Nije samo Taylor Swift. Najveći svjetski umjetnici se vraćaju na TikTok
Ariana Grande, Adele i Rihanna uskoro će se vratiti na TikTok, pridružiti se Taylor Swift nakon što je ugovor sa Universal Music Group okončao svađu u kojoj je jedna od najvećih svjetskih izdavačkih kuća povukla svoju muziku sa video platforme, piše CNN.
Ugovor o licenciranju, objavljen u srijedu, znači da će u roku od jedne do dvije sedmice TikTok-ovih milijardu i više korisnika moći koristiti muziku UMG umjetnika u svojim video zapisima. Svi video snimci koji sadržavaju muziku Universal artista koji su prethodno bili isključeni zbog kršenja autorskih prava, bit će uključeni.
Michael Nash, glavni digitalni službenik u UMG-u, rekao je da je novi odnos bio “predviđen značajnim napretkom u komercijalnim i marketinškim prilikama, kao i zaštitama koje su na njihovoj platformi pružene našem vodećem popisu u industriji”.
Kompanije nisu otkrile nikakve finansijske detalje, ali su navele da će ugovor “omogućiti poboljšanu naknadu za UMG-ove tekstopisce i umjetnike”, uključujući kroz “integrirane mogućnosti izdavanja ulaznica”, TikTok-ove “rastuće mogućnosti e-trgovine” i alat koji korisnicima omogućava dodavanje muzike od TikTok videozapisa do njihovih omiljenih muzičkih aplikacija.
“Drago nam je što smo pronašli put naprijed sa Universal Music Group”, rekao je izvršni direktor TikTok Shou Chew u zajedničkoj izjavi.
“Mislimo da je ova najava jasna pozitivna stvar za UMG”, napisali su analitičari UBS-a u bilješci u četvrtak. Dodali su da bi pod „konzervativnom pretpostavkom“ novi ugovor mogao udvostručiti prihod Univerzala od TikToka na 200 miliona eura (214 miliona dolara), što iznosi 2% ukupnog prihoda kompanije.
Universal je povukao svoju muziku s TikToka u februaru nakon što dvije kompanije nisu uspjele postići dogovor o honorarima za Universalove umjetnike, među kojima su i Lady Gaga, Coldplay i Justin Bieber. U to vrijeme, Universal je optužio TikTok da „pokušava izgraditi posao zasnovan na muzici bez plaćanja fer vrijednosti za muziku“.
Kompanija se takođe osporavala TikTok-ovim podsticanjem snimaka generisanih vještačkom inteligencijom, za koje je rekla da će „masovno razvodniti fond honorara za umjetnike“.
Prema uslovima novog ugovora, kompanije su se obavezale da će „raditi zajedno kako bi osigurale da će razvoj vještačke inteligencije u muzičkoj industriji zaštititi ljudsku umjetnost i ekonomiju koja dolazi do tih umjetnika i tekstopisaca.
„TikTok je također posvećen radu sa UMG-om na uklanjanju neovlaštene muzike generisane vještačkom inteligencijom sa platforme, kao i (radi na) alatima za poboljšanje atribucije umjetnika i tekstopisaca“, dodaje se u saopštenju .
Prošlog mjeseca, muzika Taylor Swift se ponovo pojavila na TikToku uoči objavljivanja njenog posljednjeg albuma, “The Tortured Poets Department”, iako dvije kompanije nisu otkrile pod kojim uslovima.