Povratak na tržište dizajnerske start up kompanije Framer
Iain Martin, novinarka FORBES-a
Kada je prihod nizozemske kompanije Framer počeo da usporava, osnivači Jorn van Dijk i Koen Bok su odlučili da pomognu dizajnerima da brzo izgrade web stranice samo jednim klikom. Sa eksplozivnim rastom, spremni su da se takmiče sa Figmom i kompanijom Webflow.
U aprilu 2021. godine, Jorn van Dijk i Kon Bok, suosnivači dizajnerskog softverskog start up-a Framer, suočavali su se sa teškim vijestima. Njihov alat za izradu prototipova detaljnih aplikacija i web stranica bio je hit među malom grupom dizajnera, ali nakon šest godina, prihodi su pali sa vrhunca od četiri miliona dolara dostignutog krajem 2019. “Rekao sam da ovo nije radilo i da treba da razmislimo šta dalje”, rekao je Jorn van Dijk za Forbes.
Tokom ručka u amsterdamskom kafeu Mokum, dva bivša dizajnera Facebook-a su se složila oko rješenja: da unaprijede svoj softver kako bi zaista napravio web stranica koje simulira, proširujući svoju ciljnu grupu kako bi uključili dizajnere i marketare koji žele da razvijaju prisustvo na webu bez pomoći skupih programera. “Dizajnirate web stranicu u Framer-u, a zatim na kraju kliknete na objavljivanje i mi ga pretvorimo u web stranicu koji takođe održavamo”, objasnio je Bok.
Brza i jeftina izrada web stranica bila je dobitna formula za startup-e usmjerene na potrošače – kompanije poput Wix-a listiranog na Nasdaq-u, SquareSpace-a i vlasnika WordPress-a, Automattic-a, koji je bio procijenjen na više od 7,5 milijardi dolara pri otkupu akcija 2021. Ali Van Dijk i Bok su shvatili da poslovne kompanije sa složenijim potrebama često moraju da angažuju tim ili se okreću konkurentskom start up-u za izradu web stranica, Webflow. “Otkrili smo stvarno veliki problem jer se tradicionalni web dizajn obavlja u jednom alatu poput Figme, a stvarna izrada se obavlja negdje drugo”, rekao je Bok. “Činjenica da su odvojeni čini proces veoma neefikasnim.” Za manje od 18 mjeseci od lansiranja ovog novog proizvoda, start up sa sjedištem u Amsterdamu je četvorostruko povećao prihode na više od 10 miliona dolara.
Sada, nakon što su prikupili 27 miliona dolara u Seriji C (vrijednost nije otkrivena), Framer privlači pažnju investitora iz Silikonske doline i konkurenata poput Figme, koji pažljivo prate njihove alate za objavljivanje stranica bez kodiranja i njihov rast, saznaje Forbes. Bok i Van Dijk su započeli razvoj Framer-a 2015. nakon što su svoj studio za Mac aplikacije, Sofa, prodali Facebook-u 2011.
Par se vratio u Amsterdam nakon boravka u Menlo Park-u, Kalifornija, kako bi započeo novi posao usmjeren na rješavanje problema sa kojima su se susretali radeći na mobilnom dizajnu u Facebook-u. Cilj? Pomaganje dizajnerima da izgrade “prototipove koji je gotovo nemoguće razlikovati od stvarnih stvari”, rekao je Bok. Framer-ov alat visokog stepena vjerodostojnosti bio je rani uspjeh, privukao je lojalnu grupu fanova dizajnera i velike investitore poput Greylock-a, Accel-a i evropskog investicionog fonda Atomico koji su podržali Seriju A 2017. godine i Seriju B 2018. Ali onda su prihodi počeli da padaju.
“Postojala je određena tržišna usklađenost proizvoda, ali Jorn i Kon su vidjeli dokaze da je veličina tržišta za taj proizvod ograničena”, rekla je Hillary Ball, partnerka u Atomiku. “Ali sa pivotiranjem postoji mnogo nepoznatih.” Međutim, čini se da se pivotiranje za sada isplati. Framer sada za klijente ima omiljenu email aplikaciju Superhuman.com iz Silikonske doline, holandskog rivala Twilio, Messagebird i Slack rivala Lark. “Mogli smo odmah da vidimo trakciju jer je rješilo stvaran problem za njih i omogućilo ljudima da mnogo brže izgrade web stranice”, rekao je Van Dijk.
Sada sa svježim novcem iz Serije C, predvođene Meritech Capital-om sa učešćem postojećih investitora uključujući Atomico i Accel, Bok i Van Dijk ciljaju na međunarodno širenje. Planiraju da razviju dodatke za podršku većim klijentima i dodaju AI podržane prevode web stranica. “
Kompanije ne žele da koriste skupe resurse za dizajnere, upravljanje i održavanje web stranica, a Framer vam daje moć da to uradite sa sopstvenim dizajnerskim i marketinškim timom”, rekao je Alex Clayton, partner u Meritech. Framer ima težak put pred sobom jer je ozbiljna konkurencija etabliranim američkim kompanijama. Webflow (koji također ima podršku Accel-a i Meritech-a) je imao svoju Seriju C rundu u martu 2022. godine, ali sa prihodima od 100 miliona dolara i dostizanjem vrijednosti od četiri milijarde dolara. Tu je i Adobe, koji je predviđao prihode od 400 miliona dolara u 2022. godini za Figmu, kada je najavila planove za preuzimanje dizajnerskog start up-a za saradnju u septembru prošle godine, vrijednog 20 milijardi dolara.
Bok i Van Dijk se ne boje da izazovu dva ozbiljna konkurenta istovremeno. “Spajanje dizajniranja i izrade web stranice će promijeniti način na koji se oni izrađuju”, rekao je Van Dijk. “Ovo je način na koji će sve web stranice biti izgrađene u budućnosti, i to je ono što nas motiviše da budemo uspješni”.
Iain Martin
Pridružio sam se Forbesu kao urednik vijesti za Evropu i sarađivaću sa londonskom redakcijom kako bih definisao naše izvještavanje o rastućim poslovima i liderima u Velikoj Britaniji i Evropi. Prije nego što sam se pridružio Forbes-u, radio sam za agenciju za vijesti Storyful kao njen urednik za Aziju, radeći iz njenog hongkonškog biroa, i kao viši urednik u Londonu, gdje sam izvještavao o najnovijim vijestima širom svijeta, sa posebnim fokusom na to kako se dezinformacije šire na društvenim mrežama. Počeo sam karijeru u Londonu kao novinar za Citywire, a moje radove su objavljivali BBC, Sunday Times i mnoga druga britanska izdanja.