Zoom se okreće vještačkoj inteligenciji
Alex Konrad, novinar FORBES-a
Izvršni direktor Erik Juan lansira pametni Zoom Docs, snažnijeg chatbota i alate za rezervaciju kancelarijskog prostora za Zoomov sljedeći korak u hibridnom svijetu zasnovanom na vještačkoj inteligenciji.
Osnivač i izvršni direktor Zoom Eric Yuan, ima poruku za kompanije koje su skeptične u pogledu korištenja Zooma za nešto više od video sastanaka: “Budite otvorenog uma”.
Yuan svakako jeste. Nakon godina provedenih isključivo u virtuelnim susretima sa korisnicima, preko sopstvenog proizvoda, sada se ponovo susreće sa njima – fizički putuje. “Mnogi događaji više nisu virtualni. Moram da se prilagodim”, rekao je Yuan za Forbes.
Isto tako mora i Zoom. Kao softverski spasilac u ranim danima pandemije 2020. kada je Juan postao zaštitno lice rada na daljinu – i obrazovanja – sa rastućom cijenom akcija i brigom za privatnost koja ide uz to – Zoom sada pokušava da se snađe u novom trenutku. Softverski alati koji su se pojavili mjesecima nakon masovnog priliva korisnika, a koji su usmjeravali Zoom ka tome da postane popularan za online događaje i igre, nisu se pokazali kao što se očekivalo. Nakon što je postigla rekordnih 568 dolara u oktobru te godine, sa tržišnom kapitalizacijom od oko 160 milijardi dolara, vrijednost akcije Zooma se svela na vrijednost od oko 70 dolara, što znači tržišnu kapitalizaciju u vrijednosti nešto višoj od 20 milijardi dolara.
Sada Yuan želi da usmjeri budućnost Zooma u drugom pravcu – kao „platformu za komunikaciju i saradnju“.
Svakog jutra, kada se izvršni direktor Zooma probudi, prijavljuje se na alat Zooma koji se takmiči sa Slackom ili Microsoft Teamsom, pod nazivom Zoom Chat. Šalje e-poštu i priprema se za sastanke u Zoomovom softveru. Takođe, priprema nove, sažete dokumente ili planove, koristeći Zoomov novi alat za saradnju, Zoom Docs. “Cilj je da kada korisnik počne da koristi Zoom ujutro, može da ostane u Zoom klijentu. Prebacivanje na druge aplikacije je naporno”, kaže on.
Ukoliko vam ovakvi argumenti zvuče poznato, to je zato što postoji dobar razlog za to. Naizgled svaki poslovni softver za preduzeća određenog doba i obima — od Box i DropBox do Slack i mnogih drugih — teži da postane centar gravitacije za radne tokove korisnika tokom vremena. Bolje je biti čvorište u koje se povezuju drugi alati, nego rješenje koje je lakše promijeniti.
U tom nastojanju, kompanija Zoom je napravila novi proizvod – Zoom dokumente, koji će, kako je saopštila, biti opšte dostupni 2024. Korisnici mogu da generišu novi Zoom dokument u okviru video sastanka ili ćaskanja i da ga popune relevantnim sadržajem i radnjama, koristeći Zoomovog kopilota zasnovanog na vještačkoj inteligenciji, Zoom AI Companion. Dokumenti mogu da se označe i namijene kolegama, a mogu i međusobno da se povežu i „mapiraju“ kao stablo, u Wikipedia stilu.
GLOSA: „Morali smo sami da koristimo naš proizvod“
Erik Juan
Još jedna nova funkcija koju pokreće vještačka inteligencija, generativna tabla, omogućava timovima da automatski, vizuelno popune i organizuju projekat tokom sastanka. U septembru, Zoom je najavio različite funkcije vještačke inteligencije, uključujući mogućnost generisanja ključnih stvari i zapisnika sa sastanka, sustizanja sastanaka koji su u toku, nacrta mailova i rezimea ćaskanja. Kompanija planira da u budućnosti dodatno proširi mogućnosti svog AI saradnika, kako bi zapamtio prethodne zahtjeve korisnika i prikazao relevantne informacije iz prethodnih sastanaka, dnevnika ćaskanja ili rada u drugim povezanim aplikacijama.
Zoom je takođe prepoznao da korisnici sve više preferiraju hibridni rad, kaže Yuan. Sam Zoom je postao predmet šale, kada je u augustu najavio povratak u kancelarije dva puta sedmično “Morali smo sami da koristimo naš proizvod“, rekao je Yuan. To je bio samo dio priče. Novi zaposleni, angažovani tokom pandemije, takođe nisu imali osjećaj zajedništva i razvoja karijere koji im je bio potreban, priznao je on.
Ponudom novih alata za upravljanje kancelarijama, uključujući prijavljivanje posjetilaca, rezervacije radnih stolova i kancelarija, Zoom će se takmičiti sa velikim brojem softverskih rješenja kao što je Envoy, koji je prikupio 111 miliona dolara u januaru 2022. Izgleda da će Zoom dokumenti imati sličnu upotrebu kao drugi softverski alati, poput Google radnog prostora (Google Workspace), Coda, Notiona i Microsoft 365 ponude, pa čak i alata za upravljanje projektima kao što su Asana i Monday.com. Svi dodaju AI saradnike ili kopilote, pri čemu je Microsoft na čelu, a drugi poput Salesforce se trude da ga sustignu.