Eva Mendes: Od holivudske dive do preduzetnice
Prije deset godina, stavila je Holivud na čekanje kako bi zasnovala porodicu sa Rajanom Goslingom (Ryan Gosling). Sada, pedesetogodišnja glumica ponovo izlazi na scenu, ali kao preduzetnica u oblasti sredstava za čišćenje i otkriva zašto je pranje posuđa njeno srećno mjesto.
U pozadini svira kubanska muzika, u vazduhu se osjeća miris verbene, a sudopera je puna prljavog posuđa – ideja o savršenoj večeri za Evu Mendez (Eva Mendes). Čak i nakon decenija holivudskih premijera i glamuroznih šetnji crvenim tepihom, kuhinja je mjesto gdje osjeća najveću radost.
„Čišćenje za mene i moju porodicu nije samo čišćenje. To je emocionalno povezivanje”, kaže Mendez o kućnim poslovima. „Kada sam otkrila svjesnu meditaciju, pomislila sam, ovo je ono što mi savršeno odgovara”.
Da bi stigla do ovog blaženog mjesta gdje provodi većinu večeri nalazeći sreću iznad sudopere u svom domu u Južnoj Kaliforniji, u kojem živi sa 43-godišnjim glumcem Rajanom Goslingom i njihovim dvjema ćerkama – trebalo je mnogo godina napornog rada. Osobina za koju kaže da je naslijedila od svoje majke, kubanske imigrantkinje. Još dok je Mendez bila mala djevojčica, njena mama joj je objašnjavala da je sloboda kada zarađuješ svoj novac. Ilustrovala je to primjerom: Mendez je gledala svoju majku kako radi razne poslove – od prodaje uskršnjih korpi komšijama do rada kao spremačica i kasnije kao bankarska službenica.
Sada, sa 50 godina, za vrijeme decenijske pauze i odsustva iz Holivuda, Mendez je imala više uloga.
Od svog posljednjeg filma, „Lost River“ iz 2014. godine, Eva je postala majka, dizajnerka mode, autorka dječijih knjiga i suvlasnica uspješnog startapa za kućno čišćenje, Skura Style.
Nakon što je stekla vlasnički udio 2022. godine, Mendez je pomogla Skuri – koju su 2017. godine osnovale Linda Sojer (Linda Sawyer) i Alison Mets (Alison Matz) – da proširi svoj marketinški doseg i čak se malo bavila dizajnom proizvoda. Forbes procjenjuje da je kompanija prošle godine ostvarila prihod od sedam miliona dolara i da je na putu da dostigne 20 miliona dolara u 2024. godini.
„Počela sam da je koristim i obožavala sam je, pa sam stupila u kontakt sa osnivačima i oduševila se njihovom pričom“, kaže ona. Baš kao i Mendez, Sojer i Mets su napustile uspješne karijere – Sojer je dugo bila izvršna direktorka Deutsch Advertisinga za Sjevernu Ameriku, dok je Mets bila izdavač magazina u Meredith-u i Condé Nast-u, uključujući „Brides“ – da bi postale preduzetnice.
Sa svojom novom ulogom suvlasnice, Mendez je postala zainteresovana za svaki aspekt kompanije. „Želim da učestvujem na tim investitorskim sastancima, želim da razgovaram o dosadnim stvarima, poput toga koliko visoka mora biti naša kutija da bi stala na određenu policu. U sve sam uključena„.
Mendez je rođena u Majamiju i kao dijete se preselila u Los Anđeles. Odrastajući, nije imala nikakve planove da se bavi glumom. Tek u ranim dvadesetim godinama, kada je njenu fotografiju otkrio agent iz Holivuda, razmišljala je o industriji, prisjećajući se savjeta svoje majke o samostalnosti. „Samo sam željela da zaradim novac i budem finansijski nezavisna“, kaže ona. „Moj cilj je bio da kupim svojoj majci kuću, da kupim sebi kuću – i da stavim novac u banku“.
Počela je ulogama u muzičkim spotovima devedesetih godina – uključujući „Majami“ Vila Smita (Will Smith) – i svoj filmski debi imala je u franšizi „Djeca kukuruza“ 1998. godine. Zatim, 2001. godine, došao je njen veliki proboj: uloga u filmu „Trening dan“ sa Denzelom Vošingtonom (Denzel Washington) i Itanom Houkom (Ethan Hawke). „Voljela sam da proučavam pozadinu lika i da analiziram scenu“, kaže Mendez. „To me i dalje uzbuđuje“.
