Nakon 20 godina kašnjenja počela je izgradnja evropskog Sueckog kanala
Nakon 20-godišnjeg kašnjenja, počeli su radovi na projektu francuskog kanala Seine-Nord Europe (SNEC), kojim se otvara nova trgovačka ruta u Evropi, prenosi portal Euronews.
Očekuje se da će novi kanal, dug 107 kilometara i širok 54 metra, biti završen 2030. Projekat će koštati francusku vladu, lokalne vlasti i Evropsku uniju (EU) 5,1 milijardu eura, a ima za cilj povećanje kapaciteta za jeftiniju, bržu i ekološki prihvatljiviju riječnu trgovinu između Francuske, Belgije i Holandije.
Trenutno je riječni saobraćaj između tri zemlje ograničen uskim 95-kilometarskim Canal du Nord, koji je u upotrebi od 1965. godine. Kako navodi Euronews, stari riječni sistem predstavlja prepreku za nove generacije velikih teretnih brodova, koji su sve više prisutan u globalnoj trgovini.
Projekat je dobio zeleno svjetlo još 2003. godine, ali su napredak ometale političke nesuglasice oko finansiranja i trase kanala.
Ulaganje u budućnost evropske trgovine
Analitičari veruju da bi nova ruta mogla da ukloni milion teških teretnih vozila sa francuskih puteva svake godine. Projekat obuhvata šezdeset mostova, tri mosta kanala, sedam brava i 700 hektara organskih plantaža.
Nicolas Ledoux, izvršni direktor kompanije Arcadis France, koja vodi projekat, rekao je za Euronews da “kanal Seine-Nord Europe ne samo da će omogućiti prelazak sa puta na rijeku, već će također stvoriti dodatnu ekonomsku, logističku, poljoprivrednu i klimatsku vrijednost za teritorije koja ih prelazi.”
“Ponosni smo što pomažemo u promociji riječnog transporta, jer je to visokoučinkovit, ekološki prihvatljiv i ekonomičan način transporta koji ispunjava izazove energetske tranzicije”, dodao je.
Zeleni poslovi i poslovne mogućnosti
Novi kanal će zauzeti dio plovnog puta Seine-Escaut, stvarajući prvu riječnu mrežu u Evropi s kapacitetom za prihvat velikih brodova. Povezat će sliv Sene sa glavnim plovnim putevima sjeverne Francuske i Evrope.
Arcadis France vjeruje da kanal neće samo potaknuti nacionalnu ekonomiju, već i lokalnu ekonomiju u područjima kroz koja prolazi.
To će stvoriti zelena radna mjesta dok kopa po zaštićenim područjima i prirodnim staništima mnogih životinjskih vrsta. Zahtijevat će između ostalog izgradnju koridora za divlje životinje i sadnju velikih ekoloških plantaža, piše Euronews.