Kako pokrenuti biznis u 7 koraka

BIZNIS Forbes BiH 19. sep 2024. 10:17
featured image

19. sep 2024. 10:17

Želite pokrenuti vlastiti biznis? Saznajte odakle početi na svom novom poduzetničkom putu. Pokretanje novog posla uključuje istraživanje, planiranje, prikupljanje sredstava i razne pravne formalnosti. Pogledajte ovaj vodič korak po korak kako svoju veliku ideju pretvoriti u uspješan posao.

Kako pokrenuti biznis?

Pokretanje novog posla je važna prekretnica i jedna od najuzbudljivijih faza u životu. Ali odakle početi? Da bismo vam pomogli da shvatite proces, sastavili smo sveobuhvatan vodič od 7 koraka za pokretanje posla.

Od početnog planiranja i papirologije do finansiranja i marketinga vašeg poslovanja, ovaj vodič pokriva sve što trebate znati prije nego što započnete svoj posao.

1. Razvijte svoju poslovnu ideju

Obično sve počinje sa idejom. Ako već imate konkretnu poslovnu ideju, prvi korak je izrada poslovnog plana.

Kada razmišljate o novoj poslovnoj ideji, to je vjerovatno nešto što volite raditi. Međutim, također morate provjeriti imate li stručnost za vođenje poslovanja i postoji li potencijal da se posao učini profitabilnim

Ako nemate jasnu poslovnu ideju, pokušajte odgovoriti na pitanja poput:

– šta vam se najviše sviđa?

– u čemu ste dobri? 

– imate jedinstveno rješenje za zajednički problem?

– imate li jedinstvenu vještinu koju možete unovčiti?

– postoji li san koji ste oduvek želeli da ostvarite, ali nikada niste imali priliku? 

Odgovori na ova pitanja mogu vam pomoći da smislite poslovni koncept koji je pravi za vas. Možete čak razmisliti o pokretanju kućnog biznisa ako želite.

2. Sprovedite istraživanje tržišta i konkurencije

Kada imate svoju poslovnu ideju, vrijeme je da počnete istraživati ​​tržište i svoje konkurente. Morate znati da li postoje druge kompanije koje nude istu uslugu ili proizvod. Ako je tako, da li su ove kompanije uspješne? 

Ova analiza tržišta će vam pomoći da shvatite potražnju za vašim proizvodom ili uslugom. Proces istraživanja može se završiti u tri faze:

Primarno istraživanje

Primarno istraživanje uključuje prikupljanje podataka od kupaca direktno putem intervjua, anketa i upitnika. Ovo vam pomaže da saznate više o interesima i zahtjevima potrošača na vašem tržištu.

Kada radite primarno istraživanje, pokušajte više komunicirati s ljudima izvan vaše liste kontakata jer vam ljudi koje poznajete uvijek mogu dati pristrasno mišljenje.

Pixabay

Sekundarna istraživanja

Drugi nivo je sekundarno istraživanje, gdje prikupljate druge vrijedne informacije koje objavljuju vlada, mediji ili trgovačka udruženja. Možete prikupiti relevantne podatke iz novina ili trgovačkih časopisa i analizirati ih kako biste bolje razumjeli svoje tržište.

Sekundarna istraživanja su korisnija za mala preduzeća jer su pristupačnija i oduzimaju manje vremena.

SWOT analiza 

Izraz SWOT označava prednosti (Strengths), slabosti (Weaknesses), mogućnosti (Opportunities) i prijetnje (Threats). SWOT analiza se izvodi kako bi se ispitali interni i eksterni faktori koji mogu uticati na vaše poslovanje. 

Ovo je detaljna analiza snaga i slabosti vaše kompanije koja pomaže da se odredi kako će vaše poslovanje funkcionirati i šta se može poboljšati.

3. Kreirajte poslovni plan

Svaki preduzetnik i novo preduzeće treba da izradi poslovni plan. 

