Ona pomaže poduzetnicama da izgrade posao: Žene moraju ulagati u druge žene
Kathleen Griffith, osnivačica globalne platforme koja pomaže poduzetnicama da započnu sopstveni biznis, govorit će na Forbes Adria Power Women's Summitu 4. septembra u Beogradu.
“Žene moraju ulagati u druge žene,” rekla je poduzetnica Kathleen Griffith u intervjuu za Forbes 2018. “Kladim se na žene svaki dan, ne samo zato što je to ispravna stvar, već zato što je to dobar posao.”
Griffith je 2014. osnovala Grayce & Co, marketinšku i medijsku konsultantsku kompaniju koja pomaže nekim od najvećih svjetskih kompanija da se bave svojim ženskim potrošačima, istovremeno ulažući u startupe koje vode žene.
Koje kompanije imaju najviše poteškoća da dopru do ženskih potrošača i zašto? „Kompanije koje „ne pričaju“ kao u kompanijama koje na tržištu govore jednu stvar ženama i iza zatvorenih vrata, nemaju raznolikost, zastupljenost i jednak tretman žena unutar kompanije“, kaže Griffith. Četiri godine kasnije, izgradila je globalnu platformu za žene poduzetnice, pod nazivom Build Like a Woman, koja sadrži sadržaje poznatih ličnosti i uspješnih poduzetnica poput Jessice Albe i Eve Longorije, između ostalih.
Griffith, koja je diplomirala na Univerzitetu Sjeverne Karoline u Chapel Hillu, također je naša govornica. Ona će 4. septembra podijeliti svoju strast da pomogne poduzetnicama na premijernom Power Women’s Summitu, koji organizuje Forbes Adria u Beogradu.
Kako je sve počelo
Prije nego što je pokrenula vlastito savjetovanje, Griffith je nekoliko godina radila u oglašavanju, uključujući reklamne agencije Saatchi & Saatchi i mcgarrybowen. U vlastitoj kompaniji, Grayce & Co, radi sa kompanijama i brendovima Fortune 500, među kojima su NIKE Women i Verizon. Usmjerila je više od 500 miliona dolara u marketing.
Zašto je bio impuls za pokretanje ovog posla? Griffith objašnjava: „Moj posao nije pokrenut hrabro nakon nekog Eureka trenutka. Lansiran je tiho u mraku, iz čistog očaja. Pokušaj oslobađanja od nepravednih barijera i neispunjenih obećanja korporativnog svijeta. Pokušaj bijega od iscrpljenosti. To se nije dogodilo preko noći. Nisam mogala skupiti emocionalnu hrabrost, prikupiti finansijsku sigurnost ili doći do tačke fizičkog loma da odmah napravim skok, ali na kraju sam otišla. Sve. Taj uzbudljivi incident dogodio se u NYC Shroomtown pizzi (četiri vrste pečuraka) gdje je prijatelj pogledao moje prezaposleno, natečeno, sivo lice namazano tartufima i rekao: ‘Izgledaš kao duh!”.
Umjesto da uzmem taksi, pješačila sam 30 ulica kući, gradska svjetla se odbijaju od mokre plate dok su mi riječi autorice Tame Kieves (koju sam upoznala na radionici godinama ranije) kružile iznova i iznova u glavi: ‘Ako ste ovako uspješni radeći ono što ne volite, zamislite koliko biste uspješni da radite ono što volite’.
Te riječi su me proganjale na najbolji mogući način. Nisu otišli dok ja nisam. Na kraju. Ušuljala sam se u staklenu kancelariju svog šefa, spuštene glave od poraza (i da glumim poštovanje), i dala otkaz. Tako je zaista rođen Grayce & Co. Stvarna ideja za moj posao, osnivanje strateške agencije, proizašla je iz viđenja očigledne tržišne prilike, praznog prostora, u istoj industriji u kojoj sam već radila. Dovraga, samo 1 posto agencija su bile u vlasništvu žena. U to vrijeme niko nije bio fokusiran isključivo na nišu strategije orijentirane na žene, osiguravajući tačnu, višedimenzionalnu reprezentaciju. Umjesto toga, gotovo svaka medijska kampanja bila je o inženjerskoj nesigurnosti. Nedostatak. Želim. Strah. Ako samo kupite X proizvod, Vi (žena) ćete se poboljšati. Znala sam da bi to što sam bila žena koja namjerno pokušava služiti drugim ženama, u odnosu na muškarce koji ih pokušavaju nasumično prodati, mogla postati moja razlika.”
