Starbucks je lansirao kafu s okusom svinjetine u pokušaju da zadovolji kupce, ali utrku u Kini gubi od lokalnog lanca Luckin Coffee
Američki lanac kafeterija Starbucks, po prometu više nije lider na kineskom tržištu. Nadmašio ga je Luckin Coffee, kineski lanac koji je u 2023.godini ostvario ukupni neto prihod od 24,9 milijardi juana (3,5 milijarde dolara), 87% više nego godinu ranije, pokazuju finansijski izvještaji objavljeni u petak.
Ukupan prihod Starbucksa, s druge strane u Kini je 2023., iznosio 3,05 milijardi dolara.
Luckin, koji sebe već naziva najvećim lancem kafića u Kini, kaže da je nadmašio Starbucks u kontinentalnoj Kini po broju prodajnih mjesta u 2019., piše CNN.
Borba za jedno od dva najveća tržišta na svijetu
Razlog za ovaj iznenadni poslovni skok može se tražiti i u broju trgovina ova dva velika lanca. Tako je naprimjer Luckin prošle godine imao 16.218 trgovina u Kini, što je gotovo dvostruko više nego godinu ranije (više od 8.200).
Starbucks je imao daleko manje, 6.975 trgovina u Kini, ali zanimljivo, i njegov broj je rastao, i to za 14,5 posto u odnosu na 2022.godinu.
Američko i kinesko tržište, dva su najveća tržišta na svijetu i jasno je da je svakoj kompaniji cilj osvojiti ga u ekonomskom smislu. Ali, šta se promijenilo sa kineskim potrošačima? Oni su nekada favorizirali čaj, a danas su jedni od najvećih konzumenata kafe. Podaci Međunarodne organizacije za kafu pokazuju da je potrošnja kafe u Kini porasla za 15 posto.
Za ovaj tržišni trend, najodgovornije su konzumerističke navike kineske mlade generacije koja u velikom postotku radije bira kafu nego čaj. 36% konzumenata kafe pripada generaciji od 25 i 34 godine, dok 30% otpada na generaciju između 35 i 44 godine.
Statistike kineske kompanije za istraživanje tržišta Daxue Consulting, pokazuju da povećan trend konzumiranja kafe, prati i porast brendiranih kafića na ovom velikom tržištu. Njihov broj u Kini je skočio za skoro 60 posto.
Sa brojem od 49.691 prodajna mjesta, Kina je prestigla Ameriku kao najveće svjetsko tržište brendiranih kafića.
Međutim, na globalnom nivou, Starbucks je i dalje daleko najveći lanac kafića, s 38.586 trgovina širom svijeta. Budući da su Kina i Amerika, njegova dva najveća tržišta, ovaj div u svojoj poslovnoj oblasti drži oči širom otvorene kada je o konkurenciji riječ.
Zanimljiv je podatak da je, istražujući lokalno kinesko tržište, i u želji da zadovolji njihove potrebe, obogatio svoju ponudu, te je lansirao kafu s okusom svinjetine. Po cijeni od 9,45 dolara, ona je bila kombinacija Dongpo Braised Pork Flavor umaka s espressom i mlijekom na pari, s dodatnim umakom od svinjetine i mesom svinjskih prsa kao ukras.
Ko pije najviše kafe?
Iako se moglo očekivati da ova izmjena pozicija na jednom od najatraktivnijih i najvećih svjetskih tržišta ima veze sa bojkotima određenih proizvoda i brendova, koji su se našli na spisku zbog rata u Gazi, to ipak ovdje nije slučaj.
Američki div jeste nadmašen u broju kafića, i trenutnoj prodaji, ali u odnosu na Luckin, i dalje je ispred po profitabilnosti.
Iako im je navika pijenja kafe u porastu, kinsko stanovništvo još uvijek nije u top 10 zemalja koje najviše konzumiraju kafu. Prema “World of Statistics-u” najviše kilograma kafe po glavi stanivnika popije se u Finskoj (9,6 kg), zatim Norveškoj (7,2 kg), slijede Nizozemska (6,7kg), Švedska (6,5 kg), Slovenija (6,1 kg). U top 10 je i Srbija, ali ne i Bosna i hercegovina koja na ovoj listi zauzima 12 mjesto sa 4,3 kg popijene kafe po glavi stanovnika.