Poznata aviokompanija će vam sada naplatiti dodatne troškove
Njemačka Lufthansa će naplaćivati do 72 eura po karti kako bi pokrila dodatne troškove zelene tranzicije. Doplata će se odnositi na putnike koji napuštaju evropske zemlje.
Jedan od najvećih avio-prevoznika na svijetu počet će sljedeće godine naplaćivati ekološku naknadu do 72 eura na svoje karte. Navodi se da je Lufthansa odlučila da to učini kako bi pokrila troškove Evropskog sistema za trgovinu emisijama u vazduhoplovstvu i održivih avionskih goriva (SAF).
Od 2025. godine gorivo na aerodromima EU morat će sadržavati najmanje dva posto održivih avio goriva. Procenat će se postepeno povećavati svake godine. Dolazi i sistem za smanjenje emisija Corsia Ujedinjenih nacija, a mogućnost novog poreza na kerozin još uvijek je u zraku.
“Grupa avioprevoznika sama neće moći pokriti sve veće dodatne troškove koji proističu iz regulatornih zahtjeva u narednim godinama”, napisali su Nijemci u saopćenju za javnost.
Doplata će se odnositi na karte rezervirane od 26. juna ove godine i čiji je pravac polaska iz evropskih zemalja. Dodatni trošak će biti od jednog do 72 eura, u zavisnosti od pređene udaljenosti.
Rastući troškovi za evropske aviokompanije
Lufthansa, koja uključuje Eurowings, Swiss, Austrian i Brussels Airlines, dugo se žalila na dodatne troškove koje evropskim avioprevoznicima nameću propisi EU i nacionalni porezi.
“Lufthanzin let iz Madrida sa transferom u Frankfurtu do Šangaja i nazad koštat će oko 220 eura više u 2035.”, navodi grupa u nedavnom strateškom dokumentu. Ona je uporedila let sa oko 40 eura više za isto putovanje sa aviokompanijom koja nije članica EU koja leti kroz Istanbul.
Vazduhoplovstvo je industrija koja proizvodi oko dva posto svih stakleničkih plinova godišnje. Aviokompanijama je teško smanjiti emisiju štetnih gasova, jer za sada ne postoji uporediva cjenovna alternativa kerozinu, koji je fosilno gorivo. Gorivo iz obnovljivih izvora je stoga centralno rješenje za avio kompanije.
Već u januaru 2022. godine, Air France-KLM je uveo doprinos za održiva goriva za vazduhoplovstvo. Sada, tvrdi se, razmatra slična prilagođavanja svojih marki kao i Lufthansa. U međuvremenu, niskotarifni avioprevoznici easyJet i Wizz Air ne namjeravaju slijediti Nijemce.