Skandal Dieselgate dobija epilog: dva menadžera Volkswagena osuđena na zatvor

featured image

26. maj 2025. 15:41

Regionalni sud u Braunschweigu osudio je jednog od bivših menadžera Volkswagena umiješanih u aferu Dieselgate na četiri i po godine zatvora, a drugog na nešto više od dvije i po godine. Dvojica su dobila uslovne kazne zatvora.

Gotovo deset godina nakon izbijanja skandala Dieselgate, njemački sud je u ponedjeljak osudio četiri bivša rukovodioca Volkswagena zbog njihove uloge u skandalu s emisijama dizel motora koji je narušio ugled proizvođača automobila i koštao ga milijarde eura, izvještava Bloomberg .

Nakon četiri godine suđenja, regionalni sud u Braunschweigu osudio je bivšeg izvršnog direktora Heinza-Jakoba Neussera uvjetno na godinu i tri mjeseca zatvora zbog njegove uloge u aferi. Menadžer Thorsten D. je također dobio uslovnu kaznu od jedne godine i 10 mjeseci.

Još jedan menadžer, bivši šef razvoja dizel motora, koji se može identificirati samo kao Jensa H. , mora odslužiti četiri i po godine zatvora zbog manipulacije s više od dva miliona vozila. Bivši menadžer Hanno J. , bivši šef odjela za energetsku elektroniku, osuđen je na dvije godine i sedam mjeseci zatvora, prema Bloombergu. Sva četvorica negiraju optužbe i već su najavili žalbu.

REUTERS/Annegret Hilse

Bivši izvršni direktor Volkswagena Martin Winterkorn prvobitno je optužen zajedno s četvoricom menadžera , ali je njegovo suđenje nekoliko puta odgađano zbog zdravstvenih razloga. Winterkorn, koji je podnio ostavku na svoju poziciju samo nekoliko dana nakon što je afera otkrivena u septembru 2015. godine, također je negirao bilo kakvu krivicu.

Zbog skandala, već na 33 milijarde eura

Podsjetimo, skandal Dieselgate izbio je kada je američka agencija za zaštitu okoliša EPA 18. septembra 2015. godine otkrila javnosti Volkswagenovo varanje na testovima ispušnih plinova. Volkswagen je priznao da je instalirao i koristio opremu za manipulisanje vrijednostima emisija u dizel automobilima kako bi se uskladio sa zakonskim vrijednostima u SAD-u. Skandal se potom proširio i na druge proizvođače.

Prema početnim procjenama, afera je uključivala devet miliona automobila prodatih u Evropi i SAD-u, ali je sud tokom suđenja suzio slučaj na manje od četiri miliona vozila.

Skandal je do sada koštao proizvođača automobila više od 33 milijarde eura, uključujući i teške sankcije u SAD-u. Kompanija se i dalje suočava s građanskim tužbama u svojoj matičnoj zemlji, uključujući kolektivnu tužbu investitora od devet milijardi eura.

Dotični menadžeri su optuženi za prevaru 2019. godine, a suđenje u Braunschweigu je počelo 2021. godine nakon dva odgađanja zbog pandemije. Desetine istraga protiv drugih zaposlenika su obustavljene ili je dozvoljeno da se okončaju nagodbe, izvještava Bloomberg.