Geopolitičke igre: Tankeri s ruskom naftom “zapeli” uz obalu Južne Koreje
U tankerima je količina nafte koja predstavlja 45 dana proizvodnje nalazišta Sahalin-1. U prosjeku se tamo proizvodi 220 hiljada barela dnevno.
Četrnaest tankera koji nose 10 miliona barela ruske sirove nafte Sokol već sedmicama stoji uz obalu Južne Koreje. Nafta koju nose nije prodana, zbog američkih sankcija i problema s plaćanjam, javlja Reuters.
Količine, koje iznose 1,3 milina tona, predstavljaju više od mjesec dana proizvodnje nalazišta Sahalin-1, kojim je upravljao konzorcij predvođen američkim divom Exxon Mobil, a koji je napustio Rusiju nakon invazije na Ukrajinu.
Sahalin-1 bio je jedan od prvih poslova sklopljenih u Rusiji nakon raspada Sovjetskog Saveza. Kada se Exxon Mobil povukao iz Ohotskog mora, proizvodnja je pala gotovo na nulu i još se nije u potpunosti oporavila.
Najveći problem u izvozu ruske nafte u posljednje dvije godine
Problemi s prodajom nafte vrste Sokol jedan su od najvećih izazova koje su Moskvi donijele zapadne sankcije. Radi se o najozbiljnijem poremećaju izvoza ruske nafte u posljednje dvije godine.
Reuters podsjeća da su i prošle godine SAD sankcionirale nekoliko kompanija i brodova, zbog sudjelovanja u transportu nafte Sokol. A sada je još ovih 14 brodova zadržano u južnokorejskoj luci Yosu.
U tim tankerima sada je količina nafte koja predstavlja 45 dana proizvodnje nalazišta Sahalin-1. U prosjeku se tamo proizvodi 220 hiljada barela dnevno.
Isporuke ruske nafte namijenjene rafineriji Indian Oil Corp (IOC) također kasne zbog problema s plaćanjem. Najveća indijska rafinerija tako je prisiljena koristiti svoje rezerve i kupovati više nafte na Bliskom istoku.
No, neimenovani izvori navode i da IOC ne očekuje isporuku nafte Sokol u skorije vrijeme. Problem nastaje pri dogovaranju valute koja će se koristiti za plaćanje. IOC je također jedina rafinerija u državnom vlasništvu koja ima godišnji ugovor o kupnji raznih vrsta ruske nafte, uključujući naftu Sokol od ruskog Rosnefta.