NASA lansirala svemirsku letjelicu za istraživanje asteroida napravljenog od metala

NAUKA Forbes 23. okt 2023. 15:03 > 23. okt 2023. 15:05

23. okt 2023. 15:03 > 23. okt 2023. 15:05

Britney Nguyen, novinarka FORBES-a

NASA je u 13. oktobra lansirala svoju svemirsku letjelicu Psyche na raketi SpaceX Falcon Heavy iz svemirskog centra Kennedy kako bi istražili asteroid napravljen od metala, takođe nazvan Psyche, koji se nalazi u glavnom pojasu asteroida između Marsa i Jupitera.

Misija Psyche je prva NASA-ina misija koja proučava asteroid sastavljen od više metala nego kamena ili leda, i to je prvo NASA-ino lansiranje raketa SpaceX Falcon Heavy.

Foto: REUTERS/Joe Skipper

NASA planira da svemirski brod Psyche bude zarobljen gravitacijom asteroida krajem jula 2029. godine i da započne svoju misiju tog augusta.

Psyche će provesti dvije godine u orbiti oko istoimenog asteroida Psyche kako bi prikupila podatke o njegovom sastavu, mapirala njegovu površinu i snimila fotografije koje će poslati nazad na Zemlju.

Naučnici smatraju da je asteroid, koji je u obliku krompira i koji je na najširoj tački 278 kilometara, bio jezgro bogato gvožđem ili dio jezgra male planete koja se formirala u Sunčevom sistemu prije milijardi godina, i koja ostaje nakon višestrukih nasilnih sudara tokom formiranja Sunčevog sistema.

NASA navodi da bi proučavanje asteroida Psyche moglo ponuditi uvid u to kakva je jezgra Zemlje i drugih zemaljskih planeta i kako su jezgra planeta nastala.

Svemirsku letjelicu Psyche pokreću solarno-električni jonski potisnici, i veličine je malog kombija.

Pozadina

Asteroid bogat metalima otkrio je 1852. godine Annibale de Gasparis, italijanski astronom, a ponekad ga nazivaju 16 Psyche jer je to bio šesnaesti otkriveni asteroid.

Psyche je dobila ime po grčkoj boginji duše Psihi. Asteroid, koji također kruži oko Sunca iz asteroidnog pojasa između Marsa i Jupitera, tri puta je udaljeniji od Sunca od Zemlje. Naučnici ne znaju kako izgleda asteroid Psyche, ali su kreirali 3D modele na osnovu prikupljenih podataka, navodi NASA.

Površinska gravitacija na asteroidu je manja nego na Zemlji i na Zemljinom Mjesecu. Prošlog septembra, NASA-ina letjelica DART uspješno se srušila na asteroid kako bi ga izbacila iz njegove prirodne orbite kako bi testirala može li NASA preusmjeriti druge asteroide usmjerene na Zemlju.