Najduži i najdublji podvodni tunel na svijetu gradi se u sjevernoj Evropi

featured image

4. maj 2025. 14:23

Podvodni cestovni tunel Rogfast bit će dug približno 26,7 kilometara, a njegova najdublja tačka bit će 390 metara ispod nivoa mora.

Najduži i najdublji podvodni cestovni tunel na svijetu, nazvan Rogaland ili skraćeno Rogfast, gradi se duž zapadne obale Norveške. Kada tunel bude završen, što se očekuje u ljeto 2033. godine, smanjit će vrijeme putovanja između dva velika norveška grada, Stavangera i Bergena, za 40 minuta, izvještava Euronews .

Projekat, koji je započeo 2018. godine i vrijedan je 24,8 milijardi norveških kruna (2,11 milijardi eura), prema najnovijim podacima na web stranici Norveške uprave za javne ceste , smatra se jednim od najambicioznijih inženjerskih projekata u Evropi.

Nova transportna veza bit će postavljena ispod fjordova zemlje i bit će dugačka otprilike 26,7 kilometara, a najdublja tačka bit će 390 metara ispod nivoa mora. Povezat će gradove poput Kristiansanda, Stavangera, Haugesunda i Bergena, a zamijenit će i trajektne linije.

Rogfast, Rogaland, Norveška, podvodni putni tunel
Tok podvodnog cestovnog tunela Rogfast (Fotografija: Screenshot/YouTube/Norveška uprava za javne ceste)

Kroz tunel Rogfast će u oba smjera prolaziti dvosmjerna cesta. Također planiraju izgradnju dva kružna toka, koji će biti otprilike 260 metara ispod nivoa mora ispod ostrva Kvitsøy, najmanje općine u Norveškoj.

Rogfast, Rogaland, Norveška, podvodni putni tunel
Podvodni tunel Rogfast će također imati dva kružna toka, jedan ispod ostrva Kvitsøy (Fotografija: Snimak ekrana/Norveška uprava za javne puteve)

Kružni tokovi će biti međusobno povezani na način da će protok saobraćaja biti omogućen čak i kada je jedna od cijevi zatvorena. Cijevi će također biti međusobno povezane radi veće sigurnosti, jer će to omogućiti siguran prolaz u slučaju nesreće.

Više o tome kako će tunel biti projektovan možete vidjeti u videu ispod Norveške uprave za javne puteve.

Podvodni tuneli u Norveškoj jeftiniji od mostova

Kako je Norveška uprava za javne ceste objasnila Euronewsu, otprilike su na polovini izgradnje. „Na sjevernoj strani, otprilike 65 posto tunela je već izgrađeno. /…/ Na južnom kraju kod Randaberga, otprilike 45 posto je [završeno]“, rekli su.

Koriste metode miniranja i bušenja direktno kroz čvrstu stijenu, što će, prema Upravi javnih cesta, osigurati veću stabilnost i izdržljivost pod pritiskom vode.

Dodaju da je gradnja u Norveškoj prilično jeftina u poređenju s izgradnjom mostova. Također imaju mnogo iskustva s njima, jer u ovoj skandinavskoj zemlji postoji oko 40 podmorskih cestovnih tunela. „Zato je obično lakše i jeftinije izgraditi podmorski cestovni tunel nego most do istog ostrva“, kažu oni.

Očekuje se da će Rogfast također potaknuti lokalnu industriju i zapošljavanje, kao i turizam, budući da je zapadna obala vrlo popularna među turistima, posebno Bergen. Norveška uprava za javne ceste procjenjuje da će se do 2053. godine kroz novi tunel svakodnevno obavljati 13.000 putovanja, izvještava Euronews.