Akademski pristup se isplatio: Mendez je nastavila da glumi u hit filmovima poput „Hitch“, „2 Fast 2 Furious“ i filmu koji joj je promijenio život – „The Place Beyond the Pines„, u kojem je igrala sa Goslingom 2012. godine. Bez obzira na uspjeh, kaže da nikada nije voljela da bude ispred kamere. Zato kada je njena prva ćerka Esmeralda rođena 2014. godine, Mendez je stavila Holivud na čekanje i nikada se nije osvrnula nazad. „Moja ambicija je i dalje bila prisutna. Samo je odjednom usmjerena ka nečemu drugom“, kaže ona. „Sva moja pažnja preusmjerila se na moj dom. Tu sam nalazila svoju radost“.
Ipak, povlačenje iz glume nije značilo da je prestala da radi. Ona je 2015. pokrenula sada ukinutu liniju ljepote, Circa Beauty. I od 2013. do 2020. sarađivala je sa kompanijom New York & Company kako bi dizajnirala kolekcije haljina na preklop i kompleta pantalona. „To je bio zaista idealan posao za mene, jer sam ostala kreativna i volim povezivanje sa ženama“, kaže ona. „Zaista sam bila ispunjena dok sam to radila“.
Ne mari za to što ljudi misle da je žrtvovala svoju filmsku karijeru zbog Goslinga. „Ne podliježem društvenim glupostima“, kaže ona. Otkad je preuzela više odgovornosti kod kuće (šali se da joj je posao vozač), on je nominovan za dvije nagrade Oskar, uključujući ulogu Kena u filmu „Barbi“ iz 2023. godine.
Odluka da se pridruži Skura Style-u Mendez je došla prirodno tokom vremena provedenog kod kuće sa svojim ćerkama. Prvo se, kao kupac, zaljubila u antibakterijski Skrubby sunđer – privukao je nestajući monogramski dizajn. „Zapravo blijedi sa korišćenjem, u roku od jedne do dvije nedjelje, kao vizuelni indikator kada je vrijeme da ga bacite“, objašnjava Sojer.
Mendez je prvo stupila u kontakt sa osnivačima 2021. da vidi kako mogu da sarađuju. Kažu da su se njih tri prvi put srele putem Zuma i odmah kliknule. Osim toga, Mendez je bila uzbuđena zbog tima koji čine žene. „Najizazovnije uloge koje sam imala bile su kada sam bila uključena u mušku ekipu“, kaže ona. „Ja sam ženski tip i treba mi ta ženska energija oko mene“.
Otkako je postala suvlasnica 2022. godine, njeno učešće dovelo je do pojavljivanja na televiziji i većeg interesovanja trgovaca za brend. „Ona je bila neverovatan partner u razgovorima koje smo vodili sa trgovcima“, kaže Sojer. „Kažu: ‘Vidi se da je ona u ulozi vlasnice ovog preduzeća i ovog brenda“.
Takođe je neizostavan dio dizajna i razvoja proizvoda. Kolekcija „Skura Style x Eva Mendes“, koja uključuje njen omiljeni Skrubby sunđer, inspirisana je Kubom. Kolekcija je dostupna u više od 220 Target prodavnica širom zemlje i prvi je korak brenda ka proširenju u velikim trgovinama. Osnivači kažu da ovo označava početak privlačenja potpuno nove tržišne niše. U međuvremenu, kompanija nastavlja da proizvodi mikrofiberne krpe i kuhinjske peškire, a Mendez radi na novim proizvodima.
Iako Mendez zna da sunđeri nisu baš seksi, upravo je u tome poenta. „Željela sam da budem njegov zaštitni znak. Željela sam da iskoristim tu šansu i rizikujem i budem motivisana time što ljudi kažu, ‘Zašto sunđer? U tome je bilo nečeg što me zaista privlačilo. Pomislila sam, ako možemo da napravimo lijep, zabavan, radostan i seksi sunđer, onda super“.
Alexandra York, Forbes