Evropski automobilski divovi upozoravaju: “U trgovinskom ratu nema pobjednika”

BIZNIS Forbes Slovenija 18. jan 2025. 19:56 > 18. jan 2025. 19:57
featured image

18. jan 2025. 19:56 > 18. jan 2025. 19:57

Evropsko udruženje proizvođača automobila pozvalo je čelnike EU-a da poduzmu mjere za deeskalaciju trgovine sa SAD-om i Kinom.

Usred eskalacije napetosti između EU-a, Sjedinjenih Država i Kine, Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) pozvalo je čelnike EU-a u otvorenom pismu da učine sve što je u njihovoj moći kako bi osigurali da trgovina s Kinom i SAD-om bude što otvorenija, izvještava Euronews.

Evropska unija mora nastojati održati dobre odnose s Kinom i Sjedinjenim Američkim Državama, jer su te dvije zemlje ključne za uspjeh evropske automobilske industrije, napisao je novoizabrani predsjednik ACEA-e i glavni izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Källenius.

ACEA zastupa brojne automobilske firme, uključujući BMW Group, Ford of Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Opel Group i Volkswagen Group.

Na dvije obale

Donald Trump će u ponedjeljak položiti zakletvu za predsjednika Sjedinjenih Država. Već je otkrio da namjerava nametnuti značajne carine na kineski uvoz u SAD, što je izazvalo zabrinutost da će novi predsjednik također nametnuti mjere odmazde protiv zemalja koje nastavljaju trgovati i održavati dobre odnose s Kinom, navodi Euronews. Organizacija je stoga pozvala Evropsku komisiju da sklopi sporazum sa SAD-om koji bi zaštitio evropsku automobilsku industriju.

Što se tiče Kine, Källenius je istaknuo važnost održavanja dugotrajnih i dobro funkcionirajućih lanaca opskrbe. “Umjesto gradnje zidova, evropsko unutarnje tržište treba ojačati i povećati njegovu otpornost”, rekao je.

Pozdravio je i napore EU-a i Kine da pronađu obostrano prihvatljivo rješenje s obzirom na eskalaciju trgovinskog rata. Rekao je da je takav trgovinski sporazum u interesu obojice: “I EU i Kina žele zaštititi radna mjesta na svojim domaćim tržištima, a istovremeno ubirati prednosti slobodne međunarodne trgovine.”

Dodao je da se pregovori moraju što prije zaključiti pozitivno te naglasio da protekcionističke mjere nisu uvijek najbolje rješenje. “Iskustvo pokazuje da trgovinski ratovi nemaju pobjednika”, napisao je Källenius.

Foto: Rreuters

Kina važno tržište za evropske proizvođače automobila

Evropska automobilska industrija i dalje se suočava s poteškoćama zbog sve veće konkurencije kineskih konkurenata. EU je prošle godine uvela carine na kineska električna vozila. Njemačka se snažno protivila carinama, jer bi moguća odmazda mogla ugroziti prodaju njemačkih proizvođača automobila. Slovenija je također bila protiv uvođenja carina.

Kina je jedno od najvećih tržišta za evropske proizvođače automobila. Nekoliko velikih njemačkih marki automobila kao što su BMW, Volkswagen, Audi i Mercedes-Benz također tamo ima svoje tvornice. Kineska vlada ponudila im je brojne pogodnosti, poput jeftinijeg zemljišta, poreznih olakšica i još mnogo toga.