Počinje se graditi brza cesta Mostar – Hrvatska, ugovor od 106 miliona KM

Hercegovina će uskoro dobiti novo gradilište – Autoceste Federacije BiH potpisale su ugovore o izgradnji brze ceste koja će povezati Mostar sa zapadnom Hercegovinom i granicom s Republikom Hrvatskom. Izvođač radova je konzorcij koji čine Hering d.d. Široki Brijeg i KTM Brina d.o.o. Posušje.
Ukupna vrijednost ugovora za izgradnju dionica od blizu 12 kilometara, iznosi 106,4 miliona KM (oko 54 miliona eura) bez PDV-a. Sekcija Polugrno – Podledinac, duga 5,48 km, vrijedna je 46,8 miliona KM, dok sekcija Podledinac – Grude Istok, dužine 6,36 km, vrijedi 59,6 miliona KM. Sredstva su, kako je navedeno u Autocestama FBiH, osigurana iz budžeta Vlade FBiH.
Rok završetka izgradnje sekcija Polugrno – Podledinac i Podledinac – Grude Istok je 30 mjeseci.
Nismo zaboravili ni druge regije
Sekcija Polugrno – Podledinac, ukupne dužine 5,48 km, dijelom pripada poddionici Polog -Polugrno, a dijelom drugoj poddionici Polugrno – granica RH. Sekcija uključuje petlju „Polugrno“ s naplatnim mjestima i spojnom cestom, tri podvožnjaka, jedan natputnjak i vijadukt Zvirnjače.
Sekcija Podledinac – Grude Istok, ukupne dužine 6,36 km, dio je poddionice Polugrno, uključuje dvije petlje s naplatnim mjestima i spojnim cestama. U sklopu ove sekcije projektirana su dva natputnjaka, jedan potputnjak i vijadukt Krštelica.
Denis Lasić, direktor Autocesta FBiH kazao je da ovaj projekt potvrđuje stratešku opredijeljenost preduzeća da razvija putnu infrastrukturu i u regijama koje nisu obuhvaćene Koridorom Vc.
„Iako je izgradnja Koridora Vc trenutno prioritet za JP Autoceste FBiH, današnje potpisivanje ugovora o izgradnji brze ceste kroz zapadnu Hercegovinu pokazatelj je da nismo zanemarili ni druge dijelove Federacije. Ovaj projekt će unaprijediti prometnu povezanost, potaknuti ekonomski razvoj i učinkovitije povezati zapadnu Hercegovinu s autocestom na Koridoru Vc, saobraćajnom mrežom Republike Hrvatske i Evropske unije”, kazao je Lasić.
Šta je sa drugim brzim cestama?
U FBiH pet je brzih cesta:
- Bihać – Cazin – Velika Kladuša – Granica sa RH 47,00 kilometara
- Bihać – Ključ 106,00 kilometara
- Lašva – Travnik – Jajce 67,20 kilometara
- Prača – Goražde 18,40 kilometara
- Mostar – Široki Brijeg – granica sa RH 60,70 kilometara.
Kada će biti završene nije naglašeno, osim da se ove dionice nalaze u različitim fazama pripreme, te da kao prioriteti ostaju i projekti Jadransko-jonske autoceste i autoceste Orašje – Tuzla.
Planovi o izgradnji brze ceste u Hercegovini, dolaze u trenutku kada Autoceste potresa afera. Dio koridora 5c kroz Federaciju BiH pod istragom je Ureda Evropskog javnog tužioca zbog sumnji na korupciju, uključujući i neke domaće zvaničnike.
Prema objavi Evropskog ureda javnog tužioca, istraga se odnosi na dio radova i nadzor na dionici Ozimice–Poprikuše, a kao osumnjičeni su navedene i tri osobe iz Bosne i Hercegovine.
“Evropsko javno tužilaštvo (EPPO) u Veneciji (Italija) formalno je imenovalo šest osoba kao osumnjičene, uključujući tri javna zvaničnika iz BiH, u vezi s navodnom prekograničnom korupcijom u građevinskom projektu Panevropskog autoputnog koridora, koji povezuje Mađarsku i istočnu Hrvatsku s Bosnom i Hercegovinom i Jadranskim morem”, saopćeno je iz Ureda evropskog javnog tužioca.