Ovaj mali robot pomaže bolesnoj djeci da pohađaju školu

featured image

3. okt 2024. 10:53

Kada su djeca hronično bolesna i ne mogu pohađati školu, nije samo bolest ta koja može biti iscrpljujuća – odvojenost od učionice i prijatelja također može uzeti danak.

Za mlade ljude koji su podvrgnuti dugotrajnom liječenju ili se bore s problemima mentalnog zdravlja, norveška kompanija No Isolation razvila je robota AV1, koji može zauzeti mjesto djeteta u razredu, služeći im kao oči, uši i glas i pomažući im da ostanu povezani sa svojim drugovima iz razreda.

AV1 izgleda kao prazna, pojednostavljena verzija ljudske glave i torza. Može se rotirati za 360 stepeni i opremljen je kamerom, mikrofonom i zvučnikom. Nastavnici ga postavljaju na stol u učionici, a učenik njime upravlja pomoću aplikacije, za koju im se daje jedinstvena lozinka.

“Mogu dodirnuti ili prevući prstom po ekranu kako bi pogledali različite kutove učionice”, rekla je Florence Salisbury, direktorica marketinga za No Isolation. Učenik može razgovarati sa nastavnikom ili svojim kolegama iz razreda preko zvučnika, a aplikacija ima opciju “podizanje ruke” koja bljeska na glavi robota. Oni također mogu odabrati emojis koji se prikazuju u očima robota.

Salisbury kaže da postoji 3.000 aktivnih AV1 jedinica u 17 zemalja, uglavnom u Velikoj Britaniji i Njemačkoj, od kojih obje imaju preko 1.000 robota u radu.

U Velikoj Britaniji škole mogu iznajmiti AV1 za oko 150 funti (200 dolara) mjesečno ili se odlučiti za jednokratnu kupovinu za 3.700 funti (nešto manje od 4.960 dolara), uz dodatni paket usluga od 780 funti (oko 1.045 dolara) godišnje.

REUTERS/Issei Kato

Salisbury kaže da je možda najveća prednost robota njegova sposobnost da održava društvene veze. Ona je podijelila priču o 15-godišnjem studentu u Warwickshireu u Engleskoj, koristeći AV1 čiji prijatelji vode robota na ručak sa sobom, držeći ga uključenim u njihov društveni krug.

“Tokom dugog odsustva, gdje drugovi iz razreda možda neće vidjeti svog prijatelja duži period, ova veza sa školom zaista postaje spas za tog učenika, posebno za one sa lošijim zdravstvenim stanjem”, rekao je Salisbury.

Prema najnovijim vladinim statistikama, više od 19% učenika u Engleskoj je stalno izostajalo iz škole u jesen 2023/2024., 7,8% samo zbog bolesti, što je više od nivoa prije pandemije.

Tokom pandemije Covida, učenje na daljinu postalo je norma, ali kako su se učenici vratili u školu, za mnoge to više nije opcija. AV1 je pokrenut prije pandemije, ali neke škole su prijavile da koriste robote kako bi pomogli učenicima koji su se borili da se reintegriraju u okruženje učionice.

Pixabay Ilustracija

„Čine dijete važnim“

Britanski Chartwell Cancer Trust ima zalihe od 25 AV1 robota koje obezbjeđuje djeci sa teškim bolestima. Osnivački povjerenik Michael Douglas rekao je za CNN da roboti omogućavaju djeci da ostanu uključeni u svoje obrazovanje čak i dok su na intenzivnoj njezi. „Roditelji ih vole i prave razliku“, rekao je on. “Oni čine dijete važnim.”

Ali on je priznao da mogu postojati administrativni izazovi oko njihove upotrebe i da “birokratija može biti pravi problem” kada se pokušava uvesti AV1 sistem u škole ili bolnice.

On je dodao da se neke škole mogu boriti da održe potrebnu tehničku infrastrukturu za nesmetan rad, zbog slabog Wi-Fi ili tamnih tačaka mobilnog signala.

Pixabay Ilustracija

Tehnička obuka

U junu je istraživanje objavljeno u recenziranom časopisu Frontiers in Digital Health, u kojem se ispituje upotreba AV1 u Njemačkoj i robota avatara OriHime u Japanu, otkrilo da tehnologije “imaju veliki potencijal da djeca ostanu društveno i obrazovna povezana”.

Međutim, dodaje se da postoji potreba da se uspostave strukture koje će omogućiti jednak pristup avatar tehnologijama, te da su obuke za nastavnike o tehničkim i društvenim aspektima robota važne za uspješnu implementaciju.

Prošlog augusta, No Isolation je uveo AV1 Academy, biblioteku materijala za obuku i resursa koji imaju za cilj poboljšanje upotrebljivosti robota.

Prema Salisburyju, AV1 je dizajniran sa karakteristikama privatnosti. Ne prikupljaju se lični podaci, a aplikacija sprječava snimanje ekrana ili snimanja. Enkripcija osigurava prijenos uživo, a samo jedan uređaj se može povezati u isto vrijeme, a glava i oči robota svijetle da signaliziraju aktivnu upotrebu.

Postoje i drugi roboti avatari na tržištu, a neki, poput VGo i Buddyja, imaju točkove i mogu se kretati po školi ili radnom mjestu, dok neki imaju ekran koji prikazuje lice korisnika. Salisbury je rekao da je nedostatak točkova praktičniji za AV1, a težak oko 1 kilogram, robot je lak za nastavnike ili učenike da se kreću između razreda u ruksaku po mjeri.

Ona je dodala da i nedostatak ekrana na kojem se vidi lice djeteta može biti prednost. “Uklanjanje tog pritiska da se bude pred kamerom, vidjeli smo, povećava vjerovatnoću da se robot koristi za učenike koji emocionalno izbjegavaju školu”, rekao je Salisbury.