Zašto su alternativne turističke destinacije Izraelcima zemlje Balkana, a među njima i BiH?

featured image

20. jun 2024. 15:16

Izraelci žele otići na odmor na mjesto gdje će se osjećati sigurno, neće naići na demonstracije i ne moraju skrivati ​​jevrejske simbole. Razlog je višemjesečni rat koji njihova zemlja vodi u Gazi. U skoro devet mjeseci, kada je Hamas izveo napad u kojem je ubijeno 1.200 ljudi, izraelska vojska je ubila skoro 40.000 Palestinaca u Gazi.

Svakog ljeta aviokompanije povećavaju učestalost letova do popularnih destinacija za odmor Izraelaca. Ove godine, od rata i iranskog raketnog napada, međunarodne aviokompanije su prekinule ili potpuno obustavile letove za Izrael i iz njega, a nije jasno kada će se vratiti na redovne redove. Međutim, s ljetnom sezonom ovdje, prijevoznici koji lete za Izrael prepoznali su potencijal u stvorenom vakuumu i počeli su povećavati učestalost letova ili dodavali nove rute kako do ranije popularnih destinacija, tako i do nekih destinacija koje su Izraelcima manje poznate.

Aviokompanije će u narednim mjesecima povećati frekvenciju letova za Crnu Goru, Rumuniju, Bugarsku, Srbiju i Grčku i Bosnu i Hercegovinu.

Arkia Israeli Airlines zakazala je čarter letove iz Tel Aviva za Sarajevo počevši od 15. juna. Letovi će se odvijati jednom sedmično svake subote do 5. oktobra.

Pixaby

Zašto baš ove destinacije?

Zamjenik predsjednika Ophir Toursa Yoni Waksman objašnjava da je rat u velikoj mjeri utjecao na potražnju za letovima u inostranstvo.

“Možete primijetiti smanjenje broja rezervacija ne samo za Tursku, već i za zemlje poput Irske, Francuske i Španije. Izraelci se osjećaju manje ugodno na putovanju, žele uživati ​​u slobodi bez straha da će naići na demonstracije ili sakriti jevrejske simbole. Ljudi žele otići na odmor na mjesto gdje će se osjećati sigurno. Zato su destinacije koje imaju veću potražnju one koje nas više vole.”

Potpredsjednica Eshet Toursa Shirley Cohen Orkaby slaže se da je lična sigurnost jedan od glavnih faktora za Izraelce pri odabiru odmora, ali ne samo. Prema njenim riječima, blizina destinacije i cijena letova također igraju veliku ulogu u odabiru destinacije. Ona kaže: “Izraelci vole kratko vrijeme letenja, a pitanje cijene je također relevantnije jer imamo vrlo malu ponudu letova (što podiže cijenu), i značajno u poređenju sa onim što smo ranije znali.”

Rast potražnje u balkanskim zemljama

Cohen Orkaby kaže: “Balkanske zemlje su ove godine postale veoma snažne. Primjer za to je Crna Gora, koja je posljednjih godina imala ‘turistički bum’ i masivan evropski, američki, kineski i izraelski turistički promet. U 2017. zemlja je pristupila NATO alijansi i prešla sa ruske hegemonije na zapadnu hegemoniju, što povećava turistički promet u nju iz cijelog svijeta.

„Crna Gora je dugo godina bila privlačna Rusima koji su tu popunili popunjenost. Od rata Rusi se na mnogim mjestima osjećaju manje ugodno, a destinacija je postala dostupna izraelskim putnicima. Ovo predstavlja alternativu Budimpešti, na primjer, koja je postala veoma skupa Crna Gora još nije poskupjela, dozvoljava odmor u gradu, ruksak, izlete i dobru hranu.

Crna Gora je udaljena samo dva sata leta od Izraela. Glavni grad Podgorica je u stalnom porastu i prema podacima Eshet Toursa, u posljednje dvije godine kompanija svake godine šalje oko 10.000 Izraelaca na destinaciju. Neos i Corendon Airlines su ovog mjeseca otpočele sa četiri nedjeljna leta za Crnu Goru, uključujući tri nedjeljna leta za glavni grad i sedmični let za primorski grad Tivat srijedom. Letovi će se nastaviti do kraja oktobra nakon praznika, a povratne karte počinju od 299 dolara.

Takođe na Balkanu, El Al jedinica Sun D'Or, počela je da prodaje novu rutu za Beograd u Srbiji tokom ljeta. Kako se navodi u saopštenju kompanije, “Otvaranje linije omogućeno je potpisivanjem ugovora o lizingu trećeg aviona sa Klasjetom” Cijena povratne karte kreće se od 295 dolara, piše Globes.

Shutterstock/ImYanis

Izraelski prevoznik Israir uveo je dvije nove linije za druge zemlje na Balkanu, uključujući četiri nedjeljna leta za Burgas u Bugarskoj i tri nedjeljna leta za Bukurešt u Rumuniji. Cijene karata do Burgasa počinju od 255 dolara u povratku, a do Bukurešta od 195 dolara u povratku. Israir je također povećao broj letova na linijama za Varnu u Bugarskoj na pet sedmičnih letova, za Ljubljanu u Sloveniji na tri nedjeljna leta i za Crnu Goru na pet sedmičnih letova.

Grčka ostrva bilježe rekordnu potražnju

Ove godine se također bilježi rekordan broj letova iz Izraela za grčka ostrva. Cohen Orkaby objašnjava da otkako je Antalija u Turskoj skinuta s izraelske turističke mape, zbog pogoršanja odnosa s Turskom, grčka ostrva nude vrlo atraktivno iskustvo odmora.

“Nedavno su otvorena ostrva koja su manje poznata izraelskoj javnosti, koja već dobro poznaje Rodos i Krit. Među destinacijama za koje su pokrenuti direktni letovi su Santorini, Peloponez i Krf, koje izraelska javnost već zna, ali sa nižim profilom.”

Među kompanijama koje su dodale letove ka grčkim ostrvima je Sun D'Or, koji će obavljati letove do 6 destinacija u zemlji, a nedavno je proširio svoje poslovanje dodavanjem dvije nove rute za Santorini i Peloponez počevši od 239 dolara po rundi putovanje.

Arkia prvi put leti za ostrvo Lefkada, u zapadnoj Grčkoj, počevši od 799 dolara povratno putovanje. Osim toga, povećao je učestalost letova za Rodos, Krit, Larnaku, Krf, Kos, Mikonos i Kalamatu. Israir je takođe povećao učestalost letova za Krit i Krf.

„Naravno, bilježimo porast učestalosti letova u skladu s povećanjem potražnje za određenim destinacijama“, napominje izvršni direktor Ofakim Travel & Toursa Revital Ben-Natan. “Također vidimo porast među relevantnim letovima sa presjedanjem, kao što su rute za Dubai i Abu Dhabi, preko kojih mnogi Izraelci odlučuju doći do Tajlanda.” flyDubai nije prekinuo letove za Izrael nakon rata, a trenutno ima šest dnevnih letova.