Sivi svijet automobila: Hoće li boje uskoro potpuno nestati s naših cesta
Snaga motora, model vozila nisu jedini faktori koji odlučuju prilikom kupovine automobila. Boja igra značajnu ulogu. Automobili bijele, crne, sive i srebrne boje dominiraju cestama više nego ikada. U 2023. godini, ovi tonovi činili su čak 80 posto svih automobila, što je značajan porast u poređenju sa 2004. godinom kada je on iznosio 60,3 posto. Najveću popularnost bilježi siva boja, dok srebrna doživljava pad.
Naime, prema analizi iSeeCars, koja je obuhvatila više od 20 miliona polovnih automobila prodanih u periodu od januara prošle gdine i aprila ove godine, sve druge boje autombila gube na popularnosti. Tako naprimjer, zlatna bilježi strmoglav pad (-96,8 posto), ljubičasta (-92,7 posto), u negativnom trendu prati ih smeđa (-86,5 posto), bež (-85,3 posto) i žuta (-75,7 posto). Šareni automobili postaju sve rjeđi na cestama.
Najave BMW-a, VW i Fiata
“Šareni automobili postaju ugrožena vrsta,” komentirao je Karl Brauer, izvršni analitičar iSeeCars. “Uprkos raznolikoj paleti koju nude proizvođači automobila, šareni modeli gube tržišni udio, a mogli bi postati još rjeđi u narednim godinama.”
Trend pada šarenih automobila u suprotnosti je s planovima koje su prošle godine najavili automobilski proizođači.
BMW je osmislio automobil koji može mijenjati boju daljinskim upravljačem, dok je VW model ID 7 Electric obojio u uzorak QR koda u više boja. Fiat je najavio kako želi postati marka boja, igrajući na italijansku tradiciju. Njihova auta trebaju dolaziti u zelenoj, narandžastoj, žutoj boji…, samo ne u sivoj.
Objavili su promotivni video u kojem njihov izvršni direktor Olivier Franciso najavljuje 600e model uz simboličan zaron s automobilom u bazen ispunjen narandžastom bojom. Priznao je da je siva boja popularna među kupcima i da se ona lako prodaje, ali da oni ipak žele ponuditi svijet u bojama.
Bijela boja dominira na cestama
Kako u svojoj analizi navodi iSeeCars, posljednje dvije decenije sivi tonovi automobila su bili u stalnom porastu, uz samo kratko zatišje između 2012. i 2013. godine, pa se postavlja pitanja, da li će sivi tonovi potpuno istisnuti ostale boje s tržišta u sljedećih 20 godina.
“Bilo da su u pitanju trgovci koji preferiraju sigurnije opcije ili potrošači koji žele osigurati maksimalnu vrijednost pri prodaji, sive boje i dalje imaju dominantnu ulogu,” zaključio je Brauer.
Od svih boja, trend rasta pokazuju bijela, crna i siva, dok su sve ostale boje automobila zajedno izgubile gotovo polovinu svog tržišnog udjela u posljednjih 20 godina. Bijela boja prije deset godina preuzela je prvu poziciju od crne, i danas je najprisutnija boja na tržištu. Zlatna, ljubičasta, smeđa i bež gotovo su nestale, izgubivši više od 80 posto svog udjela, pokazuje spomenuto istraživanje. Ali, ne samo one, već i crvena i plava, s izuzetkom zelene, koja je jedina boja izvan sivih tonova koja je uspjela rasti i osvojiti dodatni tržišni udio u posljednje četiri godine.