Kina i EU počinju pregovore o uvođenju carina na električna vozila
Kina i Evropska unija dogovorile su se da počnu pregovore o planiranom uvođenju carina na električna vozila (EV) kineske proizvodnje koja se uvoze na evropsko tržište, rekli su u subotu visoki dužnosnici obje strane.
Njemački ministar ekonomije Robert Habeck rekao je da ga je komesar EU Valdis Dombrovskis obavijestio da će biti konkretnih pregovora o carinama s Kinom.
Potvrda je stigla nakon što je kinesko ministarstvo trgovine saopštilo da su njegov šef Wang Wentao i Dombrovskis, izvršni potpredsjednik Evropske komisije, pristali da započnu konsultacije o istrazi EU protiv subvencija kineskih električnih vozila.
“Ovo je novo i iznenađujuće jer nije bilo moguće ući u konkretan raspored pregovora u posljednjih nekoliko sedmica”, rekao je Habeck u Šangaju.
Rekao je da je to prvi korak i da će biti potrebno još mnogo toga. “Daleko smo od kraja, ali barem je to prvi korak koji ranije nije bio moguć.”
Ministar je ranije u subotu rekao da su vrata Evropske unije otvorena za razgovore u vezi sa carinama EU na kineski izvoz.
“Ono što sam danas predložio mojim kineskim partnerima je da su vrata otvorena za razgovore i nadam se da se ova poruka čula”, rekao je on u svojoj prvoj izjavi u Šangaju, nakon sastanaka sa kineskim zvaničnicima u Pekingu.
Habeckova posjeta je prva posjeta visokog evropskog zvaničnika otkako je Brisel predložio visoke carine na uvoz električnih vozila (EV) kineske proizvodnje kako bi se suzbilo ono što EU smatra pretjeranim subvencijama.
Habeck je rekao da ima vremena za dijalog između EU i Kine o carinskim pitanjima prije nego što carine stupe na snagu u novembru i da vjeruje u otvorena tržišta, ali da tržišta zahtijevaju jednake uslove.
Ne mogu se prihvatiti dokazane subvencije koje imaju za cilj povećanje izvoznih prednosti kompanija, rekao je ministar.
Još jedna tačka napetosti između Pekinga i Berlina je podrška Kine Rusiji u njenom ratu u Ukrajini. Habeck je napomenuo da je kineska trgovina sa Rusijom prošle godine porasla za više od 40%.
Habeck je rekao da je kineskim zvaničnicima rekao da to utiče na njihove ekonomske odnose.
“Zaobilaženje sankcija Rusiji nije prihvatljivo”, rekao je on, dodajući da tehnička roba proizvedena u Evropi ne bi trebala završiti na bojnom polju preko drugih zemalja.
Nije ‘kazna’
Privremene carine EU do 38,1% na uvezena kineska električna vozila trebalo bi da se primjenjuju do 4. jula, a istraga će se nastaviti do 2. novembra, kada bi mogle biti uvedene konačne carine, obično na pet godina.
“Ovo otvara fazu u kojoj su pregovori mogući, razgovori su važni i dijalog je potreban”, rekao je Habeck.
Predložene carine EU na kinesku robu nisu “kazna”, rekao je Habeck kineskim zvaničnicima ranije u Pekingu. „Važno je shvatiti da ovo nisu kaznene tarife“, rekao je on na prvoj plenarnoj sjednici dijaloga o klimi i transformaciji.
Zemlje poput Sjedinjenih Država, Brazila i Turske koristile su kaznene carine, ali ne i EU, rekao je. “Evropa radi stvari drugačije.”
Habeck je rekao da je Evropska komisija devet mjeseci detaljno ispitivala da li su kineske kompanije imale nepravedne koristi od subvencija.
Bilo koja mjera kompenzacijske carine koja proizlazi iz revizije EU “nije kazna”, rekao je on, dodajući da takve mjere treba da kompenzuju prednosti koje je kineskim kompanijama dao Peking.
Zheng Shanjie, predsjedavajući kineske Nacionalne komisije za razvoj i reformu, odgovorio je: “Učinit ćemo sve da zaštitimo kineske kompanije.”
Predložene dažbine EU na EV kineske proizvodnje naškodile bi objema stranama, dodao je Zheng. Rekao je Habeku da se nada da će Njemačka pokazati liderstvo unutar EU i “učiniti ispravnu stvar”.
On je također negirao optužbe za nepravedne subvencije, rekavši da je razvoj nove kineske energetske industrije rezultat sveobuhvatnih prednosti u tehnologiji, tržištu i lancima snabdijevanja u industriji, potaknutih u žestokoj konkurenciji.
Rast industrije “je rezultat konkurencije, a ne subvencija, a kamoli nelojalne konkurencije”, rekao je Zheng tokom sastanka, piše CNN.