Poslovni plan je dokument koji objašnjava ključne aspekte vašeg poslovanja, od rezimea do finansijskih ciljeva. Pokazuje budući plan vašeg poslovanja, objašnjavajući kako će vaše poslovanje napredovati u narednih nekoliko godina i postići organizacijske ciljeve. Poslovni plan treba podijeliti sa potencijalnim investitorima, finansijskim kompanijama i poslovnim partnerima. 

Prema Harvard Business Reviewu, najuspješniji poduzetnici su oni koji su svoj biznis plan napisali između 6 i 12 mjeseci nakon odluke da osnuju kompaniju. Pisanje plana u ovom vremenskom okviru povećalo je vjerovatnoću uspjeha za 8%.

4. Odaberite svoju poslovnu strukturu

Sljedeći korak je odabir prave pravne strukture za vaš poslovni poduhvat. Uobičajeni tipovi poslovnih organizacija su pojedinačni vlasnik, ortačko društvo, društvo sa ograničenom odgovornošću i korporacija.

Vaša poslovna struktura će uticati na poreze koje plaćate i vaše obaveze.

Vrste poslovnih struktura

Samozaposlen: možete odabrati da budete samozaposleni ako sami osnivate kompaniju. U tom slučaju ćete sami snositi sve dugove i obaveze. 

Partnerstvo: možete se odlučiti za strukturu partnerstva kada su dva ili više poslovnih partnera uključeni u poduhvat. Ovi partneri će biti lično odgovorni za kompaniju. 

Korporacija: ako se odlučite za korporaciju, vaše poslovanje će se smatrati nezavisnim entitetom. Dakle, u ovom slučaju, vaša lična odgovornost će biti odvojena od odgovornosti kompanije. 

Društvo sa ograničenom odgovornošću: ovo je hibridna poslovna struktura idealna za mala preduzeća. On pruža pravnu sigurnost korporacije zajedno sa poreskim olakšicama partnerske kompanije.

5. Registrujte svoj biznis

Kada se odlučite za svoju poslovnu strukturu, vrijeme je da započnete pravni proces. Prije početka poslovanja potrebno je registrovati svoju kompaniju i dobiti razne licence. Dozvole i licence koje su vam potrebne uglavnom zavise od vrste poslovanja, poslovne strukture i zemlje u kojoj otvarate posao.

Neki primjeri poslovnih dozvola uključuju građevinske dozvole, lokalne poslovne dozvole, vatrogasne i sigurnosne dozvole, ekološke dozvole, zdravstvene i sigurnosne dozvole ili trgovinske dozvole.

6. Finansiranje

Imate li osigurana finansijska sredstva? Planirate li posuditi novac za svoj novi posao? 

Na osnovu vašeg poslovnog plana, odredite koliko će vam sredstava biti potrebno da započnete svoj posao. 

Kada saznate potrebe za finansiranjem, sljedeća faza je pronalaženje izvora finansiranja. Samofinansiranje, poslovni zajmovi, finansiranje investitora, crowdfunding su neke od uobičajenih opcija finansiranja za preduzeća.

7. Tržite svoj posao

Sada dolazi najuzbudljiviji dio. Čim ste spremni da pokrenete svoj posao, vrijeme je da obavijestite ljude o tome i privučete pažnju. Počnite graditi svoj brend postavljanjem logotipa, web stranice kompanije i stranica na društvenim mrežama. Tokom ovog perioda, snažno prisustvo na društvenim mrežama će vam pomoći da brže razvijete svoje poslovanje. 

Pokretanje posla svakako nije lak podvig, ali dobro istraživanje i priprema mogu vam olakšati putovanje. Dobro razumijevanje vašeg ciljnog tržišta, konkurencije, industrije, ciljeva, poslovne strukture, zahtjeva za financiranjem, zakonskih propisa i marketinške strategije su sve stvari koje kao poduzetnik možete učiniti kako biste se pripremili za uspješan prvi korak na svom poduzetničkom putu.