Firma iz BiH kupuje konditorski biznis Žita za 8,6 miliona eura

Hrvatska Podravka prodala je kompletan konditorski biznis svoje slovenske podružnice Žito sarajevskoj kompaniji UPI Star za 8,6 miliona eura, uvećano za zalihe i neto novac na dan zaključenja. Transakcija bi trebala biti finalizirana do kraja godine.
Ovim ugovorom UPI Star preuzima neke od najpoznatijih slovenskih brendova slatkiša – Šumi, Gorenjka, Herba, Mistica i Bali – zajedno sa pripadajućim fabrikama u Krškom i Lescu. Svi zaposleni iz konditorskog segmenta preći će pod upravu novog vlasnika.
UPI Star u vlasništvu Hrvića
Kupac, UPI Star, nalazi se u vlasništvu Rusmira Hrvića, bosanskohercegovačkog poduzetnika i izvršnog direktora AS Holdinga, jedne od najvećih privatnih prehrambenih grupacija u BiH. UPI Star će osnovati novo društvo UPI Star SEE Ljubljana koje će formalno biti nosilac vlasništva nad preuzetim poslovanjem.
Predsjednica Uprave Podravke, Martina Dalić, izjavila je da kompanija ostaje posvećena svojoj osnovnoj djelatnosti – pekarstvu – i da je prodaja dio šireg procesa upravljanja portfeljem, prenosi Index.hr. Ipak, naglasila je da je cilj bio i očuvanje konditorskih brendova. „Šumi i Gorenjka su brendovi s dubokim korijenima u Sloveniji i šire. Zadovoljni smo što smo našli partnera koji će ih nastaviti razvijati i ulagati u njihov rast“, rekla je Dalić.
Kako bi kupoprodajni ugovor bio realiziran, bit će osnovano novo društvo pod imenom Šumi Gorenjka, u koje će biti izdvojen konditorski biznis, a koje će UPI Star u potpunosti preuzeti. Podravkine kompanije će i dalje ostati distributeri ovih proizvoda na tržištima gdje su već prisutne.

Prehrambeni brendovi
Hrvić, koji ima dugogodišnje iskustvo u razvoju prehrambenih brendova, posebno u konditorskom i FMCG sektoru. U okviru AS Holdinga su neki od od najpoznatijih čokoladnih proizvoda, poput prestižnog premium brenda Mak Zara, kao i čokolada s potpisom Vispaka. A, da planira akvizicije i širenje i na tržišta u regiji, Rusmir Hrvić je najavio u intervjuu za Forbes Bih prošle godine, kada je kazao kako njegov AS Holding ima vrlo jasnu viziju u pogledu investicija.
“Do sada nismo ulagali u preširok potroflio proizvoda, već smo nastojali fokus održati na poslovnim prilikama koje su nam bile poslovne srodne, te da ono što radimo radimo najbolje moguće. Svakako da imamo targete u prehrambenoj industriji u BiH, dok je naš srednjoročni plan da izađemo izvan granica BiH i eventualno sutra akviziramo neke kompanije iz te branše iz Hrvatske, Srbije ili Slovenije”, kazao je Hrvić.