci ostvarili u više od 4 milijarde pregleda.
6. Dixie D’Amelio
ZARADA: 14,6 milijuna dolara | PROSJEK ANGAŽMANA NA OBJAVAMA: 1,88 % |
UKUPNO PRATITELJA: 87 milijuna | OCJENA PODUZETNIŠTVA: 4 |
Dixie D’Amelio ne objavljuje više onoliko često kao i prije nekoliko godina, kada ju je Forbes proglasio drugom najplaćenijom osobom na TikToku, ali relevantnija je no ikad. Iskoristivši slavu svoje sestre Charli, Dixie je ušla u svijet visoke mode. Njena partnerstva uključuju Chopard, Ferragamo, Louis Vuitton, i Valentino. Zajedno s Charli širi liniju obuće D’Amelio Footwear. Iskušala se i u pop glazbi – njen singl Be Happy na Spotifyju je preslušan više od 100 milijuna puta.
7. Mark Rober
ZARADA: 25 milijuna dolara | PROSJEK ANGAŽMANA NA OBJAVAMA: 2,09 % |
UKUPNO PRATITELJA: 61,9 milijuna | OCJENA PODUZETNIŠTVA: 3 |
Ovaj bivši inženjer u NASA-i koji se prebacio u svijet kreatora ove je godine gotovo udvostručio svoju bazu pretplatnika na YouTubeu, s 30 do više od 57 milijuna pretplatnika. Fanovi ga vole zbog sadržaja orijentiranog na znanost i njegovog dramatičnog objašnjavanja fenomena. Roberova kompanija CrunchLabs dodatno unovčava obrazovni dio sadržaja prodajom pretplatničkih kutija STEM sadržaja za djecu, a od travnja imaju i drugu liniju namijenjenu tinejdžerima i odraslima. U suradnji s organizacijom FIRST i zakladom Google.org želi znanost učiniti pristupačnijom u slabo zastupljenim zajednicama.
8. Alex Cooper
ZARADA: 22 milijuna dolara | PROSJEK ANGAŽMANA NA OBJAVAMA: 6,5 % |
UKUPNO PRATITELJA: 5,7 milijuna | OCJENA PODUZETNIŠTVA: 4 |
Alexandra Cooper svoj je podcast o intimnom životu i vezama, Call Her Daddy, pretvorila u pravog medijskog giganta. U jesen ove godine potpisala je 125 milijuna dolara vrijedan posao kojim će njena mreža programa biti emitirana na SiriusXM-u. Podcasti u njenom carstvu uključuju Hot Mess (Alix Earle), Pretty Lonesome (Madeline Argy), Boyfriend Material (Harry Jowsey) i In Your Dreams (Owen Thiele). Novi distribucijski ugovor na snagu stupa u siječnju sljedeće godine. Cooper je također potpisala partnerstvo s brendom Kim Kardashian, Skims, kao i poznatom markom obuće Jimmy Choo. Ovog ljeta pojavila se i u mainstream medijima, vodeći na NBC-ju program pariških Olimpijskih igara.
9. Rhett & Link
ZARADA: 36 milijuna dolara | PROSJEK ANGAŽMANA NA OBJAVAMA: 0,25 % |
UKUPNO PRATITELJA: 14,3 milijuna | OCJENA PODUZETNIŠTVA: 4 |
Osnivači YouTube brenda Mythical svoj su komični kanal pretvorili u multimedijsko carstvo. Radnim danima emitiraju program Good Mythical Morning za svojih 19 milijuna pretplatnika, dok Mythical Kitchen donosi otkačeni sadržaj o hrani za 3,9 milijuna fanova. Rhett i Link prijatelji u od osnovne škole, a svoju slavu s YouTubea su prenijeli i u druge sfere. Produciraju podcast, a imaju i live show Good Mythical Tour, za koji je rasprodano 9 izvedbi i više od 24.000 karata. Što se investicija tiče, dvojac godišnje investira 5 milijuna dolara u nove kreatore putem svojeg akceleratora Mythical Ventures.
10. Khaby Lame
ZARADA: 20 milijuna dolara | PROSJEK ANGAŽMANA NA OBJAVAMA: 0,25 % |
UKUPNO PRATITELJA: 255 milijuna | OCJENA PODUZETNIŠTVA: 3 |
Ove godine je Lame – kojeg zovu i Charliejem Chaplinom digitalnih medija – zadržao svoju titulu najpraćenije osobe na TikToku, gdje ima 163 milijuna pratitelja. Njegovi kratki videi u kojima reagira na memeove i viralne trendove imaju milijune pregleda, a Lame (rodom iz Turina u Italiji), te preglede pretvara u prave milijune na računu. Ima lukrativne ugovore s brendovima Hugo Boss, Fortnight i Sony Pictures. Potpisao je ugovor o suradnji i s maloprodajnim divom Walmartom gdje prodaje svoju liniju neobičnih kuhinjskih pomagala.
“Želim raditi čisto. Nikada nisam radio s brendovima alkohola, cigareta ili ničeg takvog što je loše za ljude jer me prati puno djece,” rekao je Lame za Forbes 2023. godine.
Originalni članak uredio: Steven Bertoni, Forbes
Link: Forbes Top Creators 2024
(Prevela: Nataša Belančić)