Najplaćenija manekenka na svijetu: Njen brend osvaja svijet, a prihodi idu do vrtoglavih iznosa

LIFESTYLE Forbes Srbija 20. nov 2024. 12:04
featured image

20. nov 2024. 12:04

Već godinama zauzima titulu najplaćenijeg modela. Karijeru je započela u reklamnim kampanjama, a uspjeh doživljava 2015. i 2016. godine hodajući modnim pistama širom svijeta. Mnogi je prepoznaju po rijaliti angažmanu, dok je drugima prepoznatljiva po svom preduzetničkom poduhvatu. Ko je Kendal Džener i kako je dospjela na vrh liste najplaćenijih modela na svijetu?

Početak

Kendal Džener već godinama zauzima visoku poziciju na listi najplaćenijih modela na svijetu. To pokazuju i podaci iz 2023. godine u kojima se navodi da je u toj godini zaradila oko 40 miliona dolara.

Sa samo 19 godina, Kendal je kupila stan, a za svoj 20. rođendan, kako se spekuliše, priuštila je sebi automobil vrijedan 100.000 dolara.

Kendal Džener, manekenka, model
Shutterstock/taniavolobueva

Ove godine, našla se na Forbes listi 30 ispod 30, u kategoriji umjetnost i stil, kao priznanje za stvaranje i dizajniranje budućnosti mode i umjetnosti. Međutim, umjetnost i moda nisu jedino po čemu je prepoznatljiva.

Reklo bi se da je popularnost stekla u ulozi u TV rijaliti formatu „U korak sa Kardašijanima“ koja je prvi put emitovana 2007. godine. Serija prati privatni i profesionalni život porodice Kardašijan-Džener i ima čak 20 sezona, pri čemu se smatra jednom od najdugovječnijih rijaliti-televizijskih serija u istoriji SAD-a.

Karijera

Za sebe kaže da je stidljiva, a pojavljivala se u brojnim reklamnim kampanjama. Što na Fashion Week-u u Njujorku, Milanu i Parizu, što kao lice svjetski poznatih brendova. Kelvin Klajn, Balmejn i Prada samo su neki od brendova iza kojih je stajala. Ne treba zaboraviti ni modnu pistu Victoria’s secret kojom je imala priliku da prošeta.

Osim toga, ostvarila je i brojne saradnje sa modnim magazinima. Među njima su Vog i Lav, a 2017. godine postala je petnaesta najpraćenija poznata ličnost na društvenoj mreži Instagram.

U preduzetničke vode upustila se anonimno

I dok mnoge poznate ličnosti koriste popularnost kako bi reklamirale svoj brend, Kendal Džener se u preduzetničke vode upustila anonimno. Brend alkoholnog pića tekila, pod imenom Tekila 818, lansiran je 2021. godine, a prema podacima sa sajta, proizvodi se od ručno ubrane Blue Weber agave. Destilerija se nalazi u Meksiku, a proizvodni pogon radi isključivo na bio masu i solarnu energiju.

Prije nego što je javno predstavila brend, Kendal je tekilu prijavila na takmičenje za najbolju tekilu 2020. godine. Tada je, dok javnosti još nije bilo poznato ko stoji iza brenda, osvojila glavnu nagradu. Kako je istakla, želja joj je da piće i brend govore za sebe i da ih ljudi vole neznajući da je ona dio toga.

Promocija i kampanja su uslijedile tek nakon toga, a kako se spekuliše, iza naziva brenda krije se mjesto u kome je odrasla, budući da je 818 pozivni broj Kalabasasa, grada u Kaliforniji.

Cena flaše tekile kreće se od 30, pa sve do 150 dolara, a prema pisanju Forbes, procjenjuje se da su prihodi od prodaje u 2022. iznosili oko 25 miliona dolara.

Prodaje se u nekoliko izdanja – Anejo, Reposado i Blanko sa različitim ukusima: vanila, karamela, tropsko i citrusno voće.

Zarada: oko 40 miliona dolara
Titula: najplaćeniji model već nekoliko godina (nadmašila Žizel Bundšen 2017. godine)
Izvor prihoda: lice velikih brendova – Kelvin Klajn, Prada, Balmejn; učešće u TV šou „U korak sa Kardašijanima“ i „Kardašijani“; milioni pratilaca na društvenim mrežama; suosnivač Tekile 818
Nacionalnost: Amerikanka
Godine: 29
Priznanja: Forbes lista najplaćenijih modela svijeta 2018. godine, Teen Choice Award za najzgodniju žensku osobu 2019. godine, „Modna ikona decenije“ na Revolve Awards 2018. godine.

U modelingu sam bila dio tuđe vizije

A zašto baš tekila? Kendal je za medije istakla da je ljubav prema piću naslijedila od roditelja i da je željela da napravi nešto svoje.

„U modelingu sam bila dio tuđe vizije“, izjavila je Kendal na oktobarskom Forbes samitu u Klivlendu.

Kako je istakla, u budućnosti planira da osvoji dio tržišta kreiranjem tekile za generaciju Z.

Autor Hristina Kovačević, Forbes Srbija