Bivši direktor marketinga Adidasa: Greške se opraštaju, prevare ne
Brand strategu i bivšem direktoru globalnog marketinga u Adidasu Thomasu van Schaiku nedostaju uspješni sportisti koji nemaju plan kako uspješno izgraditi vlastiti brend.
“Prije svega, oni nemaju plan i ne razmišljaju o tome kako iskoristiti svoj digitalni utjecaj na različite mreže za povećanje prihoda. Sportisti grade svoj profil na različitim nivoima i ponekad zanemaruju važnost svog digitalnog utjecaja“, odgovorio je Thomas van Schaik na pitanje Forbes Slovenija na Sporto konferenciji šta mu nedostaje kod sportista.
Bivši globalni direktor marketinga Adidasa i autor knjige The Athlete Brand Book dodaje da bi sportisti trebali posvetiti više vremena izgradnji vlastitog brenda.
Među najčešćim greškama, prema van Schaiku, je činjenica da ne objavljuju dovoljno često ili nisu dosljedni.
“Ne bi se trebali bojati istaknuti. Moraju se pogledati i zapitati se šta je to kod mene drugačije od mojih konkurenata. Moraju se fokusirati na različitost. Javnost zanimaju stvari koje su drugačije, jedinstvene i izvanredne“, nabraja sastojke uspjeha.
Profesija sportista je vrlo ranjiva profesija
Van Schaik je 14 godina radio za njemačku marku sportske odjeće Adidas, a za to vrijeme radio je s mnogim sportistima. Kaže da svi griješe kao i drugi ljudi i firme, svugdje u svijetu.
“Biti sportista je vrlo ranjiva profesija. Još vas jedna povreda dijeli od kraja vašeg sportskog puta. Rezultati su vrlo nepredvidivi. Više sportista gubi nego pobjeđuje. Sportisti nisu superljudi, ali su super sportisti. Svi griješe, pa čak i sportisti. Bit sporta nije samo u tome ko je najbrži. Moral i etika također su vrlo važan dio”, smatra van Schaik.
Greške se opraštaju, prevara ne
Dodaje kako je sport zanimljiv jer se po istim pravilima takmiče različiti sportisti iz različitih kulturnih sredina i iz različitih zemalja.
„Etika i moral su na neki način već ugrađeni u bit sportskog takmičenja. Određene stvari se toleriraju, poput igranja povrijeđenog ili sporosti. Ali za prevarante nema opravdanja”, naglašava.
„Letvica grešaka postavljena je vrlo visoko za sve marke. Međutim, sasvim je drugačije kada je u pitanju varanje. Ovdje je tolerancija postavljena na nulu ili je nema”, te nastavlja kako svi ljudi griješe, pa tako i firme. Ako im se oda priznanje, imaju priliku ponovo ih zavoljeti navijači.
Autor: Marko Rabuza, Forbes Slovenija