Waymo i Toyota zajedno dizajniraju autonomna vozila

Waymo, vodeći američki operater robotaksija, saopćio je da će sarađivati sa Toyotom na razvoju nove platforme za autonomna putnička i teretna vozila, kao i da će istražiti mogućnosti prilagođavanja svoje tehnologije autonomne vožnje za lične automobile. Ova najava dolazi ubrzo nakon izjave izvršnog direktora kompanije Alphabet, koji je naveo da bi korištenje Waymove tehnologije u lične svrhe moglo postati realna opcija u budućnosti.
„Najveći svjetski proizvođač automobila dijeli snažan osjećaj svrhe i zajedničku viziju s Waymom u unapređenju bezbjednosti kroz tehnologiju autonomne vožnje“, rekao je Hiroki Nakajima, izvršni potpredsjednik Toyote. „Ubijeđeni smo da ova saradnja može pomoći da naša rješenja budu dostupna većem broju ljudi širom svijeta, čime se približavamo društvu bez saobraćajnih nesreća.“
Toyota već godinama razvija sopstveni program autonomnih vozila i širi upotrebu naprednih sistema asistencije vozaču u modelima Toyote i Lexusa, iako još nije najavila pokretanje vlastite usluge robotaksija. Waymo također sarađuje sa Hyundai Motor, koji bi do kraja ove godine trebalo da počne s isporukom električnih modela Ioniq 5 za flotu robotaksija koja se brzo širi.
Izvršni direktor Alfabeta, Sundar Pichai, rekao je prošle sedmice, tokom predstavljanja kvartalnih rezultata kompanije, da bi „buduća opcija ličnog vlasništva“ mogla uključivati i automobile – iako nije dao dodatna objašnjenja. Ta ideja predstavlja oživljavanje plana koji je prvi put iznio bivši direktor Wayma John Krafcik, još 2018. godine, ali se od tada o tome rijetko govorilo.
Waymo trenutno obavlja više od 250.000 plaćenih robotaksi vožnji sedmično u gradovima Phoenix, San Francisco, Los Angeles, Austin i Silicijumskoj dolini. Kompanija se priprema da proširi uslugu na Atlantu, Miami i Washington, a električna vozila Jaguar I-PACE testira u Nashvilleu i Tokiju.
Direktna saradnja s Toyotom na zajedničkoj autonomnoj platformi mogla bi pomoći u smanjenju troškova proizvodnje ovih vozila, čime bi se povećala njihova isplativost. Uvođenje Waymove autonomne tehnologije u lična vozila – koja je, za razliku od Teslinog tzv. „potpuno samostalnog upravljanja“ (Full Self-Driving), zaista autonomna i ne zahtijeva ljudsku intervenciju – vjerovatno bi se nudilo kroz pretplatnički model, što bi za Vejmo predstavljalo novi, izdašan izvor prihoda, uz postojeći posao s robotaksijima. Sjedište kompanije nalazi se u Mountain View-u, Californiji.
Iz obje kompanije je saopćeno da će se obim saradnje „nastaviti razvijati kroz dalju komunikaciju“. Finansijski detalji partnerstva nijesu objavljeni, a portparol Wayma nije odmah komentarisao situaciju.
Alan Ohnsman, Forbes
Waymo Is Partnering With Toyota To Design Autonomous Vehicles