Niskotarifni avioprijevoznici masovno napuštaju njemačke aerodrome
Nakon Ryanaira, i njemački niskotarifni prijevoznik Eurowings najavio je smanjenje broja letova iz Njemačke.
Eurowings je kao i irski niskotarifni avio prijevoznik Ryanair, smanjio broj letova iz Njemačke zbog rasta operativnih troškova, javlja Deutsche Welle.
Najprije će ograničiti broj letova u Hamburgu, ali nije isključeno da će se za to odlučiti i na nekom drugom aerodromu.
Lufthansina podružnica Eurowings kao razlog smanjenja broja veza navela je veliko povećanje troškova.
U prvom koraku planira povući više od 1000 letova za i iz Hamburga iz programa i preseliti ih na druge lokacije. Također bi mogla odustati od drugih veza na drugim aerodromima u korist veza u drugim zemljama EU-a zbog sve većih troškova infrastrukture.
Letenje u Njemačku i iz Njemačke postaje sve skuplje i neisplativo na mnogim linijama.
Čelnik Eurowingsa Jens Bischof rekao je da je “za žaljenje što mu njemačke vlasti nisu ponudile nikakvo prihvatljivo rješenje”.
Ryanair također ograničava broj letova
Ovime se njemački prijevoznik pridružio niskotarifnom prijevozniku Ryanairu koji je nedavno najavio da sljedećeg ljeta više neće letjeti sa aerodroma Dortmund, Dresden i Leipzig zbog visokih taksi.
Irski niskotarifni prijevoznik smanjit će 1,8 miliona sjedala u Njemačkoj, što bi, kako je rekao, značilo smanjenje kapaciteta od 12 posto u Njemačkoj. Istovremeno je najavio i smanjenje broja letova za Hamburg za 60 posto, a za Berlin za 20 posto.
“Ovu odluku smo donijeli jer njemačka vlada i dalje ne uspijeva smanjiti porez na avionski saobraćaj, sigurnosne naknade i kontrolu zračnog prometa, što koči oporavak i rast.”
Ryanair je u svom saopćenju ponovio dugogodišnje kritike njemačke vlade zbog paketa za spašavanje od pandemije za Eurowingsovu matičnu Lufthansu.
“Njemački građani i posjetitelji plaćaju najveće cijene”
Njemačka vlada povećala je porez na zračni saobraćaj u maju, te se sada kreće od 15 do 70 eura po karti, ovisno o dužini leta, pri čemu avio prijevoznici troškove obično prebacuju na potrošače.
“Njemačka je oporavila samo 82 posto svog ukupnog zračnog prometa iz razdoblja prije Covida, što je čini daleko najgorim rezultatom na evropskom tržištu zračnog prometa”, rekao je prije sedam dana izvršni direktor Ryanaira Eddie Wilson.
“Zbog visokih državnih poreza i taksi (najviših u Evropi) i monopola Lufthanse na visoke troškove, njemački građani i posjetitelji sada plaćaju najviše cijene letova u Evropi”, dodao je.