Dubrovnik nabavlja električne autobuse

Nakon Šibenika i Zagreba, i Dubrovnik priprema tender za nabavku električnih autobusa. U prethodnim konsultacijama Narodnih novina, u kojima se u pripremnoj fazi objavljuju tenderi, naveli su da traže dva gradsko-prigradska i 12 gradskih niskopodnih autobusa.
Anđelko Rukelj, stručnjak za javne nabavke i bivši zamjenik predsjednika Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabavke, rekao je za Forbes Croatia da je ovo samo dio električnih autobusa koji se nabavljaju putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO). Predviđa nabavku najmanje 206 autobusa do 31. oktobra 2026. godine. Zagreb (62), Rijeka (20) i Osijek (19) planiraju nabaviti najviše njih.
Koji gradovi dobijaju električne autobuse?
Kaže da trenutno u Hrvatskoj samo jedan električni autobus posjeduju gradska prevoznička preduzeća – u Zagrebu. Kupljena je za liniju do Sljemena, ali trenutno saobraća od Remize do Jaruna.
Međutim, planiran je ili je u toku tender za nabavku oko 170 električnih autobusa za veće gradove. To su Zagreb, Split, Rijeka, Osijek, Zadar, Pula, Dubrovnik, Varaždin, Šibenik i Sisak.
Na komentar da neke specifikacije u tenderu često sugeriraju da su neki od tih tendera napisani za određenog proizvođača, on kaže da to uglavnom nije tačno. Podsjeća da kompanije mogu izraziti neslaganje tokom Preliminarnih konsultacija ako tako misle. Osim toga, tenderi na kojima se dodjeljuje evropski novac su strogo kontrolisani.

Velika gužva na troja vrata, mala gužva na dvoja vrata
To također objašnjava zašto je, na primjer, Šibenik tražio autobuse s dvoja vrata za ulazak putnika, a Dubrovnik s troja. Po pravilu, ciljani broj vrata zavisi od očekivanog broja putnika u autobusima. Većim gradovima ili gradovima s puno turista poput Zagreba ili Dubrovnika potrebna je konfiguracija koja može primiti više putnika i omogućiti lakšu cirkulaciju putnika. Manji gradovi poput Šibenika i Varaždina, koji nemaju toliko razvijenu naviku korištenja autobusa zbog manjeg broja putnika, ciljaju na više sjedišta i manje vrata.
Procijenjena vrijednost dubrovačkog tendera je 9,79 miliona eura plus PDV. Prva grupa za prigradske autobuse procijenjena je na 1,4 miliona eura, a druga na 8,39 miliona.
Pretražuje autobuse dužine od 12 do 12,2 metra i širine od 2,5 do 255 metara. Za gradske autobuse potrebno je najmanje 32 sjedišta, a za prigradske autobuse najmanje 28. Minimalni kapacitet svih putnika mora biti 75. Kontinuirana snaga motora mora biti najmanje 160 kW, a maksimalna najmanje 230 kW. Brzina mora biti ograničena na 65 kilometara na sat.
Bojan Bajgorić Šantić, Forbes Hrvatska