Tri sjajna hibrida koja možete da kupite ove godine

Hibridi trenutno nadmašuju prodaju električnih vozila. To nije tako loše s obzirom na to da infrastruktura za električna vozila još uvijek ima neke nedostatke. Za sada, veliku popularnost uživa kombinacija benzinskog i električnog pogona, koja donosi odličnu potrošnju goriva i sve atraktivniji dizajn.
Evo tri modela koja sam nedavno testirao i svidjela su mi se. I zašto.
Mazda CX-50 hibrid (2025)
Najistaknutija karakteristika potpuno nove Mazde CX-50 Hybrid za 2025. godinu je kombinovana potrošnja od 6,2 l/100 km i relativno niska početna cijena od oko 33.000 dolara (28.000 eura). Izgleda karakteristično “Mazda-ovski”, što je kompliment. Ipak, to je ujedno i jedno od najmanje uzbudljivih vozila za vožnju koje sam isprobao ove godine. I to iz nekoliko razloga o kojima ćemo kasnije razgovarati.

Šta je novo?
Hibridna verzija je novost za 2025. godinu. Međutim, to nije Mazdin vlastiti hibrid. Toyotin sistem je zapravo skriven ispod karoserije. U ovoj verziji prisutna su i manja poboljšanja softvera i interfejsa.
Kako to izgleda?
Veoma atraktivno. Robusnijeg izgleda od tipičnog malog SUV-a, sa zaobljenim lukovima točkova, nižim i širim stavom, podignutim krovnim nosačima i dostupnim off-road paketima. Ostavlja utisak aktivnog načina života i izgleda robusnije nego što se pokazuje u vožnji.
Unutrašnjost
Tipična Mazda. Horizontalni raspored, detalji i kvalitet, praktični materijali. Prtljažni prostor je oko 1.075 litara (iza druge klupe). Infotainment sistem dolazi sa ekranom od 10,25 inča ili opcionim ekranom od 12,3 inča.
Svidio mi se Mazdin rotirajući interfejs. Opcioni Bose audio sistem sa 12 zvučnika pruža zadovoljavajući kvalitet zvuka. Dvozonska klima je standardna, kao i ventilacioni otvori na zadnjim sjedištima.
Motor
Koristi Toyotin 2,5-litarski četverocilindrični hibrid sa elektronskim CVT mjenjačem i električnim pogonom na sva četiri točka. Ukupna snaga sistema je 219 KS. Pogon na zadnje točkove je električni – bez kardanskog vratila. Procijenjena potrošnja je 6,2 l/100 km u gradu, 6,7 l na autoputu i 6,4 l kombinovano.
Cijena
Početna cijena je oko 33.000 dolara. Sa Premium Plus paketom i opcijama, ukupna cijena može dostići oko 41.000 dolara (oko 34.900 eura).
Kaligrafija Hyundai Santa Fe (2025)
Model za 2025. godinu značajno se razlikuje od prethodnog modela sa zaobljenim linijama. Sada djeluje oštrije, robusnije i impozantnije. Kutijasti dizajn poboljšava unutrašnji prostor i aerodinamiku, prema Hyundaiju. Početna cijena je 35.775 dolara (30.400 eura) za osnovni SE paket, dok vrhunski hibrid Calligraphy, koji sam testirao, sa svim opcijama i troškovima dostave dostiže 50.657 dolara (43.000 eura).

Unutrašnjost
Moderan i neobičan izgled za Hyundai. Dva 12,3-inčna ekrana služe kao digitalna instrument tabla i infotainment sistem. Bežični Apple Car Play, Android Auto i UV-C pretinac za sterilizaciju sitnih predmeta doprinose modernom utisku. Možete ubaciti telefon, ključeve, naočale, slušalice, novčanik ili sitniš. I sve će biti dezinfikovano.
Paketi opreme većeg obima, poput Calligraphy, donose Nappa kožu, ambijentalno osvjetljenje i panoramski krovni otvor. Opcioni Bose sistem sa 12 zvučnika pruža bogat i snažan zvuk.
Motor
Calligraphy koristi 1,6-litarski turbopunjeni četverocilindrični hibrid sa 6-brzinskim automatskim mjenjačem. U kombinaciji s elektromotorom, daje ukupno 231 KS i prosječnu potrošnju od oko 6,5 l/100 km.
Vožnja
Nije sportski orijentisan i ne bi trebao biti. Udoban je, miran, a upravljanje je prilično precizno, posebno u sportskom režimu. Efikasno ublažava neravnine – idealno za duga putovanja. Nije spektakularno, ali nije ni dosadno. Radi ono što se od njega traži – i radi to prilično dobro.
Honda Civic Hatchback hibrid (2025)

Kao i u dobrom restoranu – Civic već decenijama radi mnoge stvari kako treba. Od svog debija 1972. godine, rijetko su pogriješili. Hibridna verzija Hatchback Sport Touringa mi je pružila brz, ugodan i zabavan test. Cijena je više nego fer – počinje od 32.950 dolara (28.000 eura), a s opcijama ide do oko 34.500 (29.300 eura).
Vanjski prostor
Prava ljepotica. Sportski izgled, maska u boji karoserije, prednji spojler i crni detalji. Izgleda moderno i upečatljivo. Ima 18-inčne aluminijumske felge i LED svjetla koja dodatno doprinose imidžu. Testirani primjerak bio je u upečatljivoj “Boost Blue” boji. Jedan od najmanje agresivnih automobila na cesti.
Unutrašnjost i tehnologija
Unutrašnjost je prostrana i djeluje premium, više nego što biste očekivali za ovaj nivo opreme. Kožna sjedišta, električno podešavanje vozačevog (osam smjerova) i suvozačevog (četiri smjera) sjedišta. Dovoljno prostora za putnike i prtljag – pogodno za svakodnevnu vožnju, putovanja, pa čak i za pauze u vožnji radi telefonskog poziva ili obroka.
Tehnološki, srce sistema je 9-inčni ekran sa ugrađenom Google opcijom. Podržava bežični Apple CarPlay i Android Auto.
Motor i potrošnja
Četverocilindarski 2,0-litarski Atkinson motor uparen je s elektromotorom. Zajedno pružaju 200 KS i 314 Nm obrtnog momenta. Prosječna potrošnja prema EPA-i je 4,9 l/100 km. I zaista sam osjetio tu ekonomičnost – cijela sedmica vožnje, a goriva je još uvijek bilo.
Vožnja
Civic Hybrid Hatchback Sport Touring nudi responzivno upravljanje i papučicu gasa koja radi tačno ono što želite. Kočnice također. Vidljivost je odlična. Na autoputu je jedno vozilo iznenada ušlo u moju traku, ali sam uspio reagirati bez ikakvih problema. Moj otac, bivši bombaš, znao je reći: “Čak je i centimetar dovoljan – ako te ne udare.” Bravo, Civic.
Josh Max, saradnik Forbesa