Carine na kineske automobile u EU tek neznatno ublažene, proizvođači se bune: Štetite industriji
Evropska komisija objavila je korigirane carine na uvoz električnih vozila iz Kine. U pitanju je tek blagi odmak od prijašnjih prijedloga, a kineski proizvođači automobila podijeljeni su u tri tarifne grupe.
Trgovinski rat Evropske unije i Kine koji je u bujici međusobnih prijetnji o podizanju carina obuhvatio proizvođače električnih automobila, farmaceutske proizvode pa u to umiješao i proizvođače svinja te mljekarskih proizvoda, iz riječi prelazi u djela.
Nakon što su 5. septembra na snagu stupile privremene carine, Evropska komisija je u utorak objavila je nacrt konačnih nalaza istrage o uvođenju kompenzacijskih carina na uvoz električnih vozila iz Kine. Prema najnovijem prijedlogu, može se očekivati uvođenje tri tarifne grupe carina.
Prva uključuje tri kineske kompanije koje su u potpunosti sarađivale s EU-om tokom istrage i svakoj je dodijeljena posebna tarifa. Tako bi, prema tom prijedlogu, BYD trebao plaćati carine od 17 posto, Geeli od 19,3 i SAIC 36,3 posto. (Prvobitne mjere bile su tek nešto više, BYD – 17,4 posto, Geeli – 20 posto, a SAIC – 38,1 posto.)
Drugu grupu čine ostale kompanije koje su u određenoj mjeri sarađivale s EU-om i kojima je određena carina od 21,3 posto, a treću grupu čine firme koje nisu sarađivale s istražiteljima Unije te im je određena carina od 36,3 posto.
Evropska komisija posebno je izdvojila kompaniju “Tesla”, kojoj je kao izvozniku iz Kine odobrena pojedinačna carinska stopa od devet posto.
Na ovaj nacrt odluke u idućih deset dana moguće je dati primjedbe, a po analizi tih komentara, Evropska bi komisija trebala pripremiti prijedlog konačne odluke koju će poslati državama članicama na mišljenje. Tek nakon što oni odobre takav prijedlog, odluka će biti objavljena u Službenom glasniku EU i stupit će na snagu.
Podsjećamo, konačne mjere moraju biti uvedene najkasnije 13 mjeseci od pokretanja inicijative i četiri mjeseca nakon uvođenja privremenih pristojbi, odnosno najkasnije do 30. listopada ove godine. Sve potencijalne mjere bit će na snazi pet godina, a mogu se produljiti na temelju obrazloženog zahtjeva i naknadne revizije.
Kineski proizvođači negoduju
Na novi su prijedlog carina kineski proizvođači odmah reagirali ocijenivši ga nepravednim.
“Kineska ekonomska komora u EU (CCCEU) vrlo je nezadovoljna prijedlogom i snažno se protivi takvim protekcionističkim praksama”, prenosi francuska novinska agencija AFP.
Smatraju kako takvim mjerama Bruxelles koči slobodnu trgovinu električnih vozila, što će, tvrde, oslabiti otpornost te evropske industrije. “Mjera će pogoršati trgovinske napetosti između Kine i EU-a i poslati vrlo negativan signal globalnoj saradnji i zelenoj tranziciji”, navode iz Komore.
Podsjetimo, iz Kine nisu ostali dužni ni kada su carine najavljene. Na najave uvođenja carina za električne automobile iz EU reagirali najavivši iste mjere. Kineski proizvođači automobila zahtijevali su u maju od vlasti da nametnu konkurentima iz Evropske unije uvozni porez do 25 posto ako Bruxelles uvede carine na vozila iz Kine.