Sedma generacija legendarnog modela Ford Mustang: Konj je i dalje jednako divlji

LIFESTYLE Forbes 29. sep 2024. 18:34
featured image

29. sep 2024. 18:34

Vožnja divljeg Ford Mustang GT-a, koji podiže testosteron, sa njegovim V8 motorom, prosječnom potrošnjom od skoro 14 litara i standardnim šestostepenim mjenjačem, podsjeća na pušenje cigare ili uživanje u gomili kolača.

Svjestan si da to baš i nije dobro za životnu sredinu, i da su motori sa unutrašnjim sagorijevanjem (ICE) na zalasku. Ali istovremeno ulaziš u neku vrstu vremeplova gdje postaješ zavisnik od brzine i jakog brundanja motora prilikom ubrzavanja.

Kad prilika dozvoli, pritisneš gas iz istog razloga iz kojeg se pas valja po travi. Jednostavno – osjećaj je fantastičan.

Šta je novo

Ova godina donosi sedmu generaciju Mustanga, koja se odlikuje unaprijeđenom šasijom, potpuno novim enterijerom i sa dva poboljšana pogonska sklopa.

U ponudi su i dva nova motora – 2.3-litarski EcoBoost i najmoćniji 5.0-litarski Coyote V8 motor koji je Mustang GT ikada imao.

Novi „Remote Rev“ sistem omogućava vozaču automobila da na daljinu turira motor koristeći daljinski. Također, dostupne su nove elektronske drift kočnice koje početnika mogu brzo da pretvore u stručnjaka za driftovanje, u teoriji.

Ford Mustang
Foto: Shutterstock/Gabriel Nica

Oba pogonska sklopa dolaze sa 10-stepenim automatskim mjenjačem, ali samo V8 može da se dobije sa šestostepenim manuelnim mjenjačem. Također su dostupni i kabriolet modeli sa mekim krovom.

Za ovu godinu, Ford želi da istakne „digitalni kokpit“ inspirisan borbenim avionima, koji sadrži dva velika prilagodljiva digitalna displeja.

Izgled

Svako ko voli Ford Mustang zna da je Pony car prolazio kroz periode neodređenosti u dizajnu. Međutim, Mustang iz 2024. predstavlja povratak na pravi put – klasična, savršena, moćna mašina koja se čuje.

Unutrašnjost

Unutrašnjost je prostrana, sjedišta su udobna, a volan ima ravan donji dio kao kod trkačkih automobila, što inspiriše na avanturističke vožnje kada je put slobodan. Vidljivost je pristojna, a zvučni sistem je odličan. Tu je i „Adrenaline-Boosting Drift Brake“, ali ih nikada ne koristim.

Ford Mustang
Foto: Shutterstock/Gabriel Nica

Tehnologija

Zvuk i klima nisu ni blizu onome iz 1965. godine. Tu su dva ogromna ekrana – 12,4 inča iza volana i 13,2 inča u centru kontrolne table. Mogu se opcionalno povezati jednim komadom stakla.

Ekrani su živopisni, oštri i lako čitljivi, a Ford dodaje i neke animacije zasnovane na Unreal Engine-u. Možda zvuči pomalo kliše, ali kada čuješ kako se motor pokreće dok se tehnologija aktivira, osjećaš se kao da si u Star Wars filmu – i to je fenomenalno.

Motor

Ford ga naziva Motorom sa 5.0L Ti-VCT V8 koji „izaziva zadovoljan osmijeh“, što je tačan opis. Moj testni model imao je 480 konjskih snaga. Zvuči snažno i glasno. Ako nije glasno, onda to nije Mustang.

Vožnja

Treba malo vremena da se navikneš na veliki šestostepeni jmenjač Mustanga. Ali, ta kombinacija kvačila i gasa ubrzo postaje „savršeni tim“. Ford Mustang ne prolazi kroz planinske krivine s takvom sigurnošću kao neki vrhunski sportski automobili. I ne treba. Uživanje dolazi iz snage.

Kočnice su oštre, upravljanje je precizno, ali ne previše tvrdo. Brzina ti je prijatelj na pravcu. Svaka vožnja je događaj, čak i po jakoj kiši ili paklenoj vrućini.

Potrošnja goriva

Prema procjeni Agencije za zaštitu životne sredine, Mustang ima kombiniranu potrošnju od skoro 11 litara u gradu i na autoputu. Ali, sumnjam da iko ko voli da pritisne gas ostvaruje tu brojku. Ti i benzinske pumpe ćete biti dobri prijatelji.

Opcije

Performans paket uključuje prednji držač za stabilizaciju, Torsen diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, šire točkove i gume, veće Brembo kočnice i aktivnu MagneRide suspenziju. Opcionalna Recaro sjedišta i aktivni izduv su također dostupni za one orijentirane na performanse. Naravno, ima još mnogo toga.

Ford Mustang
Foto: Shutterstock/Gabriel Nica

Cijena

Početna cijena za Ford Mustang iz 2024. godine je od 33.515 dolara (30.000 eura).

Može ići i do 62.230 dolara (55.700 eura), u zavisnosti od paketa opreme i opcija. Moj GT Premium Coupe koštao je 48.975 dolara (43.850 eura).

Bezbjednost

Svi uobičajeni sistemi bezbjednosti su prisutni, što i priliči automobilu sa ovakvom snagom. To uključuje standardni adaptivni tempomat, upozorenje na napuštanje trake i asistenciju za zadržavanje trake, kao i opciono aktivno izbjegavanje rupa na putu (uključeno u Performans paket) i još mnogo toga.

Zaključak

Ford Mustang evocira neko jednostavnije vrijeme, ali nije samo nostalgija. Ovo je čvrst, dobro izrađen Pony car bez suvišnih komplikacija koji će te brzo odvesti gdje god da ideš, pokazalo je ovo testiranje.

Autor: Josh Max, saradnik Forbesa