Lanci brze hrane imaju problem sa generacijom Z
Neki od najmlađih potrošača nisu veliki fanovi brze hrane — i to predstavlja problem za velike lance poput McDonald'sa.
Prema istraživanju koje je provela kompanija Morning Consult, potrošači iz generacije Z rjeđe smatraju da lanci brze hrane nude dobru vrijednost u poređenju sa starijim generacijama. Morning Consult je podatke prikupljao kroz mjesečne ankete tokom ove godine, analizirajući rezultate i za druge generacije, uključujući milenijalce, generaciju X i baby boomere.
Privlačenje generacije Z ključno je, kaže Lindsey Roeschke, analitičarka za putovanja i ugostiteljstvo iz Morning Consulta, za Business Insider.
Neki pripadnici generacije Z su tinejdžeri koji tek otkrivaju svoje omiljene brendove i navike u ishrani, kaže Roeschke. S druge strane, stariji pripadnici ove generacije postaju roditelji — jedni od najčešćih potrošača brze hrane, s obzirom na to da često traže brz i jednostavan obrok za svoje porodice.
“Ako ih ne privuku i ne povežu se s njima sada, postoji rizik da će ih otuđiti kada postanu još važnija ciljna grupa,” upozorava Roeschke, govoreći o restoranima.
Iako većina pripadnika svih starosnih grupa smatra da brza hrana nudi dobru vrijednost, postoje razlike među njima. U julu, najnovijem mjesecu istraživanja, pripadnici generacije X izjavili su da brza hrana nudi dobru vrijednost sa 48 posto više od onih koji su rekli suprotno. Kod generacije Z, ta razlika je bila manja, iznosila je 34 posto.
Uz baby boomere, pripadnici generacije Z također su rjeđe nego milenijalci ili pripadnici generacije X izjavili da su skloni kupovini brze hrane — pokazatelj koji Morning Consult naziva “neto razmatranje kupovine”.
Nakon godina povećavanja cijena, mnogi lanci brze hrane su ove godine počeli nuditi popuste, uključujući redizajnirane menije sa vrijednim ponudama i ograničene vremenske ponude obroka, jer su prodaje počele padati.
Najpoznatiji primjer je McDonald'sov obrok za 5 dolara. Lanac je prvobitno planirao ponuditi ovaj obrok tokom jednog mjeseca, počevši od kraja juna, ali je kasnije najavljeno da će ga gotovo svi njihovi restorani zadržati ovo na meniju do kraja augusta. Burger King i Wendy's su također ove godine predstavili obroke s povoljnim cijenama.
Međutim, ograničene ponude nisu značajno uticale na percepciju vrijednosti brze hrane kod potrošača, pokazalo je istraživanje Morning Consulta.
Postoje i drugi načini na koje lanci brze hrane mogu privući mlađe potrošače, kaže Roeschke.
Roeschke navodi da je ranije istraživanje Morning Consulta sugeriralo da bi uvođenje novih artikala u meni (poput Chipotleove quesadille inspirisane TikTokom s fajita povrćem) moglo privući više potrošača iz generacije Z.
Programi lojalnosti koji pružaju čestim kupcima ekskluzivan pristup također mogu biti privlačni za generaciju Z, kaže Roeschke.
“Oni zaista cijene stvari poput ranog pristupa novim artiklima na meniju i insajderskih informacija,” rekla je, dodajući da mnogi mlađi potrošači žele “biti prvi koji će saznati nešto” i “prvi koji će to podijeliti s prijateljima.”
McDonald's nije odmah odgovorio na zahtjev za komentar.