Željeznički saobraćaj u FBiH i dalje van pogona, privrednici nudili državi da snose troškove obnove
Zbog prekida željezničkog saobraćaja, privreda u Federaciji BiH trpi ogromne gubitke. Prema procjenama Željeznica FBiH, dnevni gubitak iznosi čak 280 hiljada KM. Ovo traje od 4. oktobra kada su poplave i klizišta u BiH napravila veliku materijalnu štetu u kojima je preko 20 ljudi izgubilo živote.
Zbog ovih troškova, privrednici su bili spremni i sami finansirati radove kako bi se prekid što prije otklonio. Mnogi dobavljači suočeni su s višestruko većim troškovima transporta – za neke kompanije troškovi su porasli i do 16 puta. Međutim, prema riječima Ministar saobraćaja i komunikacija Bosne i Hercegovine Edina Forte, direktor Željeznica FBiH nije reagovao na ove inicijative niti obavijestio javnost o ponudama.
Forto tvrdi da su renomirane projektantske kuće iz regije, kao što je IPSA institut, ponudile besplatnu izradu projekta rekonstrukcije oštećene željezničke infrastrukture, odmah nakon što je saobraćaj prekinut. No, te ponude su ostale bez odgovora.
“Dok direktor prebacuje odgovornost na Vladu FBiH, privreda i dalje trpi štetu. Pare nisu problem, najskuplje je čekanje. Za deset dana čekanja, potrošeno je koliko košta cijela rekonstrukcija,” izjavio je Forto.
Zbog ovakvog stanja, Forto je pozvao Vladu FBiH da smijeni direktora Željeznica FBiH. Iako je funkcija direktora pripala Našoj stranci prema stranačkoj raspodjeli, krajem 2023. godine odlučeno je da aktuelni direktor, Enis Džafić, ostane na poziciji, što je izazvalo negodovanje unutar stranke i šire javnosti.