Generalni direktor Boinga podnio ostavku
Glavni izvršni direktor Boinga (Boeing) Dejv Kalhun (Dave Calhoun) saopštio je da će se povući krajem 2024. godine, zajedno sa još nekoliko drugih izvršnih direktora napuštajući svoje funkcije usred stalnog nadzora sigurnosti aviona ovog proizvođača.
Kalhun, koji je postao glavni izvršni direktor 2020. godine, nazvao je incident 5. januara na letu 1282 Alaska Airlines-a – u kojem su vrata otpala sa Boinga 737 Max 9 aviona tokom leta – „prekretnicom“ za kompaniju, dodajući da Boing mora da nastavi da reaguje „sa skromnošću i potpunom transparentnošću“ dok uspostavlja „potpunu posvećenost sigurnosti i kvalitetu na svakom nivou naše kompanije“.
Kalhun je rekao CNBC-u da je odluka o odlasku 100% njegova.
Predsjednik borda Leri Kelner (Larry Kellner) neće tražiti ponovni izbor na godišnjoj skupštini akcionara kompanije, saopštila je kompanija, a Stiv Molenkof (Steve Mollenkopf) je izabran da ga zamijeni.
Sten Dil (Stan Deal), izvršni direktor komercijalnih aviona kompanije, odlazi u penziju s današnjim datumom, a zamijeniće ga Stefani Poup (Stephanie Pope).
Kako prenosi Vol Strit džurnal (Wall Street Journal), pozivajući se na neimenovane izvore i dokumenta upoznata sa slučajem, Ministarstvo pravde je navodno pokrenulo krivičnu istragu o incidentu Alaska Airlines-a ranije ovog meseca.
Federalna uprava za vazduhoplovstvo je dala Boingu rok do maja da sastavi novi plan sigurnosti koji će se baviti „sistemskim problemima kontrole kvaliteta“.
Rojters je izvijestio da je Boing u aprilu 2021. pomjerio obaveznu starosnu granicu za penziju sa 65 na 70 godina kako bi omogućio Kalhunu, koji sada ima 66 godina, da ostane izvršni direktor.
Prema podacima kompanije, Kalhun je počeo da služi u bordu direktora Boinga 2009. godine i postao je predsjednik krajem 2019. godine prije preuzimanja uloge izvršnog direktora.
Njegov prethodnik Denis Mulenburg (Dennis Muilenburg) je otpušten u decembru 2019. godine zbog načina na koji je upravljao sa dva smrtonosna sudara u kojima su učestvovali Boingovi avioni 2018. i 2019. godine, u kojima je poginulo 346 putnika i članova posade.
Od incidenta sa Alaska Airlines-om u januaru, proizvođač se našao pod obnovljenim regulatornim nadzorom Federalne uprave za vazduhoplovstvo i Nacionalnog odbora za sigurnost saobraćaja, pri čemu je NTSB pokrenuo posebnu istragu u martu o još jednom incidentu koji je uključivao „zaglavljenu“ papučicu na upravljaču repa Boinga 737 Max 8.
Cailey Gleeson, Forbes
Boeing CEO Calhoun Steps Down After 737 Max Cris