Kineski automobilski brendovi će držati trećinu svjetskog tržišta
Kineski automobilski brendovi osvojiće trećinu svjetske prodaje vozila do 2030. godine, saopćtila je konsultantska kompanija AlixPartners.
Oni će tako povećati udio sa procijenjenih 21 posto tržišta, koliko drže u 2024. godini, a predviđanja su da će prodati devet miliona vozila van Kine 2030.
Oni skraćuju vreme za razvoj novih modela na dvije godine, pa i manje, rekao je AlixPartners. To će primorati tradicionalne proizvođače automobila da drastično preurede način na koji dizajniraju i konstruišu vozila, saopćila je konsultantska firma.
„Ne može se zabrljati“, rekao je Mark Wakefield, globalni ko-lider kompanije za automobilsku i industrijsku praksu, na brifingu za medije. „Nije stvar u tome da se ista stvar radi brže“.
Prema AlixPartners-u, kineski brendovi imaju prednost u troškovima od 35 posto i imaju fleksibilnost. U Evropi i drugim regionima mogu da snize cijene. Imaju niže troškove rada i visoku integraciju „od sirovina, preko dobavljača komponenti do finalne montaže i prodaje drugim proizvođačima automobila“, navodi AlixPartners.
„Kineski brendovi daju prednost karakteristikama koje kupci zaista mogu iskusiti, kao što su dizajn i tehnologija u kabini. Nemilosrdno su fokusirani na održavanje prednosti u pogledu troškova čak i kada grade fabrike u inostranstvu. Izgradili su značajnu prednost u novoj tehnologiji električnih i hibridnih vozila, rekao je Andrew Bergbaum, drugi ko-lider automobilske i industrijske prakse.
„Proizvođači automobila koji namjeravaju da nastave da rade u skladu sa principima uobičajenog poslovanja doživjet će grubo buđenja – oni će zastariti“, rekao je Bergbaum.
Kineski brendovi, takođe, uživaju u rastu na svom domaćem tržištu. Prodaja u Kini će se povećati sa procijenjenih 26,7 miliona vozila ove godine na više od 32 miliona u 2030., saopćila je konsultantska firma. Oko 70 posto kineske prodaje su kineski brendovi, rekao je AlixPartners.
„Kinesko tržište raste više od ostalih tržišta zajedno“, rekao je Wakefield.
Izvještaj donosi i ove prognoze:
- U SAD isporuka vozila će porasti za tri posto u 2024. Do 2030. tradicionalna vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem će činiti samo 35 posto prodaje, dok će EV i hibridi dostići 41 posto.
- Globalno, prodaja električnih vozila i hibrida će porasti za 32 posto u 2024. i zauzeti 45 posto tržišta 2030.
- Prodaja u Evropi će porasti za dva posto ove godine „i imat će marginalni rast od otprilike 1 posto do 2027. Većina rasta se dešava u istočnoj Evropi.
- Baterije za elektrificirana vozila „brzo postaju ekonomičnije zahvaljujući inovacijama u hemiji i smanjenju cijena materijala.
- Troškovi sirovina opadaju, ali tradicionalna vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem i dalje imaju veliku prednost u pogledu troškova. AlixPartners procjenjuje da su troškovi EV materijala 85 posto veći u poređenju sa unutrašnjim sagorijevanjem.
- Ugovori sindikata Ujedinjenih radnika u automobilskoj industriji koji su postignuti sa General Motorsom, Fordom i Stellantisom povećali su jaz u poređenju sa meksičkom radnom snagom.
Autor: Bil Kenig, saradnik Forbes