Plan za ženska preduzeća
Griffith je 2018. pokrenula multimedijalnu platformu Build Like a Woman. Platforma ima za cilj da podstakne zajednicu preduzetnica koje žele da se bave biznisom i nudi im resurse koji će im pomoći da pokrenu i prošire posao. Ovi resursi uključuju The Blueprint – priručnik za poslovni uspjeh sa lekcijama o ispravnom načinu razmišljanja, kao i o potrebnim poslovnim vještinama.
Kako sama osnivačica kaže, njeno školovanje i korporativni svijet nisu je pripremili za realnost startup života. „Poslovni prostor za žene bio je prepun poruka ‘idi, djevojko’, ali kratak u grubim detaljima stvarne izgradnje biznisa. Dakle, naučila sam sebe svemu: od toga kako da razvijem poslovni plan do usvajanja ispravnog načina razmišljanja i stava potrebnih za poduzetnički uspjeh“, kaže Griffith.
U junu, Griffith je objavila bestseller knjigu pod nazivom Build Like a Woman: The Blueprint for Creating a Business and Life You Love.
Koje su glavne prepreke ženama da započnu posao? Griffith navodi:
Samostalnost: 90 posto preduzeća u vlasništvu žena NEMA zaposlenih, tako da to znači da često sami pokušavate sve da uradite.
Nedostatak pristupa kapitalu: Sve u svemu, studije pokazuju da je 64 posto novih malih preduzeća pokrenuto sa oko 3.000 dolara za početak. Teže je podsticati rast kada nemate mnogo kapitala.
Strah od neuspjeha: Žene su općenito perfekcionistkinje koje pokušavaju kontrolirati ishode, a budući da je stopa neuspjeha u preduzetništvu visoka (50 posto preduzeća nestaje do pete godine), to može biti zastrašujuće.
Kako doći do ženskih potrošača
Koja bi tri glavna savjeta Griffith dala kompanijama o tome kako doći do ženskih potrošača? Prvo, opći marketing ne funkcionira i kooptiranje „osnaživanja žena“ ne funkcionira. 80 posto žena ne vjeruje brendovima, pa se prvo morate fokusirati na izgradnju povjerenja. Dobra vijest je da žene gravitiraju prema kompanijama koje su spremne priznati da trenutni način ne funkcionira i koje pokušavaju napraviti nešto novo, bolje i drugačije.
Zatim morate razumjeti ovu metu na nijansiran način. Žene su multidimenzionalne i imaju fluidnu definiciju sebe. Žene žele da budu podržane i hranjene u njihovoj složenosti. Oni će odbaciti svaku etiketu, jer se ne mogu lako definisati. Žene se gnušaju da ih se zadire, osuđuju ili postavljaju stereotipi, pa da biste došli do nje, morate razgovarati s njom lično i učiniti da se osjeća viđenom. Kompanije će pobijediti kada slušaju šta žene žele i cijene, razumiju njihove paradokse i grade brendove poput i za njih.
I treće, Vaša kompanija treba da odražava etos žena koje pokušavate da dosegnete. I to je dobar posao jer brendovi koji utjelovljuju ‘ženske osobine’ kao što su otvorenost, relevantnost, empatija, iskustvo i emocije imaju 4-10 posto veći prihod.
Intervjui sa “građevinarima”
Build Like a Woman uključuje seriju intervjua s uspješnim poduzetnicama. Među Griffithovim takozvanim Graditeljima je i Jessica Alba, poznata holivudska glumica, ali i suosnivačica maloprodaje ljepote i nege beba The Honest Company, osnovane 2011. Još jedna poznata glumica u seriji je bivša ‘Desperate Housewife’ Eva Longoria, koja godine pokrenula sopstvenu producentsku kuću UnbeliEVable Entertainment.
Među istaknutim proizvođačima su i dizajnerica torbica Rebecca Minkoff, koja vodi istoimeni brend dodataka, i Tamara Mellon, koja je suosnivala poznati brend cipela Jimmy Choo i pokrenula svoj istoimeni brend 2016. godine. Griffith je također bila i saradninica u Forbesu.
Koji je njen savjet ženama koje žele pokrenuti posao? “Kladite se na sebe. Oslobodite svoje snove, zauzmite još više prostora i GRADITE. Možete se probiti u poslu i probiti se u životu. Zamislite kakav bismo ogroman kolektivni uticaj imali kada bi svaka žena na ovoj planeti sebe smatrala graditeljem? Kad bi svaka žena zasukala rukave i krenula na posao. Izgradila novu budućnost. U kakvom bismo svijetu mogli da živimo!” kaže Griffith. “Gdje god da su vaše mete, tamo ćete i završiti, zato postavite ambiciozne ciljeve!” kaže Griffith.