Waymo pojačava svoju flotu robotaksija električnim Hyundaijima
Ogranak Alphabeta za robotaksije ima ugovor za kupnju zasad još nepoznatog broja jefinijih modela Ioniq 5 južnokorejskog auto giganta.
Waymo, najveća – i jedina – usluga robotaksija u SAD-u, potpisao je “višegodišnji” sporazum s tvrtkom Hyundai Motor kojim će dodati električne modele Ioniq 5 svojoj floti, počevši od sljedeće godine. Tvrtka radi na proširivanju svojeg poslovanja, ali i na rezanju troškova.
Električni modeli bit će proizvedeni u novoj tvornici koju će Hyundai uskoro otvoriti u američkoj saveznoj državi Georgiji i opremljeni novom generacijom Waymove tehnologije autonomne vožnje u postrojenjima te tvrtke u Detroitu i Phoenixu. I Waymo i Hyundai odbili su objaviti financijske pojedinosti sporazuma, kao i podatak koliko vozila će tvrtka za autonomnu vožnju dobiti.
Ključno je rezanje troškova
Kako bi Waymo postao profitabilan, ključno je rezanje troškova njegove usluge robotaksija. Trenutno američka flota tvrtke uključuje najmanje tisuću električnih SUV-ova Jaguar I-PACE, ali taj model više se ne proizvodi. Svaki I-PACE košta oko 75.000 dolara prije dodavanja Waymove tehnologije. Cijena Hyundaijevog modela Ioniq 5 iznosi 42.000 dolara. Šesta generacija Waymove tehnologije koja će se koristiti u tim novim automobilima ima “značajno smanjene troškove, a nudi još veću rezoluciju, domet i snagu,” rečeno je nedavno iz kompanije.
Waymo nakon 15 godina istraživanja i razvoja kreće u ubrzano proširenje područja na kojemu pruža uslugu. Trenutačno obavlja više od 100.000 plaćenih vožnji tjedno korisnicima usluge Waymo One u Phoenixu, San Franciscu i Los Angelesu, a uskoro će započeti s poslovanjem u Austinu, dok u Atlantu planira doći sljedeće godine.
Novi ugovor od velike je pomoći uslijed pitanja o tome može li Waymo nastaviti sa svojim planovima da električne automobile kupuje od brenda Zeekr, kineske tvrtke Geely Automobile Holdings. Waymo testira modele tog brenda u SAD-u, ali oni će biti iznimno skupi zbog novih 100-postotnih carina na uvezene kineske automobile, koje je administracija predsjednika Bidena uvela prošlog mjeseca.
Korist i za Hyundai
“Naši planovi sa Zeekr platformom nisu se promijenili, ali uvijek smo govorili da nam je vizija izgraditi sustav koji se može primijeniti svugdje,” rekao je Dmitri Dolgov, jedan od izvršnih direktora Waymova i originalnih arhitekata tehnologije, za Forbes. “Vizija i pristup nam je da ga primjenjujemo na različitim platformama i pod različitim čimbenicima.”
Ovaj ugovor pomaže i Hyundaiju, koji je investirao više od milijardu dolara u američku kompaniju za autonomnu tehnologiju Motional. Također su planirali pokrenuti i uslugu robotaksija oko Motionala, koristeći upravo modele Ioniq 5. Od tog plana se, međutim, odustalo ove godine, a osnivač i izvršni direktor Motionala, Karl Iagnemma, otišao je iz tvrtke u rujnu.
Iz Waymova kažu kako sljedeće godine planiraju započeti s testovima na Ioniq 5 modelu.
Autor originalnog članka: Alan Ohnsman, Forbes
Link: Waymo Bulking Up Robotaxi Fleet With Electric Hyundais
(Prevela: Nataša Belančić)