Kako influenseri na Tik Toku obećavaju brzu zaradu uz različite kurseve

Društvene mreže su preplavljene video zapisima uticajnih ljudi koji tvrde da brze ponude mogu učiniti bogatim. Ali mnogi kreatori su naučili da je učenje drugih kako zaraditi novac na internetu najbrži put do bogatstva.
U TikTok videu sa preko četiri miliona pregleda, Jillian Randall je izložila jednostavan način za početnike da zarade 5.000 do 10.000 dolara mjesečno. “Sve što treba da uradite, objasnila je, je da postanete pridruženi marketer za Amazon. Za svaki proizvod koji promovišete i ubijedite ljude da kupe, kompanija će vam platiti proviziju”, rekla je ona. (Amazon's Associates Program plaća 3% na namještaj, prema njegovoj web stranici).
Ono što video ne otkriva jeste da joj to nije pošlo za rukom. Video je bio jedan od prvih koje je objavila na svom nalogu u augustu 2023., ali je prestala da prodaje Amazon proizvode na Pinterestu nakon otprilike mjesec kada nije mogla da ostvari značajan prihod.
Umjesto toga, mama koja ostaje kod kuće u svojim 40-ima smatrala je da je mnogo unosnije naučiti svojih oko 58.000 pratilaca kako da postane uspješan internet marketing. Ona tvrdi da se tajne njenog uspjeha mogu pronaći u online kursu Digital Wealth Academy, koji nudi da naučite ljude kako da izgrade online poslovanje i prodaju proizvode dok spavate. Ona prodaje kurs za 497 dolara po komadu, što joj donosi najmanje 17.000 dolara mjesečno, rekla je za Forbes u prošlogodišnjem intervjuu.
Promovišu kurseve digitalnog marketinga
Randall je dio rastućeg ekosistema kreatora na platformama kao što su TikTok i Instagram koji promoviraju kurseve digitalnog marketinga za ljude koji žele povećati svoj prihod. Kako su rastući troškovi života natjerali mnoge Amerikance da zarađuju više novca, hashtag #SideHustle ima oko 6,9 miliona postova na Instagramu i 4,1 milion na TikToku. I dok je moguće biti uspješan partner za Amazon ili druge brendove, mnogi kreatori su otkrili da je mnogo lakše tražiti tajne uspjeha nego prakticirati ono što propovijedaju.
Neki influenseri promoviraju vlastite obrazovne materijale, ali mnogi prodaju popularne kurseve poput Digital Wealth Academy, The Roadmap Exclusive i Legendary Marketer. Svi obećavaju da će podučavati o osnovama digitalnog marketinga i izgradnji online poslovanja, kao što je pronalaženje niše, povećanje angažmana i kreiranje prodajnih tokova. “Pasivni prihod je šifra za varanje”, stoji u natpisu na web stranici Digital Wealth Academy. Kurs obećava da će vam pomoći da izgradite posao po idealnom rasporedu.

Veliki podsticaji
Neke od ovih kompanija daju influenserima čak 85% prihoda od prodaje svaki put kada su u mogućnosti da prodaju kurs, a neke nude ono što je poznato kao “glavna prava preprodaje”, tako da kreatori mogu zadržati 100% profita od bilo koje prodaje kursa. Kao rezultat toga, Forbes je otkrio da mnogi kreatori na kraju previše obećavaju kako je lako zaraditi novac u nadi da će privući korisnike na svoju stranicu. Objave sa hashtagom #SideHustle pune su obećanja o “glupo lakim” ili “lijenjim” poslovima koji navodno omogućavaju korisnicima da zarade hiljade dolara mjesečno iz udobnosti svog kauča.
Kreatorica Crystal Witter tvrdi u TikTok videu sa preko šest miliona pregleda da svako može potrošiti 30 minuta stvarajući “digitalni proizvod” na Canvi i zaraditi 8.100 dolara mjesečno od prodaje, dok druga kreatorka, Audrey Marie, promoviše rad za usluge transkripcije kako bi zaradila dodatnih 3.000 dolara mjesečno u videu. Putem veza u svojim profilima, Witter prodaje kurs The Roadmap, a Marie Digital Wealth Academy.
U intervjuima za Forbes, kompanije koje stoje iza dva kursa, The Roadmap Exclusive i Legendary Marketer, okrivile su neke kreatore za lažne tvrdnje o tome koliki bi prihod mogli zaraditi od njihovih kurseva i ostali pri svojim poslovnim praksama.
Bračni par Zach i Hannah Pippins, kreatori The Roadmap-a, promijenili su svoj poslovni model u augustu. Odbacili su model prava preprodaje za partnerski program, što im je omogućilo da udalje svoje poslovanje od onoga što je Hannah opisala kao lažan sadržaj.
“Kada ljudima date nešto, oni će uzeti sve, ali samo ako vi kao vlasnik preduzeća to dozvolite”, kaže ona. “I nažalost, dozvolili smo da to potraje duže nego što smo trebali.”
Šeme za brzo bogaćenje rijetko su ono što izgledaju
Randall je rekla da je imitirala druge kreatore u svojim prvim objavama, a od tada je promijenila pristup jer se nije osjećala dobro zbog toga.
Ali, kao što je često slučaj, sheme za brzo bogaćenje rijetko su ono što izgledaju. „Problem broj 1 sa TikTok-ovom kulturom brzog bogaćenja je taj što je često lakše naučiti nekoga kako da nešto uradi nego da to zaista uradi“, kaže Nate Hoskin, CFP, osnivač i generalni savjetnik kompanije Hoskin Capital sa sjedištem u Coloradu i TikTok influenser sa više od 230.000 pratilaca.
Ulozi su visoki. Federalna trgovinska komisija je u nekim slučajevima tužila kompanije i pojedince zbog dovođenja u zabludu potrošača o prihodima koji mogu zaraditi kroz različite mogućnosti na mreži, od e-trgovine do pridruženog marketinga. Naprimjer, agencija je poslala više od 2,4 miliona dolara povrata korisnicima Lurne, kompanije za online poslovanje, koja se nagodila s FTC-om nakon što je agencija navela da je kompanija iznijela nepotkrijepljene tvrdnje, uključujući da bi potrošači mogli postati milioneri koji rade od kuće.
“Društveni mediji su transformativni jer ljudima olakšavaju da dopru do vrlo velike publike, nude prilike i uzrokuju da se stvari vrlo brzo šire”, rekla je Kati Daffan , pomoćnica direktora u Odjelu za marketinške prakse Federalne trgovinske komisije.
„Takvi video snimci su zamke za nadu“, kaže Ryan, kreator koji snima video zapise u kojima ispituje brojne prevare za zaradu novca. Ryan se prvo okrenuo videima navodno lakih načina da zaradi novac nakon što mu je dom oštećen u oluji, ali nijedan mu nije pomogao da smisleno otplati dug. Sada vodi svoj vlastiti “side hustle review” nalog na TikToku, Instagramu i YouTubeu.
“Ljudi su shvatili da ovo privlači pažnju i tjera ljude da ih gledaju”, kaže on. “Laki novac je jednostavno privlačan.”