Iznenađujući rezultati: Mladi više vjeruju umjetnoj inteligenciji nego šefovima
Američko istraživanje pokazalo je zanimljive rezultate o odnosu mladih prema nadređenima i tehnologiji.
Kome ćete više vjerovati i koga ćete više slušati kad su u pitanju savjeti o karijeri – svojim šefovima i menadžerima ili umjetnoj inteligenciji?
Pitate li generaciju Z, odnosno mlade rođene od sredine devedesetih do 2012. godine, odgovor je prilično iznenađujući, jer oni više vjeruju tehnologiji. Barem tako pokazuje nedavno istraživanje koje su u SAD-u proveli tvrtka za razvoj karijere i HR usluge INTOO i istraživačka tvrtka Workplace Intelligence.
Gotovo polovica sudionika ankete rekla je da im ChatGPT nudi bolje savjete za karijeru nego njihovi šefovi, a 44 posto planira dati otkaz u sljedećih šest mjeseci, rezimira istraživanje CNBC.
Iako je istraživanje pokazalo da mladi više vjeruju tehnologiji nego nadređenima, zanimljivo je da stariji zaposlenici, odnosno milenijci i generacija X, prednjače u korištenju umjetne inteligencije.
To je zato što stariji radnici osjećaju pritisak da nauče kako koristiti alate temeljene na umjetnoj inteligenciji kako bi išli u korak s mlađim radnicima i poslovnim trendovima.
Zadovoljstvo nije vezano samo uz visinu plaće
Jedna od direktorica u INTOO-u, Mira Greenland, istaknula je kako zadovoljstvo zaposlenika i njihova pripadnost tvrtkama u kojima rade nisu povezani samo s njihovim primanjima, već i s podrškom i savjetima koje tvrtke pružaju zaposlenicima.
Savjeti često ne moraju biti revolucionarni. Ponekad je dovoljan samo savjet o tome koje poslovne profile pratiti na društvenim mrežama ili koje podcaste slušati, prenosi CNBC.
Prema Greenlandovim riječima, važan korak je i podizanje svijesti samih menadžera, uključujući edukaciju o njihovim komunikacijskim vještinama i odnosima sa zaposlenicima, kao i povremene osobne susrete sa zaposlenicima.
U nedostatku takvog odnosa između zaposlenika i poslodavca, zaposlenici se okreću tehnologiji kao izvoru savjeta za posao i karijeru.
Iako umjetna inteligencija može obavljati neke zadatke poput ljudi i savjeti chatbota ponekad mogu biti cjenjeniji od ljudskih, tehnologija ima poteškoća u razumijevanju ljudskog ponašanja i njegove nepredvidivosti te posebnosti pojedinaca.