Kako će putovati Generacija Alfa: Već za 10 godina ništa više neće biti isto

Vještačka inteligencija će obavljati glavni dio posla kada je u pitanju planiranje putovanja – od početka do kraja – na osnovu budžeta, ličnih interesovanja, pa čak i trenutnog raspoloženja.
Pripremite se za potpuno novi način putovanja već za desetak godina.
Prema nedavno objavljenom izvještaju o putovanjima kompanije Omio, aplikacije i web-stranice koje objedinjuju rezervacije autobusa, vozova, trajekata i aviona na jednom mjestu, zajedno s vještačkom inteligencijom, igrat će sve veću ulogu u načinu na koji planiramo putovanja.
Prvi izvještaj o budućnosti putovanja, koji je Omio izradio u saradnji s britanskom konsultantskom kućom The Future Laboratory, donosi radikalne ideje o tome kako bismo mogli razmišljati o putovanjima i rezervacijama već do 2035. godine.
„Umjesto da se putovanje svodi samo na dolazak od tačke A do tačke B, radi se o tome kako se cijela avantura prilagođava tokom puta“, kaže Martin Raymond, suosnivač kuće The Future Laboratory, govoreći o mogućim promjenama u načinu planiranja putovanja u narednoj deceniji.

Promjene u planiranju
Do 2035. godine, prema podacima Svjetskog savjeta za putovanja i turizam (World Travel & Tourism Council), ovaj sektor će globalnoj ekonomiji doprinositi s više od 17 triliona dolara.
Putničke platforme više neće biti samo transakcijske – već i transformacijske, prilagođavajući se ličnim emocijama i potrebama tokom putovanja.
Za potrebe ovog izvještaja, Omio je angažovao niz industrijskih stručnjaka i analizirao najnovije trendove u putovanjima. Cilj je bio objasniti kako ćemo u budućnosti planirati putovanja, posebno s obzirom na dolazak Generacije Alfa (rođene između 2010. i 2024).
Ova generacija će imati potpuno drugačiji pogled na putovanja, jer su odrasli s mobilnim uređajima od najranijeg uzrasta. Njima je svijet povezaniji i dostupniji nego ikada prije.

Rezervišite putovanje kao što bindžujete serije
Ovaj trend je već počeo – putnici sve više biraju destinacije pod utjecajem filmova i serija. Od HBO-ove serije “Bijeli lotos” (koja nas je masovno vodila na Maui, Siciliju i Tajland), do influensera na društvenim mrežama – sadržaji koje gledamo direktno utječu na to gdje i kako putujemo.
Naprimjer, sve veća potražnja za južnu Italiju potaknula je avio-kompanije poput Delta, United i American Airlines da uvedu direktne letove ka Napulju, Kataniji i Palermu.
Omio predviđa da će se putničke platforme uskoro integrisati u sadržaj zabave – pa ako vam se svidi ono što gledate, moći ćete jednostavno prevući prstom i rezervisati putovanje.
Putovanja postaju impulsivna i lična
Ljudi više neće planirati putovanja mjesecima unaprijed – rezervisat će ih u trenutku dok gledaju sadržaje na Instagramu ili YouTubeu. Putovanja će se čuvati na profilu, biti lako dijeljena i prilagođena interesima.
Roya Zeitoune, direktorica za kulturu i trendove u YouTube-u za Evropu, Bliski istok i Afriku, kaže da je YouTube već postao druga najvažnija platforma za pretragu putovanja.
Putnici sve više vjeruju autentičnom, sirovom sadržaju. Neće više trošiti vrijeme na opsežna istraživanja – ideje će dolaziti spontano, dok koriste omiljene aplikacije.
AI alati će usklađivati putnički sadržaj s našim emocijama i preferencijama. Također, korisnička podrška postaje automatizirana – što ne mora uvijek biti dobra vijest. Botovi ne znaju uvijek odgovore.

Personalizacija na maksimum
Vještačka inteligencija može kreirati planere putovanja koji znaju sve o vašem budžetu, navikama, omiljenim jelima, mjestu u avionu ili programu lojalnosti. Prema izvještaju o trendovima hotela Hilton za 2025. godinu, 78% putnika želi sve rezervisati online, bez kontakta s osobljem. Slično, većina želi da putovanja upravlja putem mobitela.
Do 2029. čak 73% turističke prodaje biće online (prema Euromonitor International). AI može reorganizovati rutu u realnom vremenu – naprimjer, nakon neprospavane noći AI može preporučiti Uber umjesto autobusa, ili električni trotinet umjesto taksija ako ste ograničeni budžetom.
Intermodalna putovanja i manji prtljag
Intermodalna putovanja – korištenje više vrsta prijevoza u jednom putovanju – bit će standard. Omio već omogućava rezervaciju svih segmenata na jednom mjestu, s obavijestima prije, tokom i nakon putovanja. Karte dobijate mailom, sve digitalno i sinkronizirano. Ljudi će putovati s manje prtljaga, samo s ručnim. AI može predložiti putovanja s više javnog prevoza, a manje aviona.
Izvještaj navodi primjer japanskog programa Any Wear, Anywhere (Japan Airlines) – unaprijed rezervisani paketi odjeće koji vas čekaju na destinaciji.
Borba protiv prekomjernog turizma
Podaci McKinsey & Co. pokazuju da 80% turista posjećuje samo 10% svijeta. AI može preusmjeriti pažnju na manje poznate lokacije i potaknuti putovanja van sezone. Putovanja i vještačka inteligencija spojit će se kako bi unaprijedili svaki korak iskustva. Platforme koje integrišu ovu tehnologiju bit će izuzetno privlačne novim generacijama.
Ramsey Qubein, saradnika Forbesa