“Prekinite vatru, ne možemo više”, izraelska umjetnica zbog rata u Gazi otkazala izložbu na Venecijanskom bijenalu
Ruth Patir, umjetnica koja je trebala predstavljati Izrael, neće izlagati na prestižnom umjetničkom sajmu Venecijanski bijenale.
Na vratima paviljona, koji se nalazi pored američkog paviljona u historijskim Giardinima, ostavljen je natpis da će “umjetnici i kustosi izraelskog paviljona otvoriti izložbu kada se postigne sporazum o prekidu vatre i oslobađanju talaca u Gazi.
‘Mi (Tamar, Mira i ja) postali smo vijest, a ne umjetnost. A ako mi je dana tako izvanredna pozornica, želim to učiniti važnim,” rekla je Patir u izjavi na Instagramu. “Odlučno se protivim kulturnom bojkotu, ali budući da smatram da nema ispravnih odgovora i da mogu učiniti samo ono što mogu s prostorom koji imam, radije podižem glas na one s kojima stojim u njihovom vrisku, prekid vatre sada, vrati narod iz zarobljeništva. Ne možemo više.”
Njen projekt “(M)otherland” (Domovina) trenutno se nalazi pod ključem, a posjetitelji ga mogu vidjeti samo kroz prozore paviljona.
Gotovo 9.000 ljudi, uključujući umjetnike i direktore muzeja, potpisalo je u februaru online apel u kojem pozivaju isključenje Izraela sa sajma umjetnosti Biennale, optužujući ga za genocid u Gazi u ratu protiv Hamasa.
U otvorenom pismu Art Not Genocide Alliance ( ANGA ) navode da je “svako službeno predstavljanje Izraela na međunarodnoj kulturnoj sceni potvrda njegove politike i genocida u Gazi.” Potpisnici su bili fotografkinja i aktivistica Nan Goldin, te umjetnici koji predstavljaju druge zemlje na Bijenalu, uključujući umjetnike koji predstavljaju Čile, Finsku i Nigeriju.
Izrael odbacuje svaku optužbu za genocid, a organizatori Bijenala i italijanska vlada peticiju uz objašnjenje kako je od vitalne važnosti da Izrael dobije prostor na izložbi.
Da je bijenale jedan od glavnih događaja u međunarodnom umjetničkom kalendaru, potvrđuje i to što ga zovu “Olimpijada svijeta umjetnosti”. Ove godine, njegovo 60. izdanje nosi naziv “Foreigners Everywhere” (Stranci svugdje), od 20. aprila do 24. novembra ugostit će paviljone iz 90 zemalja svijeta.
Palestina nema paviljon na manifestaciji jer je Italija ne priznaje kao suverenu državu, ali drugi umjetnici kroz nacionalne paviljone izlažu letak “Palestinski paviljon: Šta je budućnost umjetnosti – Manifest protiv stanja u svijetu”, kojima ukazuju na podršku Palestini.
“(M)otherland” (Domovina) projekt se bavi istraživanjem patrijarhalnog pogleda na majčinstvo i pritisak na žene da postanu majke. Oslanja se na vlastito iskustvo umjetnice koja je osjetila pritisak liječnika da sačuva priliku da postane majka uprkos zdravstvenom stanju. Bilježila je svoje liječničke preglede koje je kasnije iskoristila za svoju umjetnost. Video prikazuje razbijene skulpture božice plodnosti sa slomljenim udovima kako plaču od bola. Ranije je Patir za New York Times rekla da umjetničko djelo također odražava njenu tugu i frustraciju zbog sukoba između Izraela i Gaze.