Kranjčanka s rješenjem za vježbanje koje vam oprašta ako imate loš dan

EVENTS Forbes Slovenija 9. aug 2024. 14:00
featured image

9. aug 2024. 14:00

Na Forbes Adria Power Women's Summitu, koji će se održati 4. septembra u Beogradu, govorit će i Katarina Lotrič, koja ubire Appleove nagrade.

Kranjčanka Katarina Lotrič u posljednjem je desetljeću s kolegama izradila dvije aplikacije o kojima se glas brzo proširio svijetom. 2016. start-up Toonia prerastao je u startup Lake i ponudio digitalnu bojanku za odrasle. Sljedeće godine dobio je Apple Design Awards, koji se smatra Oscarom u industriji.

Trojac iz Lakea, Lotrič, Luka Orešnik i Jasna Krmelj , 2021. godine prešao je u novi start-up Gentler Stories zajedno s Andrejom Miheličem, s kojim su i ranije sarađivali. U februaru 2022., lansirao je aplikaciju Gentler Streak, fitness tracker, koja je već u novembru iste godine osvojila Appleovu nagradu za najbolju aplikaciju za pametne satove, a ove godine Apple Design Awards u kategoriji društvenog utjecaja.

Sve nagrade velika su potvrda, kaže Lotrič. „Sigurni ste u svoj proizvod, naravno uz umjerenu dozu kritike, što vas tjera da ga stalno usavršavate. No, ponosan si kad vidiš da su od dva miliona aplikacija na tržištu odabrali tvoju, proizvedenu u Kranju u Sloveniji“, objašnjava.

Tržište za ilustratore

Rođena Kranjčanka po obrazovanju je komunikolog, prvo zaposlenje bilo joj je u autokući AC Lovše, gdje je vodila brigu o marketingu. Zatim se otisnula u start-up svijet i radila sa kompanijama kao što su Codeable, 3FS, Caluma, Povio, Cashila.

“Jedna od razlika u odnosu na moj prvi posao je što sam se prije obraćala lokalnoj zajednici, a ovdje ti je tržište cijeli svijet. Niste geografski, jezično ili kulturološki ograničeni, već morate sami pronaći način da doprete do ciljne skupine – naravno, u jakoj konkurenciji.”

I u slučaju Jezera i u slučaju Nježnijih priča Lotrič je značajno utjecala na dizajn samog rješenja. Naprimjer, jedan od ključnih trenutaka u Lakeu bio je taj što su umjesto izrade vlastitih bojanki odlučili sarađivati ​sa već etabliranim ilustratorima.

“Predložila sam to jer mi se činilo da ćemo tako dobiti puno kvalitetnije i raznovrsnije ilustracije, a ujedno i pristup bazi sljedbenika tih ilustratora”, kaže sagovornica. Time su stvorili svojevrsno tržište za ilustratore, koje također donosi dio prihoda.

Katarina Lotrič, Nježnije priče
Start-up Gentler Streak, koji su osnovali (slijeva) Luka Orešnik, Jasna Krmelj, Katarina Lotrič i Andrej Mihelič, lani je premašio milion eura prihoda, Foto: Egon Parteli/N1

Komunikacija s poštovanjem i jasna podjela poslova

U Gentler Stories, koji je registriran u februaru 2021., prvi put je preuzela i mjesto direktorice. Kako kaže, ona i njegovo troje suosnivača odlučili su se na poduzetnički put iz želje da imaju komopaniju u kojoj će raditi po svojim principima i vrijednostima.

Na pitanje šta rade drugačije, odgovara da veliki naglasak stavljaju na komunikaciju. “Važno je kako ćemo uhvatiti jedni druge, kako se pojedinac osjeća. Nije uvijek super, ali mi je bitno da kad nije, razgovaramo i da je komunikacija puna poštovanja. Također, veliki naglasak stavljam na povjerenje i jasnu podjelu uloga.”

Početna investicija osnivača bila je 110 hiljada eura, a kompanija do sada nije tražila vanjsko finansiranje. Gentler Stories prošle godine je ostvario milion eura prihoda i 400.000 eura dobiti, obje su brojke puno više nego godinu prije. Ove bi godine trebale premašiti prošlogodišnje brojke, kaže Lotrič koja sada vodi tim od osam ljudi.

Slovenska aplikacija Gentler Streak bilježi zavidne uspjehe
Gentler Streak ima 54.500 pretplatnika na plaćenu verziju, od kojih većina bira godišnji plan, Foto: Arhiva kompanije

Više, brže, jače – je li to uvijek pravi put?

