Apple, Google i Meta su u opasnosti od “teških” kazni jer EU pokreće nove istrage

featured image

25. mar 2024. 13:37

Evropska unija pokrenula je istragu protiv Apple, Google i Facebook matične kompanije Meta zbog sumnje da se ne pridržavaju novog značajnog evropskog zakona osmišljenog da promoviše konkurenciju u digitalnim uslugama.

Evropska komisija je saopštila da “sumnja” da različite prakse sve tri kompanije “ne ispunjavaju efektivnu usklađenost” sa Zakonom o digitalnim tržištima (DMA), koji je stupio na snagu ranije ovog mjeseca. Ako istrage utvrde “nedostatak pune usklađenosti”, mogle bi se suočiti s “težim kaznama”, rekao je evropski komesar Thierry Breton.

Pixaby

DMA zahtijeva dominantne online platforme kako bi korisnicima pružile više izbora, a rivalima više mogućnosti da se takmiče. Trenutno se odnosi na tri tehnološka giganta pod istragom, kao i na Amazon ( AMZN ), Microsoft ( MSFT ) i ByteDance, kinesku matičnu kompaniju TikToka.

Do sredine maja bi se na listi mogli naći i X Elona Muska i Booking.com, saopštila je EU.

Kršenja novog zakona mogu dovesti do strogih kazni, uključujući novčane kazne do 10% globalnog prihoda kompanije i do 20% za ponovljene prekršaje. Za većinu regulisanih kompanija to bi značilo desetine milijardi dolara.

Prakse koje Evropska komisija istražuje uključuju ono što ona naziva Metin pristup „plati ili pristani“. Prošlog oktobra, Meta ( META )  je pokrenula  uslugu pretplate pod nazivom “Pretplata bez oglasa”, omogućavajući evropskim korisnicima Facebooka i Instagrama da plaćaju do 12,99 eura (14 dolara) mjesečno za verzije bez oglasa.

„Komisija je zabrinuta da binarni izbor koji nameće Metin model ‘plati ili pristani’ možda neće pružiti pravu alternativu u slučaju da korisnici ne daju pristanak, čime se ne postiže cilj sprečavanja akumulacije ličnih podataka od strane (velikih kompanija)” tijelo je navedeno u saopštenju .

Glasnogovornik Meta-e je odgovorio: „Pretplate kao alternativa oglašavanju su dobro uspostavljen poslovni model u mnogim industrijama, a mi smo dizajnirali ‘Pretplatu bez oglasa’ kako bismo odgovorili na nekoliko preklapajućih regulatornih obaveza, uključujući DMA. Nastavit ćemo konstruktivno sarađivati ​​s Komisijom”, piše CNN.