Najbezbjedniji automobili 2024 – Hyundai, Toyota i Mazda
Široka paleta vozila iz 2024. godine – od malih automobila i terenskih vozila do velikih pikapova, našla se među 71 vozilom koja su prepoznata po svojim bezbjednosnim prednostima u novoj rang listi.
Hjundai Motor Grupa (Hyundai Motor Group), koja uključuje brendove Genesis, Hjundai i Kia, ukupno je osvojila najviše nagrada. Ovo su najvažniji djelovi najnovije liste Top Safety Picks, godišnje evaluacije osmišljene da potrošačima pruži lak i efikasan način da identifikuju vozila sa najboljim nivoom bezbjednosti.
Ovogodišnja lista, koju je objavio Institut osiguranja za bezbjednost na autoputu, neprofitna organizacija koju finansira industrija osiguranja, uvela je zahtjeve za bolju zaštitu putnika na zadnjim sjedištima i poboljšane sisteme za izbjegavanje sudara sa pješacima.
„Ovogodišnji pobjednici su ponudili najviši nivo zaštite kako za putnike u vozilu tako i za druge ugrožene učesnike u saobraćaju“, rekao je Dejvid Harkei (David Harkey), predsjednik Instituta u saopštenju.
„Pratili smo strože zahtijeve koje smo uveli prošle godine sa još jednim velikim ažuriranjem kriterijuma za dodjelu 2024. Promjene kriterijuma osmišljene su da podstaknu proizvođače automobila da teže višim nivoima bezbjednosti, a stroži kriterijumi primijenjeni su na obje kategorije nagrada: Top Sejfti Pik (Top Safety Pick) i viši nivo, Top Sejfti Izaberite +.
Hjundai Motor Grupa, koja uključuje brendove Genesis, Hiundai i Kia, imala je najviše nagrada – šest Top Sejfti Pik+ i 10 Top Sejfti Pik nagrada odnosno ukupno 16. Tojota Motor, koja uključuje brendove Tojota i Leksus, osvojila je sljedeći najveći ukupan broj sa jednom Top Sejfti Pik+ i 12 Top Sejfti Pik nagrada. Mazda je osvojila najviše nagrada Top Sejfti Pik+ od bilo kojeg brenda, sa pet, kao i jednom Top Sejfti Pik.
„Veliki broj SUV vozila koji zarađuju nagrade vjerovatno odražava dominaciju tih vozila na američkom tržištu“, dodao je Harki. „Ali razočaravajuće je što samo četiri pikapa i četiri automobila srednje veličine dobijaju nagrade, s obzirom na popularnost tih klasa.
Kriterijumi se neznatno razlikuju, u zavisnosti od kategorije nagrade, ali obje kategorije uključuju procjene za: broj testova koji mjere zaštitu od sudara, standardi farova i sistemi za sprečavanje sudara sa prednjim pješacima, koji uključuju strože standarde za tehnologiju koja detektuje pješake u mraku.
Pješaci čine sve veći dio smrtnih slučajeva u sudarima i trenutno su na najvišem nivou od ranih 1980-ih, saopštila je bezbjednosna grupa, napominjući da se tri četvrtine nesreća pješaka sa smrtnim ishodom dešava noću.
„Još treba da se postigne napredak u zaštiti koju vozila pružaju svojim putnicima, kao što pokazuje uvođenje ažuriranog testa umjerenog preklapanja“, rekao je Harki.
„Ali mnogi od najvećih dobitaka u budućnosti će doći od proizvođača automobila i kreatora politike, zajedno sa svima nama kao kupcima i vozačima automobila, preduzimajući korake da zaštitimo sve na putu, a ne samo naše porodice“, dodaje.
Tanya Mohn, saradnica Forbesa
The Safest Cars Of 2024—Hyundai, Toyota And Mazda Among IIHS Picks