Kako je stvoren Lidl, njemački trgovački lanac koji bi u BiH trebao uposliti više od 2.000 radnika
Njemački trgovački lanac Lidl jučer je u Lepenici pored Kiseljaka položio kamen temeljac za izgradnju svog skladišno – distribucijskog centra. Riječ je o investiciji vrijednoj 100 miliona eura, i nakon što bude izgrađen bit će ključni objekat za poslovanje Lidla u Bosni i Hercegovini. Ova njemačka kompanija je svoju firmu u BiH registrovala prije dvije godine, a najavljeno je otvaranje poslovnica u nekoliko bh. gradova te zapošljavanje više od 2.000 radnika.
Inače, Lidl, godišnje ostvaruje prihode od nekoliko desetina milijardi eura, te zapošljava više od 300.000 radnika.
Priča o Lidlu seže u davnu 1932. godinu
Kako naglašavaju iz Vanjskotrgovinske komore BiH, dolazak Lidla nije samo pokazatelj da je naša zemlja sigurna regija za strane investitore, već će ovo biti prilika da se bh, proizvođači također povežu s ovim njemačkim gigantom, te bolje pozicioniraju svoje proizvode kako u njegovim prodavnicama koje će biti otvorene u BiH tako i u inozemstvu.
Priča o Lidlu, seže u davnu 1932. godinu kada je Josef Schwarz postao partner u Südfrüchte Großhandlung Lidl & Co., veletrgovini voća, nakon čega razvija kompaniju u opću veletrgovinu hranom.
Godine 1977., pod rukovodstvom njegovog sina Dietera Schwarza, Schwarz-Gruppe počela se fokusirati na diskontna tržišta, veće supermarkete i veleprodajna tržišta. Dieter nije želio koristiti naziv Schwarz-Markt ( doslovno ” crno tržište “) već ime bivšeg poslovnog partnera svog oca, A. Lidl, međutim, zbog pravnih razloga nije ga mogao koristiti za svoje diskonte. Rješenje će se pojaviti kada je u novinama pročitao članak o slikaru i penzionisanom učitelju Ludwigu Lidlu, od koga će i otkupiti prava na ime za 1000 njemačkih maraka.
Prvi Lidlov diskont otvoren je 1973. godine u Ludwigshafenu u Njemačkoj. Sa samo tri zaposlenika i oko 500 proizvoda, ova malena trgovina bila je skromni početak, nakon kojeg su se počele otvarati njegove trgovine i izvan Njemačke tokom 1990-ih. Prvu prodavnicu je otvorio u Francuskoj, a zatim i u Velikoj Britaniji. Od 2017. godine ova kompanija je prisutna i na američkom tržištu, sa sjedištem u Arlingtonu u Virginiji.
Trenutno posluje u 32 zemlje i zapošljava više od 341.000 ljudi širom svijeta. U vlasništvu je Schwarz grupe Dietera Schwarza, s prihodom od preko 160 milijardi dolara, kojeg čine diskontni supermarketi Kaufland i Lidl Najveći je evropski trgovac na malo i četvrti najveći trgovac u svijetu po prihodima. Schwarz Group je u vlasništvu zaklade, tehnički društva s ograničenom odgovornošću, ali Dieter zadržava potpunu kontrolu i stvarni je vlasnik. O 84-godišnjem Dieteru se malo zna. Prema Forbes listi on u ovoj godini zauzima 37. mjesto na listi svjetskih milijardera, sa bogatstvom od 39,6 milijardi dolara. Njegova Fondacija Dieter Schwarz podržava obrazovne ustanove i vrtiće za djecu, kao i naučne i istraživačke projekte. Izrazito privatna osoba koja izbjegava svaki publicitet, Schwarz je u braku više od 50 godina i ima dvije kćerke.
“Bez obzira na našu veličinu, naša je misija uvijek ostala ista: ponuditi kupcima visokokvalitetne proizvode, meso, peciva, proizvode za domaćinstvo i dr. po nevjerovatno niskim cijenama. Jer dobre namirnice trebaju biti dostupne svima”,poslovna je filozofija kojom se menadžment ove kompanije rukovodi od osnivanja.
“Veliki u kvaliteti, Lidl u cijeni.“
Lidl je dobio ime iz prezimena osnivača firme dok je njihov slogan: “veliki u kvaliteti, Lidl u cijeni.”
Razlozi zbog čega je u mogućnosti da zadrži svoju poziciju najjeftinijeg supermarketa u Evropi leži u nekoliko faktora. Prije svega on ima pojednostavljen i učinkovit lanac opskrbe koji im omogućuje dobivanje proizvoda direktno od proizvođača i poljoprivrednika, čime je u mogućnosti isključiti posrednike i smanjiti troškove. Prioritet im je rad s lokalnim i regionalnim dobavljačima, što im omogućuje da pregovaraju o konkurentnim cijenama i održavaju standarde kvalitete.
Nadalje, ovaj trgovački lanac se fokusira na ponudu ograničenog asortimana pažljivo odabranih proizvoda. Izbjegavanjem pretjerane raznolikosti mogu pregovarati o boljim poslovima s dobavljačima i smanjiti operativne troškove povezane s upravljanjem velikim zalihama. Ovaj im pristup pomaže prenijeti uštede na kupce.
On također prioritet stavlja na svoje proizvode privatnih robnih marki, koji često nude sličnu kvalitetu nacionalnim markama po nižim cijenama. Smanjenjem ovisnosti o poznatim robnim markama, on tako može kontrolirati cijene i postići veće profitne marže. Privatne robne marke također im omogućuju da se razlikuju i stvore lojalnost kupaca.
Lidl u BiH će biti prisutan na nekoliko lokacija, u ovoj fazi je izgrađen objekat u Bijeljini, a također grade i maloprodajne objekte u Sarajevu, te Gračanici i Mostaru.