Aplikacija Gentler Streak takozvana je freemium aplikacija. Osnovna verzija je besplatna, ali se napredne značajke plaćaju. Naša mjesečna pretplata stoji 7,99 eura, godišnja 54,99 eura, doživotna 199,99 eura, a cijene se razlikuju ovisno o zemlji.

Otprilike desetina onih koji preuzmu aplikaciju odlučuje se za verziju koja se plaća. Danas takva firma ima 54.500 korisnika plaćene verzije, najviše u SAD-u. Većina njih bira godišnji plan.

Iako biste na prvi pogled pomislili da su konkurencija fitness aplikacije, to nije posve tačno. Gentler Streak također se sviđa ljudima koji nisu aktivni sportisti, ali koji shvataju da je kretanje važno za današnje blagostanje, ali i kao ulaganje u budućnost.

Iako je u ranoj fazi proboja na tržište većina pretplatnika u dobi od 25 do 35 godina, s nešto više muškaraca nego žena, sagovornica smatra da je njihova baza potencijalnih korisnika puno šira. „Svrha aplikacije nisu „beach body“ akcije, već održiva tjelesna aktivnost. Ovim pokrivamo 80 posto stanovništva“, kaže.

Nježnije priče
U kranjskoj kompaniji danas radi osmero ljudi, Foto: Gentler Streak

Čak i u intervjuima Lotrič često snažno ističe važnost odmora i uravnoteženog vježbanja. “Odmaranje nije isto što i odustajanje od nečega”, rekla je svojevremeno za jedan od stranih medija.

Usmjerenost na zdrav odnos između rekreacije i odmora bitan je element aplikacije koja je nastala iz ličnog iskustva Katarine i Andreja. “Andrej se pripremao za triatlon, čitao stručnu literaturu, radio sve po pravilima, ali je izgorio. I sama sam uvijek stres rješavala sportom. Kad sam se prije nekoliko godina ozlijedila i nisam mogla trčati pola godine, izgorjela sam. Zanimalo nas je postoji li aplikacija koja bi kontrolirala koliko vježbate, gdje su vam granice, koliko još možete forsirati, kada se trebate odmoriti. I počeli smo osmišljavati aplikaciju koja sve to govori“, rezimira Lotrič početke.

Gentler Streak su prošle godine ostvarile milion eura prihoda i 400.000 eura dobiti, obje su brojke puno veće nego godinu prije. Ove godine očekuje se da će premašiti prošlogodišnje brojke.

“Andrej je prvu verziju onoga što danas poznajemo kao Gentler Streak napravio već 2018. Aplikaciju smo tada koristili interno, a 2021. odlučili smo je staviti na tržište.”

„Prava količina aktivnosti je važna. Ako pretjerate, to može utjecati i na vaše psihičko zdravlje. Javljaju se umor, povrede, sagorijevanje. Puno je toga u društvu koje žudi za bržim, višim, jačim.”

Više ženstvene energije

Tehnološka industrija je tradicionalno muška, kaže Lotrič. To se posljednjih godina mijenja; inače polako, međutim, primjećuje sagovornica. “Mislim da je industriji bio potreban ženski doprinos i načelo vodstva koje žene ne moraju nužno imati”, kaže ona.

Mislim da radno okruženje mora biti inkluzivno u svim aspektima, da se ljudi usude izraziti, da imaju psihičku sigurnost. Katarina Lotrič, Gentler Streak.

Kod tradicionalnog načina upravljanja misli na stil koji se temelji na krutom ispitivanju tablica, prognoza, brojki, objašnjenja, a ženski princip, po njenom mišljenju u centar stavlja ljude. “Meni je najvažnije kako se međusobno slažemo, šta izvlačimo iz čovjeka kao tima. Ako ekipa nije zdrava, ne vjerujem da priča može dugo trajati. Mislim da radno okruženje mora biti inkluzivno u svim aspektima, da se ljudi usude izraziti, da imaju psihičku sigurnost. Rekla bih da, nažalost, mnogi lideri sa tradicionalnim načelima ne znaju ovu frazu ili ne obraćaju pažnju na nju.”

Čini joj se da kod uspješnih žena okolina češće uspjeh pripisuje sreći ili slučaju. “Ne znam je li tako zamišljeno, ali i sama sam često imala takav osjećaj”, kaže ona.

Autor: Andreja Lončar, Forbes Slovenija