Ryanair otvara novu bazu u Trstu: Obećane direktne avio linije, rast putnika i nova radna mjesta

BIZNIS Forbes Slovenija 27. jan 2024. 13:03 > 27. jan 2024. 13:06
featured image

27. jan 2024. 13:03 > 27. jan 2024. 13:06

U aprilu će biti otvorena nova baza Ryanaira na aerodromu u Trstu. Ovim Irci obećavaju nove linije, rast putnika i nova radna mjesta. Neposredno uz slovenačku granicu privukla ih je promjena poreskih uslova.

Irski niskotarifni prevoznik Ryanair će u aprilu uspostaviti svoju novu vazdušnu bazu na aerodromu u Trstu. Najava će prije svega obradovati mnoge putnike, jer je prevoznik već najavio otvaranje novih direktnih avio-linija. Pored 11 već postojećih linija, na ljeto će biti otvoreno pet novih. Avionima Ryanaira bit će moguće putovati iz Ronke u Berlin, Brindisi, Krakow, Sevillu i Pariz.

Odluci irskog prevoznika da otvori novu bazu na aerodromu u Trstu, u Ronki, presudno je doprinio potez regionalne vlade Furlanije-Julijske krajine. Prema riječima predsjednika regije, Massimiliana Fedrigea, oni su iskoristili svoj poseban status i autonomiju i ukinuli općinsku vazdušnu taksu za putnike. Umjesto 6,5 eura koliko je prevoznik do sada plaćao za svakog putnika, sa Ryanairom su dogovorili fiksnu naknadu od 2,5 miliona eura godišnje.

„Ovim potezom postali smo još konkurentniji. Čak su nas i predstavnici Ryanaira uvjeravali da smo danas među najkonkurentnijim aerodromima u Europi“, rekao je Fedrige na predstavljanju projekta novinarima.

Više saobraćaja, nove letjelice i zapošljavanje u lokalnom okruženju

Najavljeno otvaranje baze Ryanaira u Ronki ne donosi samo nove avio-veze. Irski prevoznik obećava povećanje saobraćaja na aerodromu za 50 posto, kupovinu novog aviona i 600 novih radnih mjesta. Pokrajinska vlada može posebno da bude zadovoljna najavom da će Ryanair tražiti 12 pilota i kabinsko osoblje u lokalnom okruženju.

Da je ukidanje takse glavni razlog za najavu otvaranja nove baze potvrdio je i generalni direktor avio-kompanije Eddie Wilson, koji želi slične dogovore širom Italije. Ako bi se to dogodilo, Irci bi mogli da ulože 3,7 milijardi u italijanske aerodrome, nabave 40 novih aviona i pokrenu 250 novih avio-linija. Wilson takođe obećava Rimu 20 miliona dodatnih putnika godišnje koje bi širenje Ryanaira dovelo na italijanske aerodrome.

Novom investicijom postavljaju i više ciljeve za administraciju u Trstu. Nakon rekordne 2023. godine, kada je u Ronki zabilježeno 930.000 putnika,  direktor Marco Consalvo za ovu godinu postavlja cilj od 1,3 miliona putnika.

Direktor Ryanaira: Slovenija je prodala aerodromsku infrastrukturu strancima koje ne zanima razvoj regije

Aerodrom u Trstu je zbog svoje blizine vrlo zanimljiv i slovenskim turistima. Za putnike iz Ljubljane, a posebno iz zapadne Slovenije, ovo je najbliži aerodrom s koje leti Ryanair. Uz najavljeno proširenje, ovog ljeta će biti dostupno ukupno 19 destinacija, koje će osigurati tri niskotarifna prijevoznika i njemačka Lufthansa. U 2018. godini uz aerodrom izgrađena je nova željeznička stanica na kojoj između ostalog staju i brzi vozovi Frecciarossa koji putnike od Ronka do Rima prevezu za oko pet sati.

Slovenski aerodromi tako postaju još nekonkurentniji kada im susjedi jačaju. Kako je priznao direktor irskog low -costera, oni su im preskupi i nezanimljivi. 

“Slovenija i Grčka prodale su svoju aerodromsku infrastrukturu strancima. Ali njih ne zanima razvoj regije, njih zanima samo profit”, rekao je Wilson za TV Koper.

Autor originalnog članka Jakob Murovec, Forbes Slovenija