Svi se boje krize, ali ne i Ferrari: Naša knjiga narudžbi je puna do 2026

BIZNIS Forbes 26. feb 2025. 14:11
featured image

26. feb 2025. 14:11

Tradicionalna automobilska industrija je u haosu, no čini se da to ne utječe na Ferrari, legendarnog otalijanskog proizvođača luksuznih sportskih automobila. Očekuje se da će ova firma ponovo povećati dobit 2025. godine.

Ideja da Ferrari mirno korača naprijed, izdižući se iznad ekonomskih padova, trgovinskih ratova i rupa na cesti, može se činiti kontradiktornom s obzirom na prepoznatljiv zvuk njegovog V-12 motora.

Međutim, 2025. Ferrarijev prvi električni sportski automobil mogao bi učiniti upravo to. Da se pojavi u retrovizoru i nestane u tišini.

Rast profita

Dobit Ferrarija prošle je godine porasla na 2,56 milijardi eura (2,67 milijardi dolara).

To je skromno povećanje u odnosu na EBITDA (dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije) od 2,28 milijardi eura (2,37 milijardi dolara) u 2023. godini.

To je također neznatno povećanje u odnosu na prognoziranih 2,45 milijardi eura (2,55 milijardi dolara).

Ferrari je objavio da je njegova knjiga narudžbi puna do 2026. A cijela proizvodna serija superautomobila 799 F80, po cijeni od 3,6 miliona eura (3,75 miliona dolara), već je rasprodana.

“Nismo u prijelazu na električna vozila, već to vidimo kao rad na električnom dodatku”, rekao je izvršni direktor firme Benedetto Vigna na predstavljanju finansijskih rezultata za 2024. godinu.

Električni model bit će lansiran prema planu 9. oktobra. Očekuje se da će koštati više od 500.000 eura (520.000 USD).

Ove godine bit će lansirano još pet novih modela uz čisti benzinac, benzinske hibride, plug-in hibride, a sada i električne modele.

Šta kažu analitičari?

Analitičari su bili impresionirani i očekuju nastavak rasta dobiti u doglednoj budućnosti.

“I dalje smatramo Ferrari jedinstveno pozicioniranim, odbrambenim preduzećem s narudžbama do kraja 2026., i sposobnim za postizanje visokog jednoznamenkastog rasta prihoda i dvoznamenkastog rasta dobiti uz relativno nisku volatilnost prihoda”, rekla je investicijska banka Morgan Stanley.

Morgan Stanley preporučuje Ferrari kao investiciju s ocjenom “pretežak”.

Bernstein u izvještaju pod naslovom “Postavljanje novih temelja za profitabilnost” navodi da će visoke profitne marže postati još veće.

Prije godinu, Ferrari je rekao da je sve više uvjeren u postizanje gornje granice svog cilja marže za 2026. od 27-30 posto.

Ferrarijeva prognoza za 2025. već pokazuje maržu od oko 29 posto. S obzirom na to da će sve planirane jedinice modela F80 isporučiti 2026. godine, gornja granica ciljane marže od 30 posto čini se još dostižnijom, navodi se u Bernsteinovom izvještaju.

Ferrari
Foto: REUTERS/Daniele Mascolo

Bernstein ocjenjuje Ferrari kao dionicu koja će “nadmašiti” tržište.

Pohvalama se pridružila i investicijska banka UBS. U izvještaju je istaknuto da Ferrari, neobično, očekuje da će prva polovina 2025., biti pozitivnija nego inače.

Ferrarijevi rezultati još jednom su dokazali snagu svoje marke i poslovnog modela. Potražnja za luksuznim modelima i dalje nadmašuje ponudu, uprkos makroekonomskim uvjetima, saopćio je UBS.

Za prvu polovinu godine predviđa se smanjenje rizika, dok se za drugu polovinu ostavlja prostor za potencijalna (pozitivna) iznenađenja. Lansiranje novih modela može biti katalizator, a najvažniji je Dan tržišta kapitala 9. oktobra, kada će se otkriti sljedeći srednjoročni plan, s dugo očekivanim “Ferrari elektrikom”, navodi UBS.

UBS ocjenjuje Ferrari ocjenom “kupi”

Nova proizvodna linija

Godine 2024. Ferrari je otvorio novu proizvodnu liniju u svom sjedištu u Maranellu u Italiji.

Posebno je istaknuo da to ne znači promjenu njegove dugogodišnje politike da nikada ne proizvodi dovoljno glasnih, tajanstvenih, sportskih automobila za superbogate da zadovolje potražnju.

Ferrari je izjavio da će proširenje osigurati dodatnu proizvodnu liniju za poboljšanje učinkovitosti proizvodnje, a ne za drastično povećanje proizvodnje.

Novi objekt je navodno koštao oko 200 miliona eura (208 miliona dolara). Uprava Ferrarija demantirala je izvještaje Reutersa da bi to omogućilo godišnju prodaju od oko 20.000 vozila, u odnosu na 14.000 u 2023. godini.

Autor: Neil Winton, saradnik Forbesa