Stotine hiljada ljudi zarađuju kreirajući Shortse na YouTube-u: Počinje velika utrka sa TikTokom i Instagramom
YouTube kaže da stotine hiljada kreatora sada zarađuje platu od objavljivanja kratkih video zapisa na platformi, dok pojačava svoju trku da se takmiči sa rivalima kao što su TikTok i Instagram.
Nije bilo jeftino: platforma u vlasništvu Googlea isplaćuje desetine hiljada dolara nekim od svojih najboljih kreatora Shortsa – poput influencera Sydneyja Morgana – svakog mjeseca.
YouTube je počeo da nudi kreatorima udio prihoda od reklama za Shorts prošle godine, jer se njegova funkcija kopiranja TikToka borila da se istakne u žestokoj konkurenciji online kratkih video zapisa. Sada više od četvrtine od više od 3 miliona kreatora u svom YouTube partnerskom programu zarađuje novac na kratkim filmovima, često pored tradicionalnih video zapisa dugog formata, objavila je kompanija na blogu u četvrtak.
YouTube kaže da su svježi podaci o njegovoj sposobnosti da podstakne postojeće kreatore da isprobaju novi format – i da privuče nove korisnike. Platforma u vlasništvu Googlea oslanja se na svoje duboke džepove i dugu historiju partnerstva sa kreatorima u nastojanju da nastavi da razvija Shorts.
„Mi na to gledamo kao na davanje kreatorima alata koji su im potrebni da dopru do gledalaca tamo gdje jesu, a gledaoci su definitivno u sadržaju kratkog formata koji se može grickati, pored svih ostalih formata koje nudimo“, kaže Amjad Hanif, potpredsjednik YouTube-a proizvoda, za CNN u ekskluzivnom intervjuu zajedno s potpredsjednicom Amerike Tarom Walpert Levy uoči objave u četvrtak.
Još ima prostora za rast
Za YouTube, koji je dugo bio dominantna sila u onlajn video snimcima, rastući Shorts je ključan da ostane relevantan i održi svoje poslovanje uprkos popularnosti TikToka, kao i rastućoj konkurenciji sa Instagrama, Snapchata, X i drugih. Još uvijek ima prostora za rast: YouTube je u četvrtak rekao da Shorts sada ima 70 milijardi prosječnih dnevnih pregleda, dok je Meta prošle godine rekla da su njegovi kratki video zapisi, Reels, dostigli 200 milijardi prosječnih dnevnih pregleda na Facebooku i Instagramu.
Kratki video ima potencijal da bude krava koja daje novac: Meta je u julu rekla da bi Reels trebao donijeti 10 milijardi dolara godišnjeg prihoda od oglašavanja. (YouTube, koji je prošle godine ostvario više od 31 milijardu dolara ukupnog prihoda od reklama na cijeloj platformi, odbio je podijeliti konkretne brojeve prodaje za Shorts.)
Da bi donijele te reklamne dolare, platformama su potrebni kreatori koji bi napravili sadržaj za prodaju oglasa. YouTube kaže da je njegov 16-godišnji Partnerski program, kroz koji plaća kreatorima, jedinstven jer nudi kreatorima dio prihoda od oglasa koji zarađuje, umjesto da ih plaća iz postavljenog “fonda za kreatore”, modela koji koriste konkurentske platforme .
„Ako odlučite da izgradite posao, investirate u studio ili investirate u kameru da biste snimili sljedeći set video zapisa, to ne možete učiniti ako nemate program na koji se možete osloniti“, Hanif je rekao, dodajući da su pouzdanost i transparentnost ono što YouTubeov program izdvaja za kreatore. „Možete da razumijete kako zarađujete“, dodao je. “Nije drugačiji skup pravila koji se mijenja.”
Za razliku od toga, TikTok je prošle godine zapalio neke kreatore zbog promjene pravila o tome kako plaća kreatorima za njihov sadržaj.
Mogućnost zabrane TikToka u Sjedinjenim Državama — nakon što je Dom usvojio zakon koji bi zahtijevao da se TikTok odvoji od svoje kineske matične kompanije ili da mu bude zabranjen pristup američkim trgovinama aplikacija — također je pokrenula pitanja o potencijalu konkurentskih platformi da dobiju veće uporište u “kratkom” video prostoru. Ali rukovodioci YouTubea kažu da ne računaju na to.
“Uvijek smo poslovali u konkurentskom okruženju, uvijek ćemo djelovati u konkurentskom okruženju,” rekao je Walpert Levy. “Očigledno je da se u ekosistemu oko nas dešavaju mnoge promjene. Ali naša strategija ostaje ista.”
‘TikTok-ifikacija’ YouTube-a nailazi na različite kritike
Ulaganje YouTubea se nekim kreatorima uveliko isplati.
Morgan, koja kreira video o savjetima za ljepotu, počela je objavljivati sadržaje na Instagramu, a potom i na YouTubeu tokom pandemije, nakon što je odrasla učeći šminkerske trikove od YouTubera koji su bili prije nje.
Iako je počela objavljivati 2020, Morgan je rekla da je njena YouTube publika zaista porasla nakon što je platforma uvela Shorts sljedeće godine. Na dan lansiranja ove funkcije, objavila je Short koji prikazuje šminke inspirisane emotikonima koji su prikupili “ludih” 30 miliona pregleda.
„Priroda sadržaja kratkog formata je da se može potrošiti tako brzo, a to je najbolji format za baciti široku mrežu i privući nove gledatelje“, rekao je Morgan za CNN. „Koristim Shorts kao dodatak da doprem do nove publike i sada ih usmjerim u svoju dugu formu.”
Shorts je sada i Morganin primarni izvor prihoda, koji iznosi oko 20.000 dolara svakog mjeseca, što je dvije trećine njene ukupne zarade od YouTubea, rekla je.
“Zarađujem više samo od YouTube Shorts (prihoda) dijeljenja za mjesec dana nego što mogu zaraditi na drugim uporedivim platformama za godinu dana”, rekla je ona.
YouTube je odbio podijeliti podatke o ukupnim iznosima koje je plaćen kreatorima za kratke filmove u godini otkako je ovu funkciju dodao u YouTube partnerski program.
Ne prodaju se svi YouTuberi na Shorts. Neki kreatori su otišli na Reddit – ili čak objavili YouTube video zapise – izražavajući frustraciju što Shorts sada zauzimaju prostor na YouTube-ovoj početnoj stranici i primaju promociju koja bi mogla otežati dugogodišnjim YouTuberima s dugom formom da steknu publiku.
Ima i onih koji ne žele Shortse
A neki kreatori ne žele da naprave sadržaj koji se uklapa u klip od 60 sekundi. Destin Sandlin, tvorac iza 17 godina starog kanala za naučno obrazovanje SmarterEveryDay, rekao je za CNN da izbjegava Shorts jer želi dublje ući u teme o kojima poučava gledaoce, poput toga kako Kodak snima film ili kako NASA upravlja raketama.
„Da sam izvršni direktor YouTubea, prepoznao bih da posjedujem najdemokratizovaniju, nevjerovatnu platformu za davanje glasa ljudima koja je ikada postojala, i koristio bih to za duboke, smislene razgovore“, rekao je Sandlin, nešto što je rekao da vjeruje da je teže sa “TikTok-ifikacijom” platforme.
Sandlin je rekao da se sada u velikoj mjeri oslanja na Patreon, web-stranicu treće strane na kojoj gledaoci mogu redovno plaćati za podršku svojim omiljenim kreatorima, kako bi nastavili stvarati dugotrajan obrazovni sadržaj bez brige o njegovom učinku u YouTube algoritmu.
Ipak, Hanif je rekao da, iako je čuo slične zabrinutosti od drugih YouTubera, Shorts gleda samo kao još jednu opciju formata – i priliku za zaradu – za kreatore.
„Kao zabavljač, morate da upoznate svoje gledaoce tamo gdje jesu“, rekao je Hanif. „U nekim vertikalama, važno je da budete u mogućnosti da doprete do svoje publike u (kratkim video zapisima)… Ljepota YouTubea je u tome što vam dajemo sve te formate da dosegnete sve te segmente vaše publike u stvarnom efikasan način.”