Inovacija koju su mnogi vozači čekali

Kineski proizvođač električnih automobila BYD predstavio je bateriju i sistem za punjenje pod nazivom “super e-platforma” koji omogućava punjenje do hiljadu kilovata, trenutno najvišom na svijetu. Električni automobil može prijeći do 470 kilometara nakon petominutnog punjenja, prenosi STA.
BYD je predstavio novu tehnologiju baterija uz dva nova modela električnih vozila, Han L i Tang L, koji će prvi koristiti novi sistem, a cijene u Kini kreću se od 34, odnosno 35 hiljada eura. Kompanija sa sjedištem u Shenzhenu također je predstavila planove za izgradnju više od 4.000 ultra brzih stanica za punjenje širom zemlje kako bi podržala novu tehnologiju.
Punjenje električnih vozila treba biti brže
Osnivač BYD-a Wang Chuanfu rekao je da žele koristiti novu tehnologiju kako bi odgovorili na zabrinutost korisnika oko punjenja električnih vozila. “Nastojimo da vrijeme punjenja električnih vozila bude što kraće koliko i vrijeme punjenja vozila na fosilna goriva,” rekao je on na prezentaciji u ponedjeljak.
BYD je pretekao rivala Teslu, čije stanice za brzo punjenje trenutno omogućavaju punjenje snage do 500 kilovata, navodi francuska novinska agencija AFP.
Akcije BYD-a porasle su za šest posto tokom današnjeg trgovanja na berzi u Hong Kongu, dostigavši novi rekord, prenosi STA.

BYD sustiže
BYD čini više od trećine prodaje električnih vozila u Kini, ali vlasnici njegovih vozila do sada su se u velikoj mjeri oslanjali na stanice za punjenje drugih proizvođača automobila ili javne stanice za punjenje trećih operatera, prenosi Reuters.
Kompanija je saopštila da najnovija platforma zahtijeva vlastite stanice za brzo punjenje, ali nije dala vremenski okvir izgradnje. Chuanfu je također pozvao vanjske investitore na predstavljanju u ponedjeljak, rekavši da bi kompanija pozdravila njihovu pomoć u izgradnji mreže za punjenje.
BYD sustiže korak na polju stanica za punjenje: kineski proizvođač automobila Nio ima najširu mrežu za punjenje u Kini, koja se sastoji od skoro 2.700 stanica za brzo punjenje. Tesla je izgradio više od 2.000 stanica ili 11.500 superpunjača u Kini od 2014.
Manji igrači kao što su Li Auto, Xpeng i Zeekr također proširuju svoje mreže za brzo punjenje. Li Auto je prošle sedmice objavio da je izgradio 1.900 stanica za brzo punjenje do aprila 2023. Zeekr je prošle godine izjavio da planira izgraditi 100.000 ultra brzih punjača ili 2.000 ultra brzih punjača širom zemlje do 2026.
Tehnološki gigant Huawei proizveo je ultra-brze punjače hlađene tekućinom sa snagom punjenja od 600 kW. Do prošle godine uspjeli su instalirati oko 50.000 punjača, uključujući ultra brze punjače.