Real Madrid najvrjedniji je nogometni tim na svijetu, prati ga Manchester United, evo ko je još na listi top 10
Kad je Sir Jim Ratcliffe, milijarder, osnivač i izvršni direktor hemijske grupe Ineos u februaru za 6,5 milijardi dolara kupio 27,7 posto Manchester Uniteda, bila je to najskuplja cijena ikada plaćena za sportski tim u kojem je kupac dobio i operativna prava. Ugovorom, procijenjenim na 500 miliona dolara više nego što je Forbes procijenio da slavni engleski nogometni klub vrijedi prije godinu, ne samo da je odana počast vodećem Manchester Unitedu na ljestvici operativnih prihoda od 187 miliona dolara (zarada prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije) i globalnoj bazi fanova od više od 650 milona, također je pokazao zašto 12 od 30 najvrjednijih nogometnih timova na svijetu igra u Premier ligi. Forbes sada procjenjuje Manchester United na 6,55 milijardi dolara, odmah iza španskog Real Madrida, koji je sa 6,6 milijardi dolara treću godinu zaredom najvrednija momčad na svijetu.
Prodaja medijskih prava
Engleska liga, koja je u decembru potpisala novi domaći televizijski ugovor za sezone 2025-26 do 2028-29 za prosječno 2,1 milijardu dolara godišnje, zaradit će više nego dvostruko više od domaćeg emitiranja nego bilo koja druga nogometna liga i gotovo dvostruko više od drugoplasirane lige-španske La Lige, kada se uključe međunarodni ugovori o emitiranju.
U biti, sve evropske nogometne lige – s izuzetkom Premier lige – uzimaju ili razmišljaju o uzimanju zajmova protiv buduće vrijednosti. Prije četiri godine italijanska Serie A prodala je 10 posto svojih medijskih prava kmpanijama CVC Capital Partners i Advent International te italijanskom državnom imovinskom fondu Fondo Strategico Italiano (FSI). Godine 2022. francuska Ligue 1 prodala je 13 posto svojih prava u novoj podružnici CVC-u, što je Ligue 1 dalo lijepu novčanu infuziju u zamjenu za plaćanje dividendi CVC-u od prava emitiranja, sponzorskih prava i drugih relevantnih komercijalnih ugovora. Prošlog oktobra, Francuska je poništila aukciju prava emitiranja jer nije dobila nijednu ponudu koja zadovoljava minimalne cijene za Ligue 1 od 2024. do 2029. Početkom 2022. La Liga je učinila nešto slično, prodavši 8,2 posto nove komercijalne podružnice CVC-u. Serie A također je razmišljala o prodaji svojih prava emitiranja privatnom kapitalu, ali je očito odustala od te ideje. U međuvremenu u Njemačkoj navijači Bundeslige protestvuje protiv prodaje udjela u pravima emitiranja.
Vjetar u ugovorima o emitiranju znači da je izvedba na terenu ključna za najbolje nogometne momčadi na svijetu. Redoslijed procjena više se temelji na dalekom napretku u Ligi prvaka. Kroz polufinale ovogodišnjeg turnira Lige prvaka sedam je momčadi koje su zaradile više od 100 miliona dolara — Real Madrid (144 miliona dolara), Paris Saint-Germain (131 milion dolara), Borussia Dortmund (130 miliona dolara), Bayern München (129 miliona dolara), Manchester City (118 miliona dolara), Barcelona (105 miliona dolara) i Arsenal (100 miliona dolara). Pobjednik finala Real Madrida i Borussije Dortmund 1. juna u džep će spremiti još 21,6 miliona dolara.
Prihodi od dresova
Real Madrid je ostvario najveći prihod (873 miliona dolara) od svih momčadi i osvojio je Ligu prvaka pet puta u zadnjih devet godina. Sponzori mogu računati na to da će ova ekipa biti na ekranu pred stotinama miliona nogometnih fanatika tokom brojnih velikih utakmica, zbog čega Real Madrid zarađuje u prosjeku 205 miliona dolara godišnje za svoje sponzore dresova, najviše u nogometu prema Footballu. Ne zaostaju mnogo u prihodima od sponzorstva ni drugi timovi koji se obično kvalificiraju za Ligu prvaka: Barselona (189 miliona dolara), Paris Saint-Germain (158 miliona dolara), Arsenal (158 miliona dolara), Manchester United (154 miliona dolara), Manchester City (152 miliona dolara) Chelsea (126 miliona dolara) i Bayern München (119 miliona dolara).
U Premier ligi, Newcastle United, Aston Villa i Fulham FC povećali su prihode od sponzora novim ugovorima vezanim za dresove u sezoni 2023.-24. Newcastle je unovčio novi ugovor sa Selom, vrijedan oko 30 miliona dolara godišnje tokom tri godine, četiri puta više od onoga što je tim prije dobivao od Fun88. Astonov ugovor vrijedan 15 miliona dolara godišnje s BK8 više je nego udvostručio njegovo prethodno sponzorstvo s Cazooom, a Fulhamov ugovor s SBOTopom vrijedan 12,5 miliona dolara 66 posto je veći od prethodne sponzorske naknade od W88.
Uprkos brzom skoku prihoda od emitiranja u Evropi, prosječna nogometna momčad sada vrijedi 2,3 milijarde dolara, što je povećanje od 5,1 posto u odnosu na godinu prije. Evropski timovi odavno su globalni brendovi za kojima žude investitori. Prihod za 30 timova iznosio je u prosjeku 397 miliona dolara ili 3 posto više nego prošle godine. Ali operativni prihod iznosio je u prosjeku 36 miliona dolara, što je 57 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Jedan od razloga povećanja profitabilnosti je što je nekoliko evropskih timova zadržalo plaće igrača približno istima tokom sezone 2022.-2023. kao i prethodne godine, a nekolicina, poput Manchester Uniteda, Inter Milana i Juventusa, značajno je smanjila troškove igrača.
Ali biti elita na terenu bit će još isplativije početkom sljedeće godine kada počne novi format Lige prvaka. Broj timova povećat će se sa 32 na 36, a broj utakmica sa 125 na 189. Kao rezultat toga, UEFA je predvidjela povećanje televizijskog novca za jednu trećinu.
10 najvrednijih nogometnih timova na svijetu
1. Real Madrid, 6,6 milijardi dolara
Operativni prihod: 76 miliona dolara
2. Manchester United, 6,55 milijardi dolara
Operativni prihod: 187 miliona dolara
3. Barselona, 5,6 milijardi dolara
Operativni prihod: – 145 miliona dolara
4. Liverpool, 5,37 milijardi dolara
Operativni prihod: 102 miliona dolara
5. Manchester City, 5,1 milijarda dolara
Operativni prihod: 148 miliona dolara
6. Bayern München, 5 milijardi dolara
Operativni prihod: 84 miliona dolara
7. Paris Saint – Germain, 4,4 milijarde dolara
Operativni prihod: – 126 miliona dolara
8. Tottenham Hotspur, 2 milijarde dolara
Operativni prihod: 161 milion dolara
9. Chelsea, 3,1 milijarda dolara
Operativni prihod: – 400.000 dolara
10. Arsenal, 2,6 milijardi dolara
Operativni prihod: 140 miliona dolara
METODOLOGIJA
Brojke prihoda i operativnih prihoda navedene za evropske timove odnose se na sezonu 2022.-2023., preračunate u američke dolare na temelju prosječnih kurseva tokom te sezone (1 euro = 1,05 USD, 1 GBP = 1,21 USD, 1 GBP = 1,15 eura). Za momčadi Major League Soccera brojke se odnose na sezonu 2023. kako je objavljeno u Forbesovim godišnjim procjenama momčadi MLS-a u februaru 2024. Brojke prihoda odražavaju prihode koje nogometna momčad ostvaruje od emitiranja, reklama i događaja na dan utakmice. Vrijednosti tima su vrijednosti preduzeća (vlasnički kapital plus neto dug) i uključuju ekonomiju stadiona tima (ali isključuju vrijednost same nekretnine), na temelju usporedivih transakcija. Budući da je vrijednost preduzeća metrika neutralna u pogledu strukture kapitala, Forbesu omogućuje poređenje kompanija (ili u ovom slučaju nogometnih momčadi) s različitim strukturama duga i kapitala. Operativni prihod je zarada prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije, trgovanja igračima i prodaje registracija igrača. Dug je kamatonosna pozajmica koja dospijeva više od godinu (uključujući dug za stadion). Tečaj korišten za konverziju vrijednosti timova i duga u američke dolare za evropske timove bio je od 6. maja 2024. (1 euro = 1,08 USD, 1 GBP = 1,25 USD, 1 GBP = 1,17 eura). Izvori uključuju godišnja izvješća i dokumente timova, rukovoditelje timova, investitore nogometnih ekipa, izvješća agencija za kreditni rejting i sportskih bankara. Vrijednosti i finansije za osam MLS timova na našem popisu uklonjene su iz naših MLS procjena u februaru. Kako bismo bili sigurni da su Forbesovi podaci o prihodima i troškovima uporedivi za svaku ekipu, oslanjamo se na godišnji izvještaj Deloitte Football Money League i Swiss Ramble za provjeru naših brojki.