Kompanija sa četiri milijarde korisnika: Ko bi je htio kupiti

Alphabet je već neko vrijeme pod lupom američkog saveznog suda, koji istražuje Google i njegov položaj na tržištu web preglednika. Među mogućim mjerama koje se spominju je i mogućnost da bi Google morao prodati svoj preglednik Chrome i trgovinu mobilnih aplikacija Google Play .
Ako Ministarstvo pravde SAD-a uspije u svojoj akciji protiv Googlea u američkom slučaju, Chrome bi mogao završiti na policama trgovina.
Mogući proces prodaje bi u suprotnom trajao veoma dugo. Suđenje je još uvijek u toku, a odluka se ne očekuje uskoro. Osim toga, Google je već najavio žalbu, što će definitivno produžiti proces, piše The Verge.
Ako bi zaista došlo do te tačke da se Chrome prodaje, ko bi ga uopće htio i zašto?
Zašto je Chrome toliko poželjan?
Preglednik je odličan alat za promociju vlastite tražilice – posebno ako se radi o široko korištenom pregledniku poput Chromea. Google je razvio Chrome, tako da je logično da je zadana opcija pretrage tamo Google pretraga. Chrome ima dvotrećinski udio na tržištu web preglednika, što znači da ogroman broj korisnika koristi Googleovu tražilicu jednostavno zato što je već postavljena kao zadana.
Ali interesovanje ide dalje od pukog traženja. Ako kompanija kontroliše tako veliki pretraživač, putem njega može korisnicima predstaviti praktično bilo šta. Posjedovanje Chromea znači pristup skoro četiri milijarde ljudi. Za kompaniju koja tek želi da se probije na tržište – na primjer, kompaniju iz oblasti vještačke inteligencije – ovo je praktično neponovljiva prilika, posebno ako želi da istisne postojeće gigante poput Googlea, uvjeren je Vergo.
Ko sve pokazuje interes za kupovinu?
OpenAI : Menadžer proizvoda ChatGPT-a, Nick Turley, svjedočio je na suđenju da bi OpenAI bio zainteresovan za kupovinu Chromea. OpenAI već ima funkcije web pretrage ugrađene u ChatGPT, tako da bi im njihov vlastiti popularni preglednik mogao dodatno pomoći u proširenju upotrebe. Štaviše, to bi bio težak udarac za njihovog velikog rivala Google.
Perplexity : Perplexity, provajder pretraživača pokretanog vještačkom inteligencijom, također je izrazio interes za ovo testiranje. Kompanija već razvija vlastiti preglednik za koji se nada da će bolje razumjeti korisnike i prikazivati im personalizirane oglase. Kupovina Chromea bi im omogućila da brzo dopru do ogromne baze korisnika.
Yahoo : Na suđenju, Yahoo je svjedočio da razvija vlastiti web preglednik, ali da bi kupovina Chromea bio znatno lakši put do njegovog cilja. Izvršni direktor Yahoo Searcha, Brian Provost, procijenio je da bi akvizicija mogla koštati desetine milijardi dolara, ali da bi se to moglo učiniti uz pomoć njenog vlasnika, fonda Apollo Global Management.
Ali Yahoo nije jedini koji spominje tako visoku cijenu. Gabriel Weinberg, izvršni direktor DuckDuckGo-a, spomenuo je, prema Bloombergu, da bi vrijednost Chromea mogla doseći i do 50 milijardi dolara.
Iako bi kupovina Chromea predstavljala izuzetno veliku finansijsku obavezu za bilo koju kompaniju, ta investicija bi se mogla isplatiti. Prema Vergu, kupac bi odmah stekao platformu s milijardama korisnika.