X uvodi nove karakteristike kako bi se takmičio sa YouTubeom
Društvena platforma Elona Muska najavila je niz novih karakteristika za oglašavanje kojima želi osnažiti rad kreatora i oglašivača na platformi, pozicionirajući tako društvenu mrežu kao veću konkurenciju gigantu YouTubeu.
Od ovog mjeseca, oglašivači na X-u moći će svoje video oglase puštati prije sadržaja “posebno sastavljene liste vrhunskih kreatora sadržaja.”
Bloomberg izvještava kako će se prihodi od oglasa dijeliti i dodaje kako je glasnogovornik X-a odbio komentirati točno kako će podjela između oglašivača i kreatora izgledati.
Kreatori već imaju koristi od isplata prihoda od oglašavanja koje su uvedene prošle godine.
Oglasi se mogu puštati na početnoj stranici ili na profilu kreatora, stoji u objavi X-a u kojoj se dodaje kako će platforma uskoro uvesti mogućnost puštanja oglasa na profilima pojedinih kreatora kako bi se eliminirao rizik da će se sadržaj pojaviti u blizini neželjenog ili problematičnog sadržaja na početnoj stranici.
Kreatori mogu ostvariti veliki profit
Kreatori na platformi mogu dobiti čak 97 posto prihoda koji X ostvaruje od njihovo sadržaja, do trenutka kada njihova ukupna zarada premaši 50.000 dolara. Nakon toga, udio se smanjuje na 90 posto.
Podjela prihoda na X-u s vremenom će postati konkurentna YouTubeu, koji kvalificiranim kreatorima isplaćuje 55 posto neto prihoda od oglasa prikazanih unutar njihovih videozapisa.
Izvršna direktorica X-a, Linda Yaccarino, kaže kako je platforma kreatorima isplatila gotovo 20 miliona dolara prošlog septembra – nešto preko dva mjeseca otkad je X počeo plaćati kreatorima.
X jača video segment
X već neko vrijeme pokušava ojačati svoj video segment, a kreatori poput Jimmyja Donaldsona (poznatog kao Mr. Beast) platformi su dali priliku.
Donaldson je drugi po redu kreator na YouTubeu po broju pretplatnika, a od svog prvog videa objavljenog na X-u zaradio je 263,655 dolara neto. Radilo se o ponovnoj objavi videa kojeg je nekoliko mjeseci ranije objavio na YouTubeu.
X promovira veću video aktivnost na svojoj platformi već godinu dana. Tamo svoj sadržaj objavljuju politički TV voditelji poput Dona Lemona ili Tuckera Carlsona, koji je nedavno na X-u objavio intervju s ruskim predsjednikom Vladimirom Putinom.
X je također prošlog tjedna osigurao partnerstvo s WWE-om, u sklopu kojeg će se na X-u ekskluzivno prenositi petominutni mečevi najpopularnijih hrvača.
Kompanija je u svakom od prva tri kvartala prošle godine zaradila preko 600 miliona dolara od oglašivanja, no 2022. godine kvartalna zarada iznosila je preko milijardu dolara.
Veliki oglašivači poput Disneya, Applea, Comcasta i IBM-a prestali su se oglašavati na platformi prošle godine, nakon što je Musk izrazio slaganje s jednom antisemitskom objavom na X-u.
Autor originalnog članka: Antonio Pequeño IV, Forbes
Link: X Will Introduce Creator Targeting Feature In Competitive Bid Against YouTube
(Prevela: Nataša Belančić)