Kineski automobilski brendovi će držati trećinu svjetskog tržišta

BIZNIS Forbes 8. jul 2024. 18:16
featured image

8. jul 2024. 18:16

Kineski automobilski brendovi osvojiće trećinu svjetske prodaje vozila do 2030. godine, saopćtila je konsultantska kompanija AlixPartners.

Oni će tako povećati udio sa procijenjenih 21 posto tržišta, koliko drže u 2024. godini, a predviđanja su da će prodati devet miliona vozila van Kine 2030.

Oni skraćuju vreme za razvoj novih modela na dvije godine, pa i manje, rekao je AlixPartners. To će primorati tradicionalne proizvođače automobila da drastično preurede način na koji dizajniraju i konstruišu vozila, saopćila je konsultantska firma.

Foto: REUTERS/Stella Qiu

„Ne može se zabrljati“, rekao je  Mark Wakefield, globalni ko-lider kompanije za automobilsku i industrijsku praksu, na brifingu za medije. „Nije stvar u tome da se ista stvar radi brže“.

Prema AlixPartners-u, kineski brendovi imaju prednost u troškovima od 35 posto i imaju fleksibilnost. U Evropi i drugim regionima mogu da snize cijene. Imaju niže troškove rada i visoku integraciju „od sirovina, preko dobavljača komponenti do finalne montaže i prodaje drugim proizvođačima automobila“, navodi AlixPartners.

„Kineski brendovi daju prednost karakteristikama koje kupci zaista mogu iskusiti, kao što su dizajn i tehnologija u kabini. Nemilosrdno su fokusirani na održavanje prednosti u pogledu troškova čak i kada grade fabrike u inostranstvu. Izgradili su značajnu prednost u novoj tehnologiji električnih i hibridnih vozila, rekao je Andrew Bergbaum, drugi ko-lider automobilske i industrijske prakse.

„Proizvođači automobila koji namjeravaju da nastave da rade u skladu sa principima uobičajenog poslovanja doživjet će grubo buđenja – oni će zastariti“, rekao je Bergbaum.

Kineski brendovi, takođe, uživaju u rastu na svom domaćem tržištu. Prodaja u Kini će se povećati sa procijenjenih 26,7 miliona vozila ove godine na više od 32 miliona u 2030., saopćila je konsultantska firma. Oko 70 posto kineske prodaje su kineski brendovi, rekao je AlixPartners.

„Kinesko tržište raste više od ostalih tržišta zajedno“, rekao je Wakefield.

Kineski automobili
REUTERS/Vincent West

Izvještaj donosi i ove prognoze:

  • U SAD isporuka vozila će porasti za tri posto u 2024. Do 2030. tradicionalna vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem će činiti samo 35 posto prodaje, dok će EV i hibridi dostići 41 posto.
  • Globalno, prodaja električnih vozila i hibrida će porasti za 32 posto u 2024. i zauzeti 45 posto tržišta 2030.
  • Prodaja u Evropi će porasti za dva posto ove godine „i imat će marginalni rast od otprilike 1 posto do 2027. Većina rasta se dešava u istočnoj Evropi.
  • Baterije za elektrificirana vozila „brzo postaju ekonomičnije zahvaljujući inovacijama u hemiji i smanjenju cijena materijala.
  • Troškovi sirovina opadaju, ali tradicionalna vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem i dalje imaju veliku prednost u pogledu troškova. AlixPartners procjenjuje da su troškovi EV materijala 85 posto veći u poređenju sa unutrašnjim sagorijevanjem.
  • Ugovori sindikata Ujedinjenih radnika u automobilskoj industriji koji su postignuti sa General Motorsom, Fordom i  Stellantisom povećali su jaz u poređenju sa meksičkom radnom snagom.

Autor: Bil Kenig, saradnik